Forkjølet..

Ville bare si at her ankom vi mormor og morfar i Sverige på tirsdag kveld. Onsdag våknet jeg av at 3,5åringen hostet til han kasta opp og hadde 38,5 grader feber.
Han ble så feberfri til på torsdagen, men da gikk mormor rundt og klaget på halsvondt.
Idag har både jeg og morfar halsvondt+gutten hoster noe fælt og mormor er i sinnsykt dårlig form :(
Er vel disse tider nå :(
Er du bedre da? Fikk du ordnet deg halstabletter?
Halsen har faktisk blitt litt bedre da, den føles ikke ut som et rivjern lengre ;)
Så spørs om kombinasjonen honning i teen, Fribol og skjerf rundt halsen 24/7 (jepp, jeg sover med skjerfet også :p) har hjulpet.
Hodepina/bihulebetennelsen er fortsatt kjempevond, og nesa fortsatt kjempetett (bortsett fra etter jeg har tatt nesespray før jeg legger meg da).

Men Poden hoster mye nå, og det virker som at han har veldig vondt i halsen. Sier i hvert fall mye au etter hosting, og tar seg til halsen :(

God bedring til dere alle, er noe herk den forkjølelsen :(

Uff...kjedelig med forkjølelse. Drikk litt ekstra appelsin juice og få i deg nok væske. Vær.obs på at vi ikke kan ta alle halstabelletene som man kan kjøpe i butikken. Les bakpå esken. Ble faktisk litt sjokkert. Fribol er bra.
Ha god bedring og håper du blir frisk fort.
Takk for det :)

Her ble kjæresten syk i "hele" 2 dager. Jeg var ordentlig forkjølet i halvannen uke og hosten sitter fremdeles litt igjen på tredje uken. Hadde aldri klart med uten Frisk drops. De er bittesmå og veldig grei å spise på natten.

Her ble kjæresten syk i "hele" 2 dager. Jeg var ordentlig forkjølet i halvannen uke og hosten sitter fremdeles litt igjen på tredje uken. Hadde aldri klart med uten Frisk drops. De er bittesmå og veldig grei å spise på natten.
Samme skjedde her. Mannen var syk i 2 dager og var døden nær :p
Jeg har nå straks vært forkjølet i én uke, eneste som er litt bedre er halsen.
Og likevel forventet han full sympati, dulling og trøsting de dagene han var syk, uten at jeg har fått noen form for sympati/dulling tilbake :p

Samme skjedde her. Mannen var syk i 2 dager og var døden nær :p
Jeg har nå straks vært forkjølet i én uke, eneste som er litt bedre er halsen.
Og likevel forventet han full sympati, dulling og trøsting de dagene han var syk, uten at jeg har fått noen form for sympati/dulling tilbake :p
Om det hjelper så er det bevist at menn blir mer syk/hjelpesløs når de blir syk enn oss, men kjedelig at han slipper så billig unna :p Om du er tett i hodet og nesen så hjelper det veldig med Vademecum. Kan gurgle noen dråper i vann, men det som hjelper best er noen dråper på en q-tip og bruke i øret :p

Vet ikke om du fant det ut men mild lokal smertestillende sugetabletter :)
Føler "alle" svenske kjenner til de :o
Hehe, har aldrig hørt om det ;) synd jeg glemte av det når mamma var så dårlig! Men men... Kom no hjem i kveld så får håpe vi blir friskere av å være hjemme :)

Hehe, har aldrig hørt om det ;) synd jeg glemte av det når mamma var så dårlig! Men men... Kom no hjem i kveld så får håpe vi blir friskere av å være hjemme :)
Får satse på det :)

Føler det er like innøvd som Alvedon og ipren :p
Fy den som prøver seg å tilby billigere varianter noen ganger som heter noe annet men har samme effekt ;)

Får satse på det :)

Føler det er like innøvd som Alvedon og ipren :p
Fy den som prøver seg å tilby billigere varianter noen ganger som heter noe annet men har samme effekt ;)
Haha ;) kan jo ikke eksprimentere heller! Det en alltid har brukt vil en alltid fortsette å bruke! :P

Back
Topp