Forkjølet..

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Bah.. Poden ble smitta første uka i barnehagen, og smitta også meg og mannen.
Så nå går jeg rundt og snufser, pusser nesa og småhoster. Er tett i nesa, tett i ørene, tett i hodet, vondt i hodet, nesa renner og halsen er vond.
Blæh.. :yuck:

Flere som er/har vært forkjølet i sv.skapet? Er det sant at det kan henge litt lengre i mens man er gravid?
Noen tips til halsen og nesa? :)

Uæ, det er ikke noe særlig :(
Snyt deg ofte, få vekk slimet.
Jeg kjøpte en snill sorts halstablett på apoteket i sommer, den fungerte faktisk veldig bra :) og smakte godt
https://www.apotek1.no/produkter/fribol-sukkerfrie-drops-host-hals-sterk-60g-902353p
Normalt pleier jeg å kjøpe Vicks blå i Sverige, eller Zyx på apoteket, men den anbefales ikke til gravide.
Ellers er det vel å drikke mye og hvile deg :)
Arbeider du enda?

Uæ, det er ikke noe særlig :(
Snyt deg ofte, få vekk slimet.
Jeg kjøpte en snill sorts halstablett på apoteket i sommer, den fungerte faktisk veldig bra :) og smakte godt
https://www.apotek1.no/produkter/fribol-sukkerfrie-drops-host-hals-sterk-60g-902353p
Normalt pleier jeg å kjøpe Vicks blå i Sverige, eller Zyx på apoteket, men den anbefales ikke til gravide.
Ellers er det vel å drikke mye og hvile deg :)
Arbeider du enda?
Fribol vet jeg flere bruker når de har halsvondt, får prøve å huske å kjøpe en boks når jeg skal på apoteket for å hente ut babypakke ;)

Jobber ikke nei, har gått hjemme med toåringen frem til nå :)
Så nå har jeg jo mulighet til å hvile meg mens han er i barnehagen. Holder på med tilvenning og korte dager enda, men får litt avslappning i alle fall :)

Huff, masse god bedring :-* Har heldigvis sluppet unna forkjølelse, *bank i bordet*!

Fribol ekstra sterk er gull! Men pass på at du kjøper den som det står ekstra sterk på, de andre funker like bra/dårlig som vanlig drops ;)

Jeg ble smittet av noe fra barnehagen og lå rett ut med feber i 5 dager rett før sommeren! Kan ikke huske at det har skjedd før, så jeg har konkludert med at jeg nok fikk det ekstra ille pga graviditeten..

Fribol vet jeg flere bruker når de har halsvondt, får prøve å huske å kjøpe en boks når jeg skal på apoteket for å hente ut babypakke ;)

Jobber ikke nei, har gått hjemme med toåringen frem til nå :)
Så nå har jeg jo mulighet til å hvile meg mens han er i barnehagen. Holder på med tilvenning og korte dager enda, men får litt avslappning i alle fall :)
Så bra at du kan hvile deg mye! Jeg syns det er så godt når man kommer hjem/når alle har godt på jobb/bhg og det er helt stilt i huset, og man bare kan legge seg å slappe av en stund :)
Får håpe du blir frisk snart :)

Huff er også forkjølet selv nå og var snuppa som dro det med hjem, først smittet hun faren sin så smittet han meg! Typisk!

Håper du snart er frisk igjen! Og forhåpentligvis slipper vi mer sykdom dette året!

Huff er også forkjølet selv nå og var snuppa som dro det med hjem, først smittet hun faren sin så smittet han meg! Typisk!

Håper du snart er frisk igjen! Og forhåpentligvis slipper vi mer sykdom dette året!
God bedring til deg :)
Satser på at vi berger resten av året, ja :)

Ja spesielt med små babyer.
Selvom det er slitsomt å være syk nå vil jeg gjøre alt for å unngå sykdom med baby hus!
Helt enig. Håper bare eldstemann ikke tar med seg vannkopper fra barnehagen etter at babyen kommer, hadde vært så dumt hvis babyen blir smitta så tidlig :(

Helt enig. Håper bare eldstemann ikke tar med seg vannkopper fra barnehagen etter at babyen kommer, hadde vært så dumt hvis babyen blir smitta så tidlig :(
De sier babyen skal være beskyttet om du ammer, men mener det var sara på generelt som fikk oppleve noe helt annet :( heldigvis gikk det jo bra men viktig å prøve og unngå, samme med rs virus som er min store skrekk!

Uff, så kjedelig! Jeg har også hatt et par runder med heftig forkjølelse i svangerskapet. Syns det hang i litt lengre enn vanligvis, og mye kraftigere. Anbefaler også Fribol, hvile og varm drikke. Det hjalp meg! God bedring :)

Uff, så kjedelig! Jeg har også hatt et par runder med heftig forkjølelse i svangerskapet. Syns det hang i litt lengre enn vanligvis, og mye kraftigere. Anbefaler også Fribol, hvile og varm drikke. Det hjalp meg! God bedring :)
Kjøpte meg Fribol i går, og drikker te med honning i for harde livet ;)
Takk for det :)

Bah.. Poden ble smitta første uka i barnehagen, og smitta også meg og mannen.
Så nå går jeg rundt og snufser, pusser nesa og småhoster. Er tett i nesa, tett i ørene, tett i hodet, vondt i hodet, nesa renner og halsen er vond.
Blæh.. :yuck:

Flere som er/har vært forkjølet i sv.skapet? Er det sant at det kan henge litt lengre i mens man er gravid?
Noen tips til halsen og nesa? :)
Ville bare si at her ankom vi mormor og morfar i Sverige på tirsdag kveld. Onsdag våknet jeg av at 3,5åringen hostet til han kasta opp og hadde 38,5 grader feber.
Han ble så feberfri til på torsdagen, men da gikk mormor rundt og klaget på halsvondt.
Idag har både jeg og morfar halsvondt+gutten hoster noe fælt og mormor er i sinnsykt dårlig form :(
Er vel disse tider nå :(
Er du bedre da? Fikk du ordnet deg halstabletter?

Uff...kjedelig med forkjølelse. Drikk litt ekstra appelsin juice og få i deg nok væske. Vær.obs på at vi ikke kan ta alle halstabelletene som man kan kjøpe i butikken. Les bakpå esken. Ble faktisk litt sjokkert. Fribol er bra.
Ha god bedring og håper du blir frisk fort.

Ville bare si at her ankom vi mormor og morfar i Sverige på tirsdag kveld. Onsdag våknet jeg av at 3,5åringen hostet til han kasta opp og hadde 38,5 grader feber.
Han ble så feberfri til på torsdagen, men da gikk mormor rundt og klaget på halsvondt.
Idag har både jeg og morfar halsvondt+gutten hoster noe fælt og mormor er i sinnsykt dårlig form :(
Er vel disse tider nå :(
Er du bedre da? Fikk du ordnet deg halstabletter?
Tips siden du er i Sverige, bafucin kan brukes under svangerskapet :D min reddende engel nå ;)

Back
Topp