Foreldrepermisjon -80 eller 100%?

SnartMorTilTo!

Forelsket i forumet
Jeg sitter og skal fylle ut denne søknaden, men blir plutselig litt usikker på om jeg skal velge 80 eller 100% nå!
Hva har dere tenkt å gjøre, og hvorfor? Det er jo både positive og negative ting med begge deler!
 
Vi velger 80% lønn :)
Vil ha lengst mulig permisjon, har overført så mye ferie jeg kan fra i fjro til i år også, så vi strekker det lengst mulig. Det sies vel at det lønner seg med 100% lønn, men følte det ble enklere å velge 80% egentlig, vi har uansett penger spart opp så det skal gå greit økonomisk :)
 
Det er det jeg veier mest mot selv. Måtte du søke på eget skjema for å få inn feriedagene dine?
 
Vi har valgt 100% lønn, for så å ta noen uker ulønnet permisjon. Fikk høre av jordmor at det var mest lønnsomt:)
 
Det er det jeg veier mest mot selv. Måtte du søke på eget skjema for å få inn feriedagene dine?
Du søker om ferie på et eget skjema ja, mener å huske at det heter "søknad om gradert eller utvidet permisjon" eller noe i den duren? :p vi skal ha både ferie og gradert :)
 
Mest lønnsomt er å ta 100% og heller sette av 20% hver måned og ta ulønna permisjon for de siste ukene.
Man kan se på det slik at med 80%, så taper man 20.000 kroner per 100.000kr. Så det utgjør jo litt penger.
 
Har valgt 80% lønn for å få så mye permisjon som mulig. Vil ikke sette vesla i bhg for tidlig, så da må vi gå for 80% uansett. Ble ca ett fett økonomisk om vi valgte 80 eller 100 så lenge vi må ta såpass mye perm u lønn for å få tiden til å strekke til.
 
Jeg har søkt 10å% lønn men viste ikke hvordan jeg skulle søke ferie etter endt permisjon! Må jeg ringe å avbryte søknaden forså søke på nytt som gradert permisjon??
 
Vi har også valgt 80% dekning. Da får vi flere uker og slipper å styre med permisjon uten lønn, spare opp penger og miste rettigheter til sykepenger på jobb. Ikke alle som gjør det altså :)

Det er mindre styr og det passer meg utmerket.
 
Her vil pappan tape mye ved 80 %, så vi går for 100. Må uansett jobbe redusert en periode, får ikke barnehageplass før august 18. Siden jeg aldri tar permisjon fra jobb (kun redusert) mister jeg heller ikke rettigheter :)
 
Jeg har søkt 10å% lønn men viste ikke hvordan jeg skulle søke ferie etter endt permisjon! Må jeg ringe å avbryte søknaden forså søke på nytt som gradert permisjon??
Jeg trodde man søkte om utsatt perm hvis noe av ferien skal tas ut i permisjonen. Men at hvis ferie ta etter perm, må en avtale med arbeidsgiver.. ?? Tar jeg feil folkens? For da må jeg endre også..
 
Mest lønnsomt er å ta 100% og heller sette av 20% hver måned og ta ulønna permisjon for de siste ukene.
Man kan se på det slik at med 80%, så taper man 20.000 kroner per 100.000kr. Så det utgjør jo litt penger.
Det regnestykke stemmer ikke fordi du får penger over en lengre periode med 80%. Men det stemmer at man taper noe på det. Man må også huske at man mister rettigheter som feks sykepenger når man er i ulønnet permisjon, hvis det skulle skje noe..
 
Vi har valgt 80% for å få lengst mulig permisjon hjemme og håper det skal gå bra med bhg plass til den er ferdig! Hadde jeg måttet tatt ut ulønnet permisjon i tillegg hadde vi nok tatt 100%
 
100% lønn her. Tenker å jobbe noe redusert da pappaen overtar permisjon, for da tvillingene blir ett år har vi rett på kontantstøtte og kan øke noe av inntektstapet på den måten.
 
Det regnestykke stemmer ikke fordi du får penger over en lengre periode med 80%. Men det stemmer at man taper noe på det. Man må også huske at man mister rettigheter som feks sykepenger når man er i ulønnet permisjon, hvis det skulle skje noe..

Var det regnestykket mannen jeg snakket med NAV la frem til meg.
 
Valgte 80% lønn, fordi vi ville ha lengst mulig permisjon, og jeg er ikke flink til å sette av penger.....
Skal ha 5 uker ferie etter endt permisjon, og lønningsdama hos oss sa jeg ikke skulle skrive det på skjemaet som jeg sendte inn til nav nå. Skulle heller ordne det med henne når det nærmet seg. Har gitt beskjed til sjefen om sånn ca datoer når jeg er tilbake. Mulig vi overlapper pappaperm 14 dager når jeg har ferie. Vi får kontantstøtte når samboer skal ha pappaperm, så han taper sånn sett ikke så mye på å ha 80%.

Krysser fingrer for bhg.plass i april/mai.
 
Var det regnestykket mannen jeg snakket med NAV la frem til meg.
Jeg fikk beskjed om at pga maksgrense på hva man kan få i permisjonspenger så kan man risikere et tap opp mot 20-25000 i løpet av hele perioden, men det kommer helt an på fars inntektsgrunnlag. Hadde man tapt 20000 per 100000 så hadde vel ingen valgt 80%?
 
Back
Topp