Forhindre å ødelegge senga når vannet går

Snikesnoker litt. Kom meg akkurat ut av sengen før vannet gikk sist, ikke snakk om at en madrassbeskytter hadde vært nok der, var klissvått på gulvet. Blir stort tisselaken under madrassbeskytteren denne gangen, så slipper vi vaske svær overmadrass og det blir ikke like klamt so. Å ha det rett under lakenet.
Kommer også til å ha et lite tisselaken og håndkle i bilen etterhvert, om vannet går når vi er ute. For lekker gjerne litt etter at vannet er gått også. Og om jeg må sitte med våt bukse :-P
Vannet gikk i senga sist her, og det fosset virkelig ut. Men jeg hoppa kjapt ut på gulvet så det ble 50/50 i senga og på gulvet. Madrassbeskytteren holdt godt den. ;)

Har tisselakenet til ungen på min side av sengen...håper det er godt nok :P

Jeg har kjøpt sånne: https://www.apotek1.no/produkter/attends-cover-dri-80x170cm-sengebeskyttelse-7stk-937370p

Sist gang gikk vannet i senga uten at jeg hadde noe under, og da var vi veldig glad for at vi hadde overmadrass som kunne vaskes i maskin.. Men nå har vi helt ny seng, så jeg vil være på den sikre siden;)
Prøvde denne i natt, men måtte bare fjerne den. For min del var den helt jævlig å ligge på. Klarte ikke snu meg rundt, lå bom fast på den!!! Og det føltes som å ligge på betong (enda den var under laken).

Prøvde denne i natt, men måtte bare fjerne den. For min del var den helt jævlig å ligge på. Klarte ikke snu meg rundt, lå bom fast på den!!! Og det føltes som å ligge på betong (enda den var under laken).

Jeg har brukt de uten problem. Men jeg har den mellom overmadrassen og madrassbeskytterne da, så jeg ligger ikke rett oppå den :)

Vi brukte tisselaken kjøpt på Ikea. Det var vel og merke beregnet til sprinkelsenga, men la det sånn at det lå mest under der vannet hadde kommet til å havnet så det hadde nok tatt unna det meste Fikk ikke bruk for det da, men..

Tenker jeg sjangser på å kjøpe madrassbeskytter etter påske hvis hun ikke har kommet til da. At så mange har opplevd vannavgang nå får meg nesten til å tvile på at riene mine kommer først :p

Har lagt på "tisselaken" jeg :P Et strekklaken som absorberer vått skal man tro beskrivelsen... Delvis fordi kommende storesøster har slutta med bleie, og delvis i frykt for at vannet skal gå :P Det er jo også greit med noe som beskytter madrassen med tanke på melkelekkasje og gulp i senga om en liten stund...

Back
Topp