forliten baby?!?

Da ligger ikke mi sååå langt bak med sine 1200g i uke 28+3...

Jeg var på 3D ultralyd i dag, er 27+5 i følge OUL (28+1 i følge meg selv, dette er IVF-baby så vet når egget ble befrukta...jaja)
Uansett på UL i dag gikk hun ut ifra OUL-termin, vekten ble målt til 1090g og JM sa babyen lå litt over gjennomsnittet i størrelse...så de sier oj litt forskjellig...
Jeg er ikke noe tynn selv, og høyde og vekt står vel ikke helt i A4...men har fått normale (små) barn tidligere...men skal på glukosebelastningstest og lege på tirsdag...tok slik test sist også uten at det var sv.sk.diabetes...jeg har bare stor mage....ikke nødvendigvis store barn inni!!!
Ok...litt avsporing...hehe...men som sagt...disse vekttallene fra lege og JM kan variere veldig ut i fra tråden her...
Så hva som er stort eller lite...variere fra person til person....

Kom på en ting til....
Sist jeg fikk barn (for 13 år siden) sa lege, JM og de på UL at jeg kom til å få en stoooor unge..må innrømme at jeg var litt nervøs før jeg skulle føde...
Jenta kom...3540g...er det så stort daaa??? Altså de tok grundig feil!!!

Får dere vite det her på ul eller hva? Har dere ul i uke 27? Hvorfor det? Er det vanlig? Har aldri hørt noe om hvor mye bebisen veier verken hos jordmor eller legen.. det eneste som er litt i nærheten er at jeg har fått målt magen:p

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app

Jeg trodde noe var gale å kontaktet legevakten. Ble sendt rett til kk for sjekk, og da sjekket de alt.

Ble selv veldig redd og gruet meg til hver ultralyd når jeg fikk vite at jenta mi var for liten, og jeg hadde alt for lite fostervann (i uke 18). Nå ligger hun fortsatt 13% under gjennomsnittet, men jeg får god oppfølging og skal til spesialist på mandag/imorgen. Vil bare si slapp av, det er det beste for både deg og babyen :-) Dette kommer til å gå bra! Tenk på det positive, de bryr seg og de har oppfølging på deg :-) Og om ungen blir tatt fortidlig, vil det si at det er det beste for h*n :-)

Back
Topp