Forsiktig håpefull

Lilly!

Elsker forumet
Junispirene24❤️
Egentlig vil jeg få hodet mitt ut av denne prøvebobla, men istedenfor sitter jeg her, i gang med å opprette prøvedagbok.
(Hvis jeg uansett ikke klarer å «skru av», så kan jeg jo likså greit gå all in, eller?!). I en ideell verden skulle jeg gjerne vært mer tilbakelent og chill til denne prøvingen, men det er jeg rett og slett ikke.

Jeg er 37 år, gift og vi har 2 flotte barn sammen. Drømmen var «3 før 35», men livet skjedde, og nå når det endelig er mulig for oss å prøve igjen spiller ikke kroppen helt på lag. Det siste halvåret har jeg hatt alt fra sykluser på 60+ dager til korte sykluser på 17 dager. De siste to rundene har jeg fått TR på 6-7 dpo.

Jeg synes det er utrolig frustrerende å være prøver, men samtidig føle at vi ikke får en reell sjanse.
Jeg har fått ny time til gyn, men det var litt ventetid. Og aller mest så håper jeg at det skal gå seg til av seg selv - at det ikke skal være noe annet enn stress og belastninger som har fått kroppen i ulage, og at syklus gradvis vil komme i rute igjen.

Nå setter vi i gang med PP3. Kroppen fikk til eggløsning til vanlig tid forrige runde, så jeg håper det skal gjelde denne runden også, og at lutealfasen skal bli lengre og mer mot normalen! TR er mer som normal denne gangen, så det tar jeg som et godt tegn!

Så her er jeg da! :dance008
Vingler mellom pessimisme og håp, men prøver aller mest å beholde håpet!
Så hyggelig at du titter innom prøvebobla mi, gjerne legg igjen et lite spor - så føler jeg i mindre grad at jeg står og roper ut i det store intet! :Heartred


PP1: Lang syklus, 80+ dager.
PP2: 17 dager. Lh-økning. CD 11/12 og CD 15. Mulig el CD6 basert på temp. Med da 11 dagers lutealfase.
PP3: 17 dager. Nesten (?) positiv EL-test CD 14, veldig kort lh-topp. Mulig tempstigning 1 og 2 dpo (CD 16 og 17).
PP4: Letrozol enkel dose CD 3-7. Eggløsning: CD 33 (kroppen prøver på el CD13 og 23 også). Lutealfase:12 dager. 45 dager.
PP5:
 
Last edited:
Egentlig vil jeg få hodet mitt ut av denne prøvebobla, men istedenfor sitter jeg her, i gang med å opprette prøvedagbok.
(Hvis jeg uansett ikke klarer å «skru av», så kan jeg jo likså greit gå all in, eller?!). I en ideell verden skulle jeg gjerne vært mer tilbakelent og chill til denne prøvingen, men verden er ikke ideell, ei heller jeg.

Jeg er 37 år, gift og vi har 2 flotte barn sammen. Drømmen var «3 før 35», men livet skjedde, og nå når det endelig er mulig for oss å prøve igjen spiller ikke kroppen helt på lag. Det siste halvåret har jeg hatt alt fra sykluser på 60+ dager til korte sykluser på 17 dager. De siste to rundene har jeg fått TR på 6-7 dpo.

Jeg synes det er utrolig frustrerende å være prøver, men samtidig føle at vi ikke får en reell sjanse.
Jeg har fått time til gyn, men det var litt ventetid. Og aller mest så håper jeg at det skal gå seg til av seg selv - at det ikke skal være noe annet enn stress og belastninger som har fått kroppen i ulage, og at syklus gradvis vil komme i rute igjen.

Nå setter vi i gang med PP3. Kroppen fikk til eggløsning til vanlig tid forrige runde, så jeg håper det skal gjelde denne runden også, og at lutealfasen skal bli lengre og mer mot normalen! TR er mer som normal denne gangen, så det tar jeg som et godt tegn!

