Foreldrepermisjon

Ja, vi. Tenker å ta en tur til banken og få noen råd til sparing mv

Det skal vi også gjøre! Prøver å spare så mye som mulig nå men det er jo en del som må kjøpes inn så det begrenser det litt. I år håper jeg ekstra sterkt at jeg får igjen på skatten for da går det rett inn på sparekontoen. Hadde passet veldig bra.

Her har ikke d vært i tankene noe særlig, men den kommende storesøster går i privat bhg som prioriterer søsken så ikke bekymret i d hele tatt, det året hun begynte der va 2/3 av barnegruppa med større søsken der, Slik at siste unge begynte ikke før I desember for først da han ble 1år.
Hadde vært verre om vi hadde skulle hatt inn i en kommunal bhg.

Lenge siden jeg har hatt barnehagebarn skjønner jeg...
Hva er denne 1. september-grensen dere snakker om?
Kan man ikke søke om plass fra august og betale for august og september og starte f eks i oktober?

Kan man ikke søke om plass fra august og betale for august og september og starte f eks i oktober?

Har ikke rett på barnehageplass før august året etter. Her vi bor er det heldigvis ikke et problem:)

Barn har rett på barnehageplass fra august det året de fyller 1 om de har bursdag før første september. Har de bursdag eter første september har de ikke rett på plass før august det året de fyller 2.

Du kan søke om plass fra august og betale for plassen selv om barnet ikke har begynt ja. Men bor du et sted med dårlig barnehagedekning er det ikke sikkert du får tilbud om plass om barnet er født etter 1. September

Har termin 13 sep, får nok ikke barnehageplass vi heller.. må nok finne på en god løsning her..

Ne-ei, er det sant? Det ante jeg ikke!
Noen som vet hvor lenge det har vært slik? Tenker på at da mine gikk i bhg for 9-7 år siden, kom det til unger i august/september som var helt ned i åtte mnd ved oppstart, altså født etter 1. September.
Enten gjaldt da ikke denne regelen, eller det er såpass god dekning i min hjemby at det ikke er noe problem, eller så var det det at bhg er privat.
Jeg får nesten krysse fingrene for for tidlig fødsel igjen da, bare for sikkerhets skyld

Back
Topp