Så braNeida. Permisjon er ferdig januar 2023 Han skal ha sine seks siste uker nu til høsten så er resten mitt. Når å jobbe noen uker før ny permisjon starter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så braNeida. Permisjon er ferdig januar 2023 Han skal ha sine seks siste uker nu til høsten så er resten mitt. Når å jobbe noen uker før ny permisjon starter
Sniker fra mars. Så lærerikt å lese om hvordan permisjonsordningene er andre plasser. Og tenk så mange son klager over den «korte» permisjonen i Norge…Man må visst finne barnehage, men det er usannsynlig å få plass så tidlig. Fikk med siste barn plass etter 5 måneder og fikk da amme permisjon fordi hadde "risikofylt " jobb mtp amming og utsatte bhg start med 1 mnd så han fikk begynne da han ble 6 mnd deltid og sa opp jobben min (ville uansett ikke fortsette) og tok meg ulønnet "perm" fra utdanningsstillingen i 1 år. Var i perioden med covid og orket rett og slett ikke fortsette å jobbe i helsevesenet på den tiden. Nå er jeg i en annen utdanningsstilling så hørte fra kollegaer at i denne spesialiseringen får man ikke ammepermisjon. Hvis ikke det går å få ammepermisjom så tar jeg meg enten ulønnet perm eller ber om sykemelding fra gynekologen. Tenk å komme tilbake til jobb etter 3 måneder etter keisersnitt med baby som ikke sover gjennom natten!? Nei takk! Av erfaring tror jeg 6 måneder er kanskje det jeg kan strekke meg til å klare.
Hvorfor 6 uker før?Jeg kommer til å ha permisjonen fra 6 uker før fødsel til nyttår. Det blir ca 8,5 mnd med baby. Med første hadde jeg bare 7 mnd, og det knuste hjertet mitt. Skulle ønske jeg kunne ha 10-12 mnd denne gangen, men pga jobben er det vanskelig å strekke den lengre. Så får si meg fornøyd med 8,5 mnd.
På sykehusene i Danmark (hvor jeg jobber) blir man tatt ut i permisjon 8 uker før Jeg kommer til å be om å få jobbe 2 uker ekstra da, så jeg rekker å gjøre ferdig hele februar. Jeg skal jobbe på forskjellige avdelinger, og det er planlagt avdelingsbytte 1.mars, så er ryddig å begynne permisjon der synes jeg.Hvorfor 6 uker før?
ER SÅ ENIIIIIG! Blir irriter over regjeringen at de skal legges seg så voldsomt borti hvordan folk lever privatlivene sine…Kjenner jeg får vondt i magen av å tenke på foreldrepermisjonen... skulle så ønske at foreldrene fikk selv velge hvordan man fordeler ukene..