Forhold til venner etter positiv gravidtest

Her fikk vi barn samtidig omtrent, så vi jo i samme båt, bortsett fra at flere av venninnene mine har to barn nå da, mens vi venter nr 2 i september. :) De single venninnene mine har også vært supre og spør ofte hvordan det går med meg og lillesøster i magen :)
Så bra :) Det er sånn det skal være :D Heldig du :)

Første gang ble jeg uplanlagt gravid, og ble virkelig kjent med hvem som var mine virkelige venner, og hvem som ikke klarte å stille opp ;) Det var veldig trist der og da, men helt ærlig tok det ikke lang tid før jeg var for opptatt med bebisen til å tenke mer over det. Heldigvis var det også venner som VIRKELIG stilte opp, og de har jeg også tatt vare på.

Kan forsåvidt skjønne at det er vanskelig for hun ene venninnen din å høre om din lykke, når hun selv strever både med prøving og en syk mor. Kanskje du ikke trenger å snakke så mye om graviditeten med henne? Jeg ville nok snakket med graviditeten med andre - kjæreste og familie f eks, og heller støttet venninnen i en vanskelig tid. Har du snakket med venninnene dine om hva du føler??
Jeg har hvert super forsiktig om å snakke om graviditeten med henne. Har bevist ikke sendt henne snaper, har nesten ikke skrevet statuser på fb osv. Har kanskje skrevet 3-5 statuser igjennom hele svangerskapet for å skjerme henne.. Er nå 34 +5.
Jeg har prøvd å være så til stede jeg kan med henne ifht moren og hennes prøving på å bli gravid. Men i sommer har vi bare hvert sammen 1 gang, da jeg har tatt kontakt. Jeg synes det er vanskelig å ta kontakt med henne nå som magen er så stor. Er umulig å skjule magen nå... Har snakket med både venner og hennes mor om det. Moren har visst snakket med henne om det, for det sa hun til meg. Moren hennes er jo som en ekstra mamma for meg. Har egentlig mer kontakt med moren hennes enn henne nå..

Jeg brøt med alle vennene mine da jeg flyttet, bortsett fra min beste venninne. Vi har kontakt fortsatt og hun syns det er kjempestas at jeg har fått to barn. :)
Venninnene jeg har her jeg bor nå har barn de også.
Så bra hun er med deg da ;) Så bra du har fått nye venner da som også har barn. ;) Det er nok enklere..

Så kjipt! Det var da ikke hyggelig sagt av han...
Ja, har tenkt å la tiden gå til hjelp med hun. Jeg spør innimellom om vi skal finne på noe. Har noen ganger fått i kommentar fra hu: di kan jo ikke dra på konsert, du er jo gravid. Har du ikke andre venner? Osv. Er veldig sårende.. Klart jeg har andre venner, henger med de oftere en med henne.. På fb så hender det at hun liker innleggene mine (skriver sjelden om graviditeten), mens før både likte hu og kommenterte på alt. Men store deler av grunnen er nok fordi vi ikke ble gravide sammen eller at hun ble gravid først.. Hun er vant til at hun er først ute med ting av oss to. Hun henger masse med de andre vennene sine og er stadig ute å finner på ting. Men vet hun sliter mye ifht moren også.
Bare husk å tenke på å tenke på deg og :)
Om hun distanserer seg, kan du jo også prøve å ta opp igjen kontakten om du blir sliten :) ser for meg at hun har mange følelser med tanke på at du er gravid og ikke hun. Håper det ordner seg!

Bare husk å tenke på å tenke på deg og :)
Om hun distanserer seg, kan du jo også prøve å ta opp igjen kontakten om du blir sliten :) ser for meg at hun har mange følelser med tanke på at du er gravid og ikke hun. Håper det ordner seg!
Mhm.. Skal ikke være lett verken for den ene eller den andre..

