Forsikring av premature

Hvor dysmatur var han? Det er er så leit at det skal være sånn... Lille her og var dysmatur. Kom 34+5 og veide bare 1600.

Han veide 2260gr. Han lå i kuvøse i to døgn, men ellers var alt som det skulle. Jeg mener det burde vært kortere ventetid på å søke forsikring igjen, og kun lav fødselsvekt bør ikke kunne spille SÅ stor rolle..

Han veide 2260gr. Han lå i kuvøse i to døgn, men ellers var alt som det skulle. Jeg mener det burde vært kortere ventetid på å søke forsikring igjen, og kun lav fødselsvekt bør ikke kunne spille SÅ stor rolle..
Nei, egentlig ikke. Lav fødselsvekt er ingen egen indikasjon på senskade. Jeg er veldig enig med deg. Premature, okay, de er mindre utviklet, og har større risiko for senskader, men det er fortsatt mennesker. Jeg forstår at de vil sikre seg, men det føles allikevel grusomt å ikke kunne forsikre sitt barn mot sykdommer.

Dysmatur der og? Alt under 2500gram er vanskelig å forsikre for sykdom. Desverre. Det er tåpelig.

Dysmatur ja. Var 2090 i uke 37. Jeg har full forståelse at det settes andre krav til forsikringstakere som det er større risiko ved, men man burde kunne få tilbud om forsikring til en høyere pris.

Dysmatur ja. Var 2090 i uke 37. Jeg har full forståelse at det settes andre krav til forsikringstakere som det er større risiko ved, men man burde kunne få tilbud om forsikring til en høyere pris.
Veldig enig med deg! Det hadde vært en bedre løsning enn slik det er nå.

Back
Topp