Så her er jeg da! :dance008
Vingler mellom pessimisme og håp, men prøver aller mest å beholde håpet!
Så hyggelig at du titter innom prøvebobla mi, gjerne legg igjen et lite spor - så føler jeg i mindre grad at jeg står og roper ut i det store intet! :Heartred
Uff så kjedelig med så ustabile sykluser.. Håper det går fort og at det blir en terminspire!
Vil bare si at det ikke er noe nederlag ved å få hjelp, hvis du skulle trenge det! Jeg er 30 år, og måtte ha progesteronstøtte for å bli gravid og holde på spiren :shy: Men håper for din del at det skal gå helt naturlig!
Masse lykke til med prøvingen ☺️❤️
 
Egentlig vil jeg få hodet mitt ut av denne prøvebobla, men istedenfor sitter jeg her, i gang med å opprette prøvedagbok.
(Hvis jeg uansett ikke klarer å «skru av», så kan jeg jo likså greit gå all in, eller?!). I en ideell verden skulle jeg gjerne vært mer tilbakelent og chill til denne prøvingen, men verden er ikke ideell, ei heller jeg.

Jeg er 37 år, gift og vi har 2 flotte barn sammen. Drømmen var «3 før 35», men livet skjedde, og nå når det endelig er mulig for oss å prøve igjen spiller ikke kroppen helt på lag. Det siste halvåret har jeg hatt alt fra sykluser på 60+ dager til korte sykluser på 17 dager. De siste to rundene har jeg fått TR på 6-7 dpo.

Jeg synes det er utrolig frustrerende å være prøver, men samtidig føle at vi ikke får en reell sjanse.
Jeg har fått time til gyn, men det var litt ventetid. Og aller mest så håper jeg at det skal gå seg til av seg selv - at det ikke skal være noe annet enn stress og belastninger som har fått kroppen i ulage, og at syklus gradvis vil komme i rute igjen.

Nå setter vi i gang med PP3. Kroppen fikk til eggløsning til vanlig tid forrige runde, så jeg håper det skal gjelde denne runden også, og at lutealfasen skal bli lengre og mer mot normalen! TR er mer som normal denne gangen, så det tar jeg som et godt tegn!

Så her er jeg da! :dance008
Vingler mellom pessimisme og håp, men prøver aller mest å beholde håpet!
Så hyggelig at du titter innom prøvebobla mi, gjerne legg igjen et lite spor - så føler jeg i mindre grad at jeg står og roper ut i det store intet! :Heartred
Vet hvordan det er med ustabile sykluser, mine har vært alt fra 28-57… så. Fikk til slutt hjelp med letrozol, ble gravid andre runde med letrozol men endte i MA. Er nå på cd 20 og får fortsatt superblenda el tester, så merker jeg er ganske utolmodig.

Blir spennende å følge deg :Heartred
 
Uff så kjedelig med så ustabile sykluser.. Håper det går fort og at det blir en terminspire!
Vil bare si at det ikke er noe nederlag ved å få hjelp, hvis du skulle trenge det! Jeg er 30 år, og måtte ha progesteronstøtte for å bli gravid og holde på spiren :shy: Men håper for din del at det skal gå helt naturlig!
Masse lykke til med prøvingen ☺️❤️
Tusen takk! :Heartred
Jeg er vel mer redd for at dersom syklus ikke går seg til igjen så er løpet kjørt, som selvfølgelig ikke er en helt logisk slutning! Har tenkt til å ta opp muligheten for både Letrozol og progesteronstøtte når jeg er hos gyn! Alt skal prøves!
 
Koselig med dagbok, det hjelper mye å ha et sted å ventilere seg!
Slet selv med sykluser på alt fra 24-66 dager, helt jævlig å stå i! Håper gyn vil hjelpe deg, av egen erfaring er det 100% bedre å få hjelp privat av f.eks en fertilitetsklinikk. Gikk selv til volvat først, men gyn der ville ikke gi meg noe annet enn letrozol, mens Medicus gav meg letrozol, ovitrelle og progesteron. Så om du føler du ikke blir hørt hos gyn er mitt beste råd å ikke vente for lenge :Heartred
 
Vet hvordan det er med ustabile sykluser, mine har vært alt fra 28-57… så. Fikk til slutt hjelp med letrozol, ble gravid andre runde med letrozol men endte i MA. Er nå på cd 20 og får fortsatt superblenda el tester, så merker jeg er ganske utolmodig.

Blir spennende å følge deg :Heartred
Så trist at det endte i MA :Heartred Håper det raskt blir en liten terminspire på dere!

Lange sykluser er bare de verste! Evig jakt på el og blenda tester :sorry: Men godt å høre Letrozol fungerte for deg! Har tenkt til å spørre gyn om det jeg også!
Også håper jeg testene dine viser antydning til el snart!!
Her begynner jeg testingen på søndag!
 
