Ehm! Skal man gå brev om at søknaden en mottatt?
Jeg har ikke fått det, men pratet med dem og alt var mottat og klart til behandling.
Sent from my iPhone using BV Forum
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ehm! Skal man gå brev om at søknaden en mottatt?
Har ikke fått svar, leverte akkurat 6 uker før permisjonsstart og sist jeg pratet med NAV sjekket dama at det er 6 ukers behandlingstid her i Stavanger så jeg venter en uke til før jeg stresserSkal uansett få utbetalt av arb.giver.
Men en ting jeg lurer på, hvordan er det hvis man går på overtid? Hva skjer med permisjonen da? Hehe, bare lå her og undret litt![]()
Spurte NAV om det selv.
Mødrekvoten din starter fra terminsdagen du skrev på søknaden. Blir babyen langt på overtid blir din tid sammen med den kortere. Kun det. Ingen påvirkning på foreldrepenger.
Ikke helt riktigSniker fra juliforum her.
Mødrekvoten starter på dagen barnet blir født.
De dagene som du benytter før fødsel tas av fellesdelen på foreldrepenger. Det vil alltid være minst 15 dager som benyttes før fødsel. Føder du før termin med for eksempel 5 dager (virkedager, lør+søn teller ikke) så vil 10 dager tas av foreldrepengedelen og 5 dager slettes.
Dersom du føder etter termindato vil ingen dager slettes, men alle vil bli tatt av den felles foreldrepengedelen.
Dager før fødsel tas altså ikke fra mødrekvoten.
Dersom saken din blir behandlet før barnet ditt er registrert født, vil du antakeligvis få et melding om vedtak først som tar for seg hele perioden. Deretter et korigert melding om vedtak eller et brev som deler opp periodene i forhold til når barnet ditt ble født.
![]()
Ikke helt riktigDe 3 ukene før termin kommer i tillegg, så mor har i utgangspunktet 17 uker permisjon. Fikk mitt vedtak her om dagen som bekrefter dette
![]()
Har du ringt og etterspurt svar? Høres jo helt drøyt utSnart 6 uker siden permisjonen starter, enda ikke fått svar. Søkte 3 desember i Oslo.
Har du ringt og etterspurt svar? Høres jo helt drøyt ut![]()
Jepp, "smør deg med tålmodighet, vet ikke når den er ferdig" ringte mandag.