Forhindre å ødelegge senga når vannet går

Malvinka

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Julibarna 2019
Noen tips til hva man kan ha i senga for å slippe å vaske hele madrassen om vannet skulle finne på å gå om natta?

Vi kjøpte madrassbeskytter på jysk, orker ikke å ligge på tisselaken, blir så klam. De er praktiske å vaske i maskin og har etterbruk også. Vår sønn spydde f.eks i sin seng og det var vips fiksa i en fei, rent og pent.

Jeg får uansett ikke ligget i senga lenger (ubekvem og får ikke reist meg bra), så jeg ligger på skinnsofaen. Det er litt enklere å vaske, dersom det skulle gå. Men har også tisselaken under.

Har ikke tenkt på at det kan skje......
Men burde kanskje det :o
Alle mine 3 fødsler har starta med rier, og vannet har de tatt på sykehuset, så da regner jeg med det blir likt denne gangen også ;)

Vi kjøpte madrassbeskytter på jysk, orker ikke å ligge på tisselaken, blir så klam. De er praktiske å vaske i maskin og har etterbruk også. Vår sønn spydde f.eks i sin seng og det var vips fiksa i en fei, rent og pent.
Er den vanntett?

Har ikke tenkt på at det kan skje......
Men burde kanskje det :o
Alle mine 3 fødsler har starta med rier, og vannet har de tatt på sykehuset, så da regner jeg med det blir likt denne gangen også ;)
Jeg tenker litt at det er bedre med føre var prinsipp. Om mannen skal begynne å vaske en svær dobbeltmadrass mens jeg stresser med å ikke føde så er det ikke så ideell situasjon. Og lå det være funker jo heller ikke. For ikke å snakke om at det sikkert tar en uke før madrassen tørker :)

Vi har bare vanlig madrassbeskytter vi. Og den holdt godt da vannet gikk i senga sist gang. :)

Var MYE vann i senga også, men mannen tok den bare av før det trakk gjennom, så gikk helt fint.
Går fort å bare ta av laken og madrassbeskytter. Mamma kom innom mens vi var på sykehuset og vaska opp. Var jo vann på gulvet og overalt, men det ville det vært uansett. :P Så kjørte hun laken og beskytter i maskinen og trakk på igjen før vi kom hjem. :)

Jeg takler ikke tisselaken, men det trengs jo heller ikke siden madrassbeskytteren gjorde jobben godt sist. :)

Vi også har madrassbeskytter både på vår og ungen sin seng :)

Jeg har to til begge sengene, så kan vi trekke på ny mens den andre er i vask. Genialt både fordi den sparer overmadrassen for svette, men også melkesøl og gulp når man ammer i senga. ;)

Vi også har madrassbeskytter både på vår og ungen sin seng :)

Jeg har to til begge sengene, så kan vi trekke på ny mens den andre er i vask. Genialt både fordi den sparer overmadrassen for svette, men også melkesøl og gulp når man ammer i senga. ;)
Vi kjøpte nettopp til de andre sengene vi også, og ekstra bytte til vår sønn. Jeg var bare sååå happy da han hadde spydd at det bare var å tørke bort det værste og kaste i do og slenge resten rett i vaskemaskinen.
Ja, det er jo bare å forvente spy, tiss, gulp, mat og drikke og alt mulig annet søl, i alle sengene i huset. Deilig å få det helt reint :-)
Jeg har liksom aldri tatt overmadrassene som hører til senga på rens. Så hadde det kommet masse fostervann så vet jeg ikke hva vi hadde gjort.. Noe sabla styr ville det iallfall blitt, det er snickers og twist :-)

Vi kjøpte nettopp til de andre sengene vi også, og ekstra bytte til vår sønn. Jeg var bare sååå happy da han hadde spydd at det bare var å tørke bort det værste og kaste i do og slenge resten rett i vaskemaskinen.
Ja, det er jo bare å forvente spy, tiss, gulp, mat og drikke og alt mulig annet søl, i alle sengene i huset. Deilig å få det helt reint :-)
Jeg har liksom aldri tatt overmadrassene som hører til senga på rens. Så hadde det kommet masse fostervann så vet jeg ikke hva vi hadde gjort.. Noe sabla styr ville det iallfall blitt, det er snickers og twist :-)
Før vi kjøpte madrassbeskytter hadde vi jo kun laken, og overmadrassen fikk masse gule flekker etter svette :o Et forferdelig styr å hale trekket av den og vaske, og enda mer styr å få den på for det krympa i vask. :p Men nå har vi brukt madrassbeskytter i 4 år, og den vaskes jevnlig uten problem. :)

Men ja, det blir mye kroppsvæske i sengene når man har barn. :p

Back
Topp