Foreldrepermisjon

Isis

Glad i forumet
It's gonna be May 2019
Da har vi regna på det hele. Med termin 17. september må vi nok belage oss på dagmamma lenge. Iberegnet dagmamma i forhold til 80% dekning på 59 uker og 100% 49 uker er det sistnevnte som kommer best ut økonomisk.

Det kommer vel an på hvor mye man tjener, men for oss ser det slik ut.

Er det andre som angster for å akkurat misser 1. sep-grensa?

Har termin 1 september.. håpar at vi får bhg plass likevel. Fødte andremann 22 september og fikk bhg plass i ein privat bhg i oslo.. blir 100 % lønn.. er mest økonomisk for oss..

Jeg krysser alt jeg har for at ungen kommer før 1 sept.

Dagmamma er uaktuelt å bruke, så da må vi finne på noe lurt.. Bah..

Har termin 1 september.. håpar at vi får bhg plass likevel. Fødte andremann 22 september og fikk bhg plass i ein privat bhg i oslo.. blir 100 % lønn.. er mest økonomisk for oss..

Privat barnehage kan jo være en løsning. Tar man bare kontakt rett med barnehagen?

Dagmamma er uaktuelt å bruke, så da må vi finne på noe lurt.. Bah..

Hvorfor er dagmamma uaktuelt?

Jeg fødte i uke 42 sist, og har menstermin 18 sept, så det blir nok ikke noe augustbarn dette her. Håper vi kan få plass i barnehagen til storebroren med "søskenprioritering". Viss ikke blir det lengre permisjon....

Privat barnehage kan jo være en løsning. Tar man bare kontakt rett med barnehagen?

Hvorfor er dagmamma uaktuelt?
Jeg er ikke trygg på dagmammaer, de er alene med barna og barna kan ikke fortelle om hva som skjer der..

Det er så lite jeg kan få gjort med saken, så kan ikke bekymre meg :P Legger opp permisjonen som om babyen kommer i september. Men dagmamma er uaktuelt her, har selv hatt det og der var det mye som ikke var helt på stell...
Men blir 49 uker med 100% utbetalt og ulønnet permisjon deretter.

Jeg er nettstudent og er hjemme hver dag uansett, så stresser ikke noe med dette kjenner jeg :)

Uff, jeg er ikke engang begynt å tenke på dette!
Skjønner jeg må ta noen vurderinger. Ulønnet permisjon har vi ikke råd til, så noe må vi finne på! Men må vi bestemme oss for dette lenge før barnet er født? *fersk i gamet*

Jeg håper på å gå litt ulønnet og få plass fra januar. Syntes det er for tidlig å starte i august. Sønnen min var 16 mnd når han startet og det var perfekt.. Bhg vår tar ihvertfall inn resten av året om det er plass.. Ellers jobber vi turnus begge to og klarte å fikse det noen måneder sist.

Jeg jobber i 3delt ønsketurnus. Min plan er, om vi ikke får barnehageplass, at jeg jobber helg, netter og kvelder. Mannen kan flexe de timene som overlapper med kveldsvakt, og mamma og pappa er hjemme så de er villige til å hjelpe til de dagene jeg er på jobb eller sover etter nattevakt + kontantstøtte.
Småfordeler med turnusarbeid ☺️

Uff, jeg er ikke engang begynt å tenke på dette!
Skjønner jeg må ta noen vurderinger. Ulønnet permisjon har vi ikke råd til, så noe må vi finne på! Men må vi bestemme oss for dette lenge før barnet er født? *fersk i gamet*

Tror det er i uke 26 man må sende inn søknader osv

Førstemann er født i desember og vi fikk bhg plass fra august i juni, så jeg er ikke bekymra :) dagmamma er ikke det værste det heller. Jeg tenker at det ordner seg på ett vis :)
Førstemann begynte forresten når hu var 11 mnd og det gikk utrolig fint :)

Her vi bor er det god barnehagedekning. Alle jeg kjenner har hatt null problem med plass. Vet om en del små barnehager med barn fra 0-2 år jeg kunne tenke meg å benytte. Samboer jobber som brannmann og de har lange vakter når de først er på og fri en del dager. Så ordner seg nok uansett!

Vi tenker å spare ferien til permisjonen starter - så kan vi ihvertfall legge til noen uker hvis vi ikke får bhg plass

Er ikke bekymra :) Ordner seg vell på en eller annen måte. Må nok i ulønnet permisjon i noen måneder. Da går de an å kun betale renter av lånet feks. Barnehageplass er vi vell så og si sikret. Aldri vært noe problem heldigvis

Har termin 11.09 og skal forlanga planlagt keisersnitt på grunn av hastesnitt fyste fødsel. Så håper att da blir i august. Men trur me får barnehageplass alikavel

Har egentlig ikke tenkt noe på dette, om ikke samboeren har fått seg høyere stilling så får vi nok bare fikse vaktene våre de dagene han er på jobb slik at jeg kan komme tidligere elns. Vet ikke :p Håper alt ordner seg med barnehageplass da :) Det kan vell ikke være like vanskelig her som i Oslo feks tenker jeg, men fersk i gamet, så vet ikke :/

Back
Topp