forliten baby?!?

firkløver

Forelsket i forumet
Januarhula 2014
Var på undersøkelse i går pga en polypp som blør, og etter å ha tatt ul kom legen frem til at babyen hadde lagt på seg forlite på 4 uker! Så nå må jeg på ny ul på tirsdag... ble så nervøs der jeg satt å hørte om en eventuel fortidlig fødtsel... seriøst! Ho har lagt på seg fra 707 g til 1150 på 4 uker... er ho sååå liten at eg må bli bekymret. Han sa så lenge hun er aktiv i magen skulle jeg prøve å slappe av.. for det var et godt tegn... men... ikke lett heller ... hun er heldig vis aktiv som bare det i perioder... magen buler fra isde til side og på ul så vi ei jente med nesten hele hånden inni munnen ;) men nå sitter jeg her med tusen spørsmål og gruer meg til tirsdag...

Det går sikkert helt bra. Min har lagt på seg 550 gr på 5 uker. Legen min sa at alt ser normalt ut. Og det er ikke så mye mer en din baby. Men hva vet vel jeg, er ikke ekspert på slikt. Uansett ikke uroe deg for mye, ja jeg vet det er lett å si, men som regel uroe man seg mer enn nødvendig. Ring en jordmor før helgen så kanskje det roer deg litt ned. Lykke til på tirsdag

Fra mobil enhet

Hvordan vet dere hvor mye bebisen har lagt seg? Vet legen det?:p ble litt nysjerrig her jeg!
Uff, det høres ikke noe gøy ut! Men som regel så går det bra:) krysser fingrene for deg på tirsdag!:)

Ja, hvordan kan de vite det??
Samme tenkte jeg. Ble veldig nysgjerrig her nå. Men tenker det går bra. Leger har det med å få ting til å høres verre ut enn det er. De passer nok bare litt mer på deg og sender deg til flere kontroller:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hos meg har de knapt brydd seg om str på fosteret de gangene jeg har vært på UL. Det går sikkert fint:)

Hos min doktor kalkulere hun vekten ved å måle hodet, armer og lignende ved ultralyd. Jeg vet ikke om det er 100% nøyaktig, men jeg kan tenke meg det kan være vanskelig å måle hvis barnet snur seg hele tiden? Så kanskje 100 gr fra eller til ???:rolleyes:

Fra mobil enhet

Jeg også lurer på om hvordan de kan vite det? Jeg vet ikke hvor mye lillegutt veier, og jeg er 28+5...
Skjønner at det er skremmende å få en slik beskjed, men det går helt sikkert bra :)

Det er jo ikke mye de kan gjøre med det fra eller til likevel. Hjelper ikke så mye å spise sjokolade engang (dessverre).
Men de setter igang fødselen hvis barnet ikke vokser da? Eller?
Jeg skal selv på vekstkontroll (har mange risikofaktorer) i november (uke 34), blir ikke særlig fulgt opp av Ahus, bare 1 ekstra UL. Tror ikke de estimerte noen vekt sist.
Men det går sikkert bra med oss alle - det gjør som oftest det!

Snakket med jordmor, og hun beroliget meg litt... siden jeg kjenner masse bevegelse er det ingen overhengende fare... skulle jeg merke forandringer i bev.mønsteret... at hun ikke beveget seg like mye som vanlig sko eg ringe føden... de finner ut ca vekt ved å måle hodet, arm og hoftebein... så legges dette inn i et skjema som regner ut ca vekt. De har en kurve de følger, så med en gang et barn ligger under med noen visse prosent blir en sendt på ekstra ul for sjekk.. han sa ca 20 prosent av alle foster ligger under, men at det er viktig å få en sjekk om der ligger noen årsak bak... har faktiskhørt om ei som mistet babyen pga de fant for seint ut at babyen ikke fikk i seg nok næring! Så egentlig må jeg være glad for all sjekk jeg får :)
God helg alle!

Skulle det vise seg at hun ikke får i seg nok næring tarnde ho ut,ja... men nå håper eg at alt går fint... i kveld har hun turnet og sparket etter hvert måltid jeg har spist, så... nei.. jeg vet ikke.. det eneste jeg kan gjøre er å håpe at allt er bra... dette er en veeeeldig ønsket baby etter ivf.... så noen mere nedturer orker eg ikke :(

Skulle det vise seg at hun ikke får i seg nok næring tarnde ho ut,ja... men nå håper eg at alt går fint... i kveld har hun turnet og sparket etter hvert måltid jeg har spist, så... nei.. jeg vet ikke.. det eneste jeg kan gjøre er å håpe at allt er bra... dette er en veeeeldig ønsket baby etter ivf.... så noen mere nedturer orker eg ikke :(
Det går sikkert bra! Gjør som oftest det! Forsøk å stresse ned, det har bebis best av. Klem fra meg

Da ligger ikke mi sååå langt bak med sine 1200g i uke 28+3...

Får dere vite det her på ul eller hva? Har dere ul i uke 27? Hvorfor det? Er det vanlig? Har aldri hørt noe om hvor mye bebisen veier verken hos jordmor eller legen.. det eneste som er litt i nærheten er at jeg har fått målt magen:p

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app

Min ble målt på UL i uke 25+4, da veide lillegutt ca 850 (eller 900, husker ikke helt :P) Han lå perfekt på gjennomsnittet den gang så slår meg til ro med at han fortsetter å gjøre det!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har vært på ekstra uler pga blødninger... og pga dette er et lite ivf barn :)

Får dere vite det her på ul eller hva? Har dere ul i uke 27? Hvorfor det? Er det vanlig? Har aldri hørt noe om hvor mye bebisen veier verken hos jordmor eller legen.. det eneste som er litt i nærheten er at jeg har fått målt magen:p

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app

Vi var på 3d ultralyd i uke 27, da fikk vi vite vekst med det samme:)

Lillegutt <3

Back
Topp