Forholder du deg til ønskelister?

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hvis du får en ønskeliste fra en person du skal kjøpe gave til.
Forholder du deg kun til denne, eller finner du på gave selv?

Forholder meg til den, og hvis jeg finner noe helt annet jeg føler blir riktig/passer godt, blir det tilleggsgave ;)

Kommer helt an på ønskelisten. Hvis ønskelisten er variert både innholds- og prismessig så forsøker jeg så langt som mulig å forholde meg til den. Men til barn i familien er det noen ganger morsomt å gi noe gøy, ikke bare fornuftige ting som kanskje står på foreldrenes ønskeliste. Og jeg like ikke ønskelister som består av kun en ting og spes ikke når den ene tingen er penger eller gavekort på ett bestemt sted. Gir (nesten) helt konsekvent ikke penger, men en sjelden gang gavekort.

Men må legge til at jeg er veldig glad når folk har ønsker, det er jo så trist at så mange i dag, nesten uansett alder, ikke ønsker seg noe :(

Kommer an på. Er jo ikke alltid man kommer på alt man trenger eller ønsker seg, så hvis jeg finner noe som passer godt, så avviker jeg gjerne fra ønskelista. :)

Prøver så godt jeg kan å gå etter ønskelisten. Men ser jeg noe jeg vet de har pratet om at de ønsker seg kjøper jeg gjerne det også:-)

Det spørs om jeg selv synes at jeg har en bedre ide :p

Kommer an på prisen. Ungdommer ønsker seg stort sett dyre ting. Kan sikkert gi penger i bursdagsgave og litt i julegave, men unngår egentlig penger til jul.

Prøver å forholde meg til listen :)

Forholder meg til den så godt det går. Kommer ann på pris.

Prøver så langt det lar seg gjøre:) Ikke alltid ønskelistene er innenfor gavebudsjettet mitt:)

Kommer an på, men prøver å forholde meg til det:) Dersom jeg blir bedt om å komme med en ønskeliste, så passer jeg på å komme med flere alternativ i ulike prisklasser.

Jeg synes det er en uting å kun oppgi at man ønsker seg penger feks til bursdag, jul eller bryllup.

Det kommer ann på. Til bryllup pleier jeg å gjøre det. Til små barn pleier jeg å spørre foreldrene hva de trenger (de har som regel mer enn nok leker). Ellers synes jeg det er morsomt å finne på gaver selv :)

Jeg forholder meg til lista dersom jeg ikke har noen andre idéer fra før eller jeg har fått beskjed om at det er noe de virkelig ønsker seg. Men syns ofte det er greit med lister, og pleier å spørre hva folk ønsker seg. Syns det er tusen ganger bedre å kjøpe noe folk faktisk får brukt enn noe som blir liggende i et skap.

Stort sett

Jeg er ikke så glad i ønskelister - men likevel ønsker jeg at min familie holder seg til ønskelistene.... haha helt vilt.

Men våres ønskelister er ikke så komplisert - boker og tøy over leker og ikke leker som gir masse lyd.

Back
Topp