Foreldrepenger søknad, behandlingