foreldrepenger...

Jeg ga arbeidsgiver beskjed samtidig med utfylling av skjemaet for varsel om permisjon. Da fikk de svart på hvitt hvilken dato jeg skal være tilbake på jobb.
Hør med lønnsavdelingen, de vet hva du skal gjøre :)

Oki, er så langt fram å planlegge 2017 nå liksom og pappaen vet jo ikke helt med sin ferie og da vet jeg ennå ikke akkurat hvor lang ulønnet permisjon det blir..

Oki, er så langt fram å planlegge 2017 nå liksom og pappaen vet jo ikke helt med sin ferie og da vet jeg ennå ikke akkurat hvor lang ulønnet permisjon det blir..
Det er vanskelig ja, men vi har planlagt basert på barnehagestart i august og hvilken dekningsgrad som lønner seg mest. Jeg har bedt om 13 uker ulønnet permisjon og er tilbake på jobb rett over ett år etter termin. Da har vi ikke brukt noe av min ferie i 2017, for å kunne ha noe ferie sammen det året og ha litt spillerom med tanke på sykdom etc.

arbeidsgiver betaler full lønn. Sliter med å finne lovteksten om det, men det er noe med at det ikke skal være til vesentlig ulempen elno...
Høres så rart ut at de bryr seg om det? Så lenge de betaler lønn hele veien er det jo ikke noe mer-jobb eller ulempe med ferieavvikling!?
Ikke funnet lovtekst på det jeg heller.. Kanskje du bør ringe nav, evt chatte med de?

En annet spørsmål ang dette.... (Håper det er greit at jeg spør her)
Hvis man skal ha ulønnet permisjon etter foreldrepermisjonen, må man søke om det nå eller holder det med foreldrepermisjonen i 1. omgang? ;)
Det er i grunn opp til arbeidsgiveren din og hva slags regler de har. Jeg har gitt beskjed til min arbeidsgiver at jeg kommer til å ta ut ulønna permisjon, men de ville ikke ha søknaden enda (dog senest 6 uker før ulønna permisjon starter). Vet jo ikke når foreldrepengene går ut før man har født.

Det er i grunn opp til arbeidsgiveren din og hva slags regler de har. Jeg har gitt beskjed til min arbeidsgiver at jeg kommer til å ta ut ulønna permisjon, men de ville ikke ha søknaden enda (dog senest 6 uker før ulønna permisjon starter). Vet jo ikke når foreldrepengene går ut før man har født.

Er det ikke beregnet ut fra terminen uansett da?

Men angående utsettelse av permisjonen pga ferie, søker man om det nå eller kan man gjøre det underveis i permisjonen?

Men angående utsettelse av permisjonen pga ferie, søker man om det nå eller kan man gjøre det underveis i permisjonen?

Tror du kan gjøre begge deler, men ikke gjør samme feilen som meg :p sikreste er kanskje å ringe NAV å spørre... Jeg skrev opp seks uker ferie, men kunne bare ta 4 uker og 1 dag pluss eventuell ferie overført fra i fjor... Dermed må jeg ta noen dager etter permisjonen også... Og husk å få bekreftelse fra arbeidsgiver som samsvarer med den ferien du setter opp :)

Jo, du kan ta ut lovfestet ferie (4 uker og 1 dag) og i tillegg ta ut forskuddsferie og/eller overført ferie.

Det er beskjeden jeg fikk ihvertfall
Da må du dokumentere at det er forskudd eller overført. Om du har 5 uker ferie fra i år kan du ikke ta det ut før neste år. Det er ihvertfall slik jeg har fått de forklart.

Da må du dokumentere at det er forskudd eller overført. Om du har 5 uker ferie fra i år kan du ikke ta det ut før neste år. Det er ihvertfall slik jeg har fått de forklart.

Slik jeg har skjønt det kan du ta ut 4+1 uke i år og 4+1 uke neste år, håper det stemmer for dt er det jeg har søkt om.
Men ja skal man ta ut forskudd eller overført så må man dokumentere det.

Slik jeg har skjønt det kan du ta ut 4+1 uke i år og 4+1 uke neste år, håper det stemmer for dt er det jeg har søkt om.
Men ja skal man ta ut forskudd eller overført så må man dokumentere det.
4+1 per år ja, men neste år er det jo ikke noe problem siden man kan ta ut ferie før eventuell pappaperm begynner og da kan du ta ut så mye du vil.

Jobber som lærer og min ferie er låst til juli. Bare fått beskjed av min arbeidsgiver at det er fire uka og en dag nav godkjenne. Men som du skriver lengre opp, så kan en ts neste års i tillegg de som har mulighet til det

4+1 per år ja, men neste år er det jo ikke noe problem siden man kan ta ut ferie før eventuell pappaperm begynner og da kan du ta ut så mye du vil.

Får ikke utsatt pappaperm på annen måte enn at jeg må bruke ferien min for å utsette fellesperioden som igjen utsetter pappapermen. Samboer har ikke 100% fast jobb og har dermed ikke rett på å utsette permisjonen sin, så han må ta ut sin permisjon rett etter at jeg er ferdig med min.

Får ikke utsatt pappaperm på annen måte enn at jeg må bruke ferien min for å utsette fellesperioden som igjen utsetter pappapermen. Samboer har ikke 100% fast jobb og har dermed ikke rett på å utsette permisjonen sin, så han må ta ut sin permisjon rett etter at jeg er ferdig med min.

Min mann har heller ikke 100% fast jobb, men da jeg snakka med NAV angående han fikk jeg beskjed om at han kunne utsette den, men at den måtte tas før lille var tre år...

Back
Topp