Forholder du deg til ønskelister?

Holder meg som regel til ønskelista :)

Så lenge de er vennlig mot lommeboka så gjør jeg det ja:)

Så lenge det er mulig å finne noe på ønskelisten så ja. Men ikke alltid jeg får ønskelister som er gjennomførbare, og da finner jeg noe annet. Skriver og ønskeliste for barna (eldste er med å skriver sin), slik at det ikke bare blir ting som ikke passer barna.

Kjøper stort sett alltid noe fra ønskelisten, med mindre jeg har funnet noe som passer personen perfekt før jeg har rukket å få listen.

Ønskelister er fint, dersom det er litt å velge i (pris og hvor man kan få tak i tingene).

Foretrekker å komme med ønskeliste når det er vi som skal få gaver også, særlig til ungen.

Jeg irriterer meg imidlertid kraftig over svigerfar som ALLTID ber om ønskeliste, og som ALDRI kjøper noe som står på den @#%$#%€@&#%

Siden jeg foretrekker å få ting som vi ønsker oss, lager jeg alltid ønskelister som har god variasjon i pris, og at det skal være rimelig enkelt å få tak i en god del av tingene.
Setter alltid opp navn på varen, hva den koster, og i hvilken/hvilke butikker det er å få tak i, som regel supplert med bilde. Da burde det ikke være så vanskelig å bestemme seg for hva man skal kjøpe......

Ønskelister er fint, dersom det er litt å velge i (pris og hvor man kan få tak i tingene).

Foretrekker å komme med ønskeliste når det er vi som skal få gaver også, særlig til ungen.

Jeg irriterer meg imidlertid kraftig over svigerfar som ALLTID ber om ønskeliste, og som ALDRI kjøper noe som står på den @#%$#%€@&#%

Siden jeg foretrekker å få ting som vi ønsker oss, lager jeg alltid ønskelister som har god variasjon i pris, og at det skal være rimelig enkelt å få tak i en god del av tingene.
Setter alltid opp navn på varen, hva den koster, og i hvilken/hvilke butikker det er å få tak i, som regel supplert med bilde. Da burde det ikke være så vanskelig å bestemme seg for hva man skal kjøpe......
Sign. Ønskelister er kjempegreit og jeg både skriver og følger dem (som regel) :-)

Vi har også et familiemedlem som etterspør (og får) ønskeliste til alle anledninger, og jeg er like omstendelig som deg, men hun kjøper konsekvent noe som ikke står på lista. Helst noe vi presiserer at vi ikke trenger/vil ha, og er det klær så er det alltid en størrelse for smått (selv om jeg informerer om størrelse, både i centimeter og alder) ;-) Hater å virke utakknemlig, men hvorfor be om liste når man virkelig ikke bryr seg?

Jeg innrømmer glatt at jeg er fan av ønskelister så lenge de er varierte med tanke på pris og type ting. Prøver også selv å skrive ønskelister der hvem som helst skal kunne finne en passende gave uavhengig av budsjett og hvilke butikker de eventuelt måtte ha i nærheten, men skriver også alltid at jeg syns det er supert om folk har egne gaveideer slik at ingen skal føle at de *må* kjøpe noe fra ønskelista.

For meg er ønskelister tidsbesparende og avstressende (siden jeg vet at mottaker kommer til å like gaven), og gjør det enklere å se seg om etter gode tilbud siden jeg da typisk kan være ute i god tid og kjøpe ting billigere på nett sammenliknet med de "siste liten"-gavene jeg ellers gjerne ender opp med.

Forholder meg til listen så lenge det lar seg gjøre. Om det kun er ønsker om enhjørninger og store slott må det avvikes litt. :)

Tja jeg prøver, men får sjelden oppgitt verken ønskelisten eller ønsker hos noen :p

Forholder meg til lista viss jeg finner det som står på den til en grei pris. Men ønskelistene fra niesene hopper jeg over, der koster alt 1000 +

Nei ikke alltid. Av og til har jeg også kjøpt inn gaven før en liste kommer så da blir det den planlagte gaven uansett :)

Forholder meg til den. Det er forferdelig å si noen ønsker så kommer noen med noe du absolutt ikke kunne tenkt deg fordi det var noe de heller hadde lyst til å gi.
Så det vil jeg ikke gjøre mot noen andre :)

Stort sett, men kommer jo an på hva de ønsker seg og om de har gitt meg noen ønsker når eg spurte eller kommer med ønskene to måneder etter og eg har allerede kjøpt gave :)

Men er det mange av dere som får ønskelister?
Spør dere etter de da?

Noen spørr jeg hva de ønsker seg, spesielt nevøene mine. Men ellers så får jeg lite ønsker, de fleste har jeg sluttet å spørre siden jeg bare får "vet ikke, ønsker meg ikke noe". Og så har jeg sluttet å si hva jeg ønsker meg til andre fordi, de fleste mener jeg har teite ønsker :P

Noen spørr jeg hva de ønsker seg, spesielt nevøene mine. Men ellers så får jeg lite ønsker, de fleste har jeg sluttet å spørre siden jeg bare får "vet ikke, ønsker meg ikke noe". Og så har jeg sluttet å si hva jeg ønsker meg til andre fordi, de fleste mener jeg har teite ønsker :p
Nysgjerrig på ønskene dine kjenner jeg

Back
Topp