Så kjipt! Det var da ikke hyggelig sagt av han...
Ja, har tenkt å la tiden gå til hjelp med hun. Jeg spør innimellom om vi skal finne på noe. Har noen ganger fått i kommentar fra hu: di kan jo ikke dra på konsert, du er jo gravid. Har du ikke andre venner? Osv. Er veldig sårende.. Klart jeg har andre venner, henger med de oftere en med henne.. På fb så hender det at hun liker innleggene mine (skriver sjelden om graviditeten), mens før både likte hu og kommenterte på alt. Men store deler av grunnen er nok fordi vi ikke ble gravide sammen eller at hun ble gravid først.. Hun er vant til at hun er først ute med ting av oss to. Hun henger masse med de andre vennene sine og er stadig ute å finner på ting. Men vet hun sliter mye ifht moren også.
Kan hende hun sliter med å bli gravid også da.

Vi er 9 venninner som har holdt sammen siden barneskolen. Noen av oss har fått barn tidlig, andre senere og ei har enda ikke barn (35 år). Dette har ikke hatt noe betydning for våres kontakt. Det som endret seg etter vi fikk barn var at vi ikke fikk møtes til enhver tid, så vi løste det med og ha fast treff en kveld annenhver uke. det fungerer veldig godt. Noen treffer jeg oftere, noen ringer jeg til ofte, men uansett får jeg sett alle annenhver uke:)

Har èn venninne som har fått barn som er snart 1 år. Vi snakker av og til, men litt irriterende i lengden når hun skal begynne å sammenligne hennes datter med min lille gutt i magen (typ hvem som er bedre sammenligning).

To av mine nærmeste venninner havnet jeg i en skikkelig krangel med. Bestevenninna mi var gravid, men valgte å ta abort. Noe hun har sliti masse med i ettertid, så når jeg 2-3mnd etterpå fortalte at jeg var gravid så var det kanskje litt vanskelig for henne å takle det. Hun svarte som om hun var irritert på meg og snakka aldri til meg lenger. En dag havnet vi i en krangel fordi hun sa noe som antydet til at hun mente jeg blir en dårlig mor. Venninne nummer to kalte meg barnslig og teit fordi jeg ikke ville være tagget i en video på facebook som inneholdt vold. Aldri blitt utsatt for vold, så hvorfor hun tagget meg forsto jeg ikke. Til slutt begynte hun helt ut av det blå å blande inn lillegutt i magen og samboern i diskusjonen noe som ikke var greit. Der røyk det vennskapet.

Ellers har det vært flere jeg nesten aldri prater med som ble kjempe glad og gratulerte meg. Begynte å kontakte meg ofte, men sånn som hun ene her sa så fulgte de ikke entusiasmen til å møte meg når jeg var i nærheten.

Jeg satt å tenkte på det i sta, og tenkte også tanken sist: at det er litt ensomt å være gravid.

Trist med vennene dine. Ta vare på de som gir deg noe så får de to andre komme når de har klare for det, så får du bestemme om døren enda er åpen. Kanskje ta en ordentlig prat med begge på tomannshånd?

Har èn venninne som har fått barn som er snart 1 år. Vi snakker av og til, men litt irriterende i lengden når hun skal begynne å sammenligne hennes datter med min lille gutt i magen (typ hvem som er bedre sammenligning).

To av mine nærmeste venninner havnet jeg i en skikkelig krangel med. Bestevenninna mi var gravid, men valgte å ta abort. Noe hun har sliti masse med i ettertid, så når jeg 2-3mnd etterpå fortalte at jeg var gravid så var det kanskje litt vanskelig for henne å takle det. Hun svarte som om hun var irritert på meg og snakka aldri til meg lenger. En dag havnet vi i en krangel fordi hun sa noe som antydet til at hun mente jeg blir en dårlig mor. Venninne nummer to kalte meg barnslig og teit fordi jeg ikke ville være tagget i en video på facebook som inneholdt vold. Aldri blitt utsatt for vold, så hvorfor hun tagget meg forsto jeg ikke. Til slutt begynte hun helt ut av det blå å blande inn lillegutt i magen og samboern i diskusjonen noe som ikke var greit. Der røyk det vennskapet.

Ellers har det vært flere jeg nesten aldri prater med som ble kjempe glad og gratulerte meg. Begynte å kontakte meg ofte, men sånn som hun ene her sa så fulgte de ikke entusiasmen til å møte meg når jeg var i nærheten.
Uff, det er ikke noe greit når det er sånn.. Men da viser vennskapet seg frem og forteller hvem som er en god venn og ikke...

Back
Topp