Foreldrepenger

Marie26

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Har dere fått svar på søknad om foreldrepenger fra nav?
Hvor lang behandlingstid var det?

Jeg sendte min søknad for rett over 4 uker siden. Og ventet spent på svar :)

Ja, fått svar.. sendte vel for ca en måned side..

Nei, ikke fått svar. De har ikke fått inntektsopplysningene fra arbeidsgiver enda!

Fikk svar her om dagen! Behandlingstiden tok vel ca 3 uker :)

Sendte i januar og har ikke fått svar. Fikk beskjed om at behandlingstiden var ca åtte uker :p

Sendte søknaden min alt for sent, så den ble sendt for en uke siden. Men når jeg ringte NAV i går for å sjekke at de hadde mottatt den, så sa de at den var ferdigbehandlet og at vedtaket var på vei i posten :) Så med meg gikk det fort :)

Jeg sendte i januar, fikk flere meldinger om at NAV hadde mottatt inntektsopplysninger av arbeidsgiver men manglet søknad fra meg. En uke etterpå kom vedtekt i posten :-)

Sendte inn i slutten av januar og ikke fått noe svar. Er vist 10 ukers behandlingstid!

Sendte i slutten av jan, og fikk svar etter ei uke om at arb giver ikke hadde sendt inn inntektsopplysninger og at behandlingegstiden er seks uker.

Har ikke fått svar enda, sendte for 7 uker siden.. Men har har ringt å mast litt, den er visst ferdig behandlet nå, venter på vedtaket i posten nå.

hadde ikke foreldrepenger jeg da.. men søknad om engangsstønad.. fikk tlf i forrige uke at jeg hadde krav på foreldrepenger(så søknaden ble satt på vent) har ikke krav på foreldrepenger pga jeg er student.. når jeg snakka med de igår og oppklarte saken! idag fikk jeg pengene inn på konto.. tok litt over 2uker fra jeg sendte søknaden! - jeg er i SJOKK!! - er jo beregna 6uker behandlingstid

Sist fikk jeg svar etter 6 (!) mnd.. Jeg sendte søknaden ved påsketider, prinsessa er født i juni og vedtaket kom i oktober.. Tror det har med at arbeidsgiver betaler direkte til meg, så da blir man ikke prioritert. Så om det er ditt tilfelle også, kan det jo være greit å ha i bakhodet.. Jeg forventer ihvertfall ikke å få svar på lenge denne gangen heller.. (Er en mnd.siden jeg sendte den nå og behandlingstiden er oppgitt til å være åtte uker.)

Sendte inn i januar og bare to-tre uker etterpå hadde jeg svar, gikk overraskende fort :-)

Jeg sendte inn for 7 uker siden og har fortsatt ikke fått noe svar :/ begynner å bli veldig utålmodig nå...

Var heldig og fikk vedtaket en uke etter jeg sendte søknad :-P
Men er nok forskjell på nav kontorene, di har max behandlingstid på 8 uker :-)

Back
Topp