Er det noen som har fått igjennom forsikring på sitt premature barn? Eventuelt hvor? Synes dette er trist... De er barn, ikke gjenstander. Forstår risikoen, men det er allikevel mennesker det er snakk om.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er det noen som har fått igjennom forsikring på sitt premature barn? Eventuelt hvor? Synes dette er trist... De er barn, ikke gjenstander. Forstår risikoen, men det er allikevel mennesker det er snakk om.
En helt normal barneforsikringForsikring? Hvilken type forsikring snakker vi om her? Vet vi har forsikring på gutten vår - hvis han blir meget syk, ufør el. lign, så utgifter blir dekket til sykehus, medisiner etc., men visste ikke engang, man kunne forsikre premature barn. Hva er det liksom, man skal ha penger tilbake for? (Og unnskyld, hvis jeg tråkker noen over beina nå, for jeg er "heldigvis" uvitende på det feltet - det er ikke meningen, hvis noen føler seg støtt, og de må veldig gjerne forklare da.)
Hvorfor skulle ikke mitt premature barn, ha samme rettighet som ditt barn?Forsikring? Hvilken type forsikring snakker vi om her? Vet vi har forsikring på gutten vår - hvis han blir meget syk, ufør el. lign, så utgifter blir dekket til sykehus, medisiner etc., men visste ikke engang, man kunne forsikre premature barn. Hva er det liksom, man skal ha penger tilbake for? (Og unnskyld, hvis jeg tråkker noen over beina nå, for jeg er "heldigvis" uvitende på det feltet - det er ikke meningen, hvis noen føler seg støtt, og de må veldig gjerne forklare da.)
Hvorfor skulle ikke mitt premature barn, ha samme rettighet som ditt barn?![]()
Får bare vente. Får avslag hos alle, må prøve igjen ved 4-års alder. Glad vi bor i lille Norge, hadde det vært statene hadde vi hatt et problem.Nei, har dessverre ikke det. Kun 1 av 3 barn
Hehe, fort gjortDet var meg, som misforstod hele spørsmålet, når nå jeg leser det hele igjennom igjen.
Doh, til tider leser øynene hurtigere enn hjernen klarer å følge med. Jeg skylder på prøve-teste-periode stress.![]()
Klart premature barn skulle kunne få samme barneforsikring som andre barn. Men slik er det med mange forsikringer. Gubben min er lett overvektig - ikke mye, men over 90 kg. Hvis vi skal ha ufør forsikring på ham, må han betale dobbelt så mye som andre (dvs 8000 kr pr år), fordi han er over normal BMI. Hvis vi skal ha den ned i pris, må han under 80kg og bli der i over et år.
Så forsikringsselskaper tenker oftere på folk som tall og statistikker enn som mennesker.
Jeg har. Hun er født senprematur. Men prematur i forsikringselskapets øyne. Her gikk det på fødselsvekt. Hun var over 2500g. Derfor fikk vi gjennom forsikringen. Har ifEr det noen som har fått igjennom forsikring på sitt premature barn? Eventuelt hvor? Synes dette er trist... De er barn, ikke gjenstander. Forstår risikoen, men det er allikevel mennesker det er snakk om.
Ja, det er desverre det som er problemet. Får beskjed om å søke om 4 år igjen.Ei vennine fikk prematur og hun fikk ikke forsikring. Ingen selskap som ville forsikre premature pga evt seinskader fikk hun beskjed om.
Går ofte på vekt ja, desverre. Men det er fint at dere har fått ☺ Hun er kun 6 uker prematur, født i uke 34+5, men pågrunn av vekt på 1600g så godkjennes hun ikke. De ber oss søke igjen om 4 år.Jeg har. Hun er født senprematur. Men prematur i forsikringselskapets øyne. Her gikk det på fødselsvekt. Hun var over 2500g. Derfor fikk vi gjennom forsikringen. Har if
Går ofte på vekt ja, desverre. Men det er fint at dere har fått ☺ Hun er kun 6 uker prematur, født i uke 34+5, men pågrunn av vekt på 1600g så godkjennes hun ikke. De ber oss søke igjen om 4 år.
Ja, høres riktig ut. Under 1500g er det 7 år..Ah. Her født i uke 36. Veide 3050g Ja i våre forsikringsvilkår var det vel forsikring når de var over 2500g. Mellom 2000-2500g kunne man søke ved 2 år. Og under 2000 ved 4 år :/
7 år... hjelpes altså :OJa, høres riktig ut. Under 1500g er det 7 år..
Ja, det skal ikke være lett... Men vi bor i Norge. Og Norge er et flott land på det viset. Vi får alt dekket, forsikringen gir bare litt i tillegg.7 år... hjelpes altså :O
Jo. Takk å lov vi er i norge sånn sett.4Ja, det skal ikke være lett... Men vi bor i Norge. Og Norge er et flott land på det viset. Vi får alt dekket, forsikringen gir bare litt i tillegg.
Jeg har. Hun er født senprematur. Men prematur i forsikringselskapets øyne. Her gikk det på fødselsvekt. Hun var over 2500g. Derfor fikk vi gjennom forsikringen. Har if
Hvor dysmatur var han? Det er er så leit at det skal være sånn... Lille her og var dysmatur. Kom 34+5 og veide bare 1600.Vår sønn ble født 37+0, men var dysmatur, så de ville ikke forsikre ham, selv om han er aldri så frisk.. :/