kariness
Elsker forumet
Jeg fant nettopp dette i en artikkel:
Hun er så vaklende og lite kommunikativ når det gjelder akkurat dette. Vikariatet mitt har vart fra august og gjelder ut desember. Planen var at det skulle "mest sannsynlig forlenges fra januar" også sa hun plutselig da jeg var gravid at "da må vi se han formen din før jeg kan si noe om januar"... Da har hun jo egentlig ikke lov til å si dette da???
Noen som kan komme med noen tips? Råd? erfaringer? takk for all hjelp!
Likestillingsloven sier at det ikke er lov å forskjellsbehandle individer på grunn av graviditet og fødsel. Det betyr at dersom du normalt ville fått ditt vikariat forlenget om du ikke hadde vært gravid, skal du også ha det forlenget i tiden du går gravid og har rett til fødselspermisjon.
Dette er jo en fin tanke og regel. Men hvordan søren skal jeg klare å bevise at under andre omstendigheter ville jeg fått vikariatet forlenget? Eller hvordan skal jeg ta opp dette med sjefen min?Hun er så vaklende og lite kommunikativ når det gjelder akkurat dette. Vikariatet mitt har vart fra august og gjelder ut desember. Planen var at det skulle "mest sannsynlig forlenges fra januar" også sa hun plutselig da jeg var gravid at "da må vi se han formen din før jeg kan si noe om januar"... Da har hun jo egentlig ikke lov til å si dette da???
Noen som kan komme med noen tips? Råd? erfaringer? takk for all hjelp!