Forlenge permisjon med overført ferie fra foregående år?

Sillynelly

Betatt av forumet
Jeg har termin i desember, og vi jobber med permisjonskabalen. Permisjonen blir dltså hovedsakelig i 2021. Men det er jo en kabal... To spørsmål melder seg:

1. Jeg kommer til å ha igjen bortimot 4 uker ferie for 2020 når jeg går ut i permisjon. På telefon sa NAV at jeg kan overføre disse ukene til 2021 og forlenge permisjonen med dem. Damen på telefonen var imidlertid litt uklar/flytende, så jeg dobbeltsjekker med dere mer rutinerte. Kan man utsette permisjonen med oppspart ferie fra året før?

2. Jeg har avtalefestet rett på 10 ekstra feriedager hvert år. Jeg forstår det slik at disse ikke regnes med det året man har permisjon, slik at jeg i 2021 får 4 uker ferie. Noen som kan bekrefte/motsi dette?
 
Slik jeg har forstått det avtaler du alt ut over 4 uker + 1 dag ferie med arbeidsgiver. Nav trenger bare å vite når du skal avvikle lovfestet ferie.
 
Du kan utsette permisjonen med 4 uker + 1 dag ferie, i tillegg til overførte feriedager fra fjoråret. Så ja, du kan også utsette permisjon med fjorårets ferie :)
 
Hvis du får lov av arbeidsgiver så er d bare til å overføre
 
Supert, takk for svar! Da tar jeg spørsmålet om den overførte ferien med HR. Greit å ha sjekket alle rutiner slik at man vet at det kommer penger på konto hver måned :angelic:.
 
Back
Topp