Koselig med dagbok, det hjelper mye å ha et sted å ventilere seg!
Slet selv med sykluser på alt fra 24-66 dager, helt jævlig å stå i! Håper gyn vil hjelpe deg, av egen erfaring er det 100% bedre å få hjelp privat av f.eks en fertilitetsklinikk. Gikk selv til volvat først, men gyn der ville ikke gi meg noe annet enn letrozol, mens Medicus gav meg letrozol, ovitrelle og progesteron. Så om du føler du ikke blir hørt hos gyn er mitt beste råd å ikke vente for lenge :Heartred
Ja, jeg trur det blir litt godt med en prøvedagbok! Jeg tenker så mye på det uansett, at hvorfor ikke få utløp og støtte et sted :)
Tusen takk for tips! Satt faktisk senest i går og sjekket privat gyn og ledige timer etter ferien! Landet på at jeg skal se hva som skjer denne syklusen, fordi jeg har en følelse (et håp) om at det er på vei til å normalisere seg. Og blir det bare rot så spørs det om jeg skyndter meg til en privat i håp om å rekke å starte opp på medisiner allerede neste syklus!
 
PP3 - CD 5

Ferdig med TR, ingen spotting, ikke noe rar av/på, bare 4 dager fra start til slutt, akkurat som den pleier å være! Det gir meg håp for at kroppen er mer i balanse og jeg kan få en normal syklus, og en faktisk sjanse! :D

Etter gode råd i går så lurer jeg på om jeg bare skal bestille time til privat gyn etter at eggløsning har vært, og så legge timen til 7 dpo + 3 dager, sånn at dersom det går skeis og TR starter tidlig denne runden også så er jeg der i tide til å få hjelp inneværende syklus!

Vi er på ferie, og jeg pakket ikke en eneste test fordi jeg skulle være i dpo-land. Vi har uansett ikke mulighet til å legge inn aksjer før tirsdag, hvis el blir like tidlig som forrige runde så blir det el-dagen. Så krysser fingrene for klaff! :smiley-angelic001 (Eller gjerne at el blir et par dager senere, tidligere har jeg gjerne hatt el på CD12-14! Så det hadde vært det ideelle!)
 
CD 8
Ingen lh-stigning så langt! Så selv om lh-stigningen skulle komme (litt for) tidlig i morgen så tenker jeg at vi akkurat vil rekke vinduet med aksjer tirsdag kveld :)

Føler meg skikkelig håpefull og optimistisk for denne syklusen, ikke nødvendigvis med graviditet, men at syklus skal være mer normal! Og normal syklus trengs for å få sjansen til en graviditet. Det har liksom startet så godt med normal TR og normalt lh-nivå så langt! :smiley-angelic001
Helt ærlig så synes jeg det er litt vanskelig med håp, denne prøvetiden er så full av opp- og nedturer, og uten håpet så vil jo alt bli veldig tungt. Men en del av meg vil liksom unngå å håpe for mye, i et forsøk på å gjøre nedturene mindre. Hvis det gir noen mening? Samtidig som jeg tenker at det er teit, fordi nedturene blir ikke noe mindre av at jeg har gått å tenkt på at syklus muligens ikke er i rute denne mnd heller, jeg blir akkurat like skuffet dersom el ikke kommer eller TR kommer 3 dpo, jeg har bare i tillegg vært deppa i forkant for noe som muligens kan skje.. :schocked028
 
Æsj! Nedtur! :banghead:
Mannen er på andre siden av landet og hjelper familie med et hus som skal tømmes og selges, det drar ut i tid, så han kommer tidligst hjem CD13.
Østrogen har begynt å stige, så kroppen forbereder seg på el, er på CD11 idag. LH hadde ikke begynt å stige idag tidlig, men skal ta ny test i kveld. Fra tidligere normale sykluser har jeg hatt eggløsning på CD13 eller 14. Så det er fortsatt et lite håp..
Men jeg har også rask lh-stigning, og egget slipper dagen etter positiv test (basert på tidligere el-testing og temp). Så jeg er redd for positiv idag eller i morgen, da får vi rett og slett ikke en sjanse denne mnd :smiley-angry017
Og sånn som kroppen har vært så stresser jeg jo med «når blir neste normale syklus»..
 
Æsj! Nedtur! :banghead:
Mannen er på andre siden av landet og hjelper familie med et hus som skal tømmes og selges, det drar ut i tid, så han kommer tidligst hjem CD13.
Østrogen har begynt å stige, så kroppen forbereder seg på el, er på CD11 idag. LH hadde ikke begynt å stige idag tidlig, men skal ta ny test i kveld. Fra tidligere normale sykluser har jeg hatt eggløsning på CD13 eller 14. Så det er fortsatt et lite håp..
Men jeg har også rask lh-stigning, og egget slipper dagen etter positiv test (basert på tidligere el-testing og temp). Så jeg er redd for positiv idag eller i morgen, da får vi rett og slett ikke en sjanse denne mnd :smiley-angry017
Og sånn som kroppen har vært så stresser jeg jo med «når blir neste normale syklus»..
Ååååh, sånt er skikkelig kjipt! Får virkelig håpe du får positiv på cd 13, at den stiger litt sakte. Skal krysse fingra for deg :Heartred
 
CD 11
Kveldens el-test! Spent på morgendagen! Jeg pleier å ha rask lh-stigning, og kort topp, så testen i kveld sier meg egentlig ikke så mye, det kan likså greit smekke til og bli positivt i morgen, eller det kan drøye til fredag/lørdag :)
IMG_2532.jpeg
 
CD 13IMG_2532.jpegIMG_2548.jpegIMG_2551.jpeg
El-testene fra CD11 og til nå. Noe skjer, men nå kjenner jeg at jeg er utålmodig og stresset, hadde vel håpet på positiv idag tidlig!
Selv om jeg vet at det fortsatt er tidlig og helt innafor normalen, så kjenner jeg bare til to alternativ: eggløsning til vanlig tid, eller bare tull og eggløsning på type CD 70+
Og jeg vil bare så veldig at kroppen skal komme tilbake til normalen!!
Kommer nok til å ta el-tester både i ettermiddag og i kveld, selv om det strengt tatt ikke er nødvendig med noe mer enn den til kvelden :hilarious: Jeg vil bare så gjerne se litt mer stigning :shy:
 
CD 13Vis vedlegget 411192Vis vedlegget 411191Vis vedlegget 411190
El-testene fra CD11 og til nå. Noe skjer, men nå kjenner jeg at jeg er utålmodig og stresset, hadde vel håpet på positiv idag tidlig!
Selv om jeg vet at det fortsatt er tidlig og helt innafor normalen, så kjenner jeg bare til to alternativ: eggløsning til vanlig tid, eller bare tull og eggløsning på type CD 70+
Og jeg vil bare så veldig at kroppen skal komme tilbake til normalen!!
Kommer nok til å ta el-tester både i ettermiddag og i kveld, selv om det strengt tatt ikke er nødvendig med noe mer enn den til kvelden :hilarious: Jeg vil bare så gjerne se litt mer stigning :shy:
Jeg har testet flere ganger om dagen, du ser forskjell mellom den tatt i 17tiden og den nærmere kl 21 :)
 

Vedlegg

  • Screenshot_20230727-234030.png
    Screenshot_20230727-234030.png
    669 KB · Visninger: 37
Jeg har testet flere ganger om dagen, du ser forskjell mellom den tatt i 17tiden og den nærmere kl 21 :)
Åh, denne skal jeg trøste meg med dersom det ikke er noe stigning på testen i ettermiddag :Heartred
Har rask lh/stigning og kort topp (vanligvis hvertfall), så vet at det kan være forskjell fra ettermiddag til kveld, men det jeg mente med unødvendig var bare at jeg vil få med meg en evt stigning ved å teste bare på kvelden (+fertilitetsmonitor morgen). Så ettermiddagstesting driver jeg kun med når jeg er stresset og/eller utålmodig :bag:
 
Åh, denne skal jeg trøste meg med dersom det ikke er noe stigning på testen i ettermiddag :Heartred
Har rask lh/stigning og kort topp (vanligvis hvertfall), så vet at det kan være forskjell fra ettermiddag til kveld, men det jeg mente med unødvendig var bare at jeg vil få med meg en evt stigning ved å teste bare på kvelden (+fertilitetsmonitor morgen). Så ettermiddagstesting driver jeg kun med når jeg er stresset og/eller utålmodig :bag:
Haha, kjenner til utålmodig, derfor tester jeg så mange ganger og prøver å tvinge teststreken sterkere :hilarious: håper du får med deg stigning snarest! :happy:
 
Back
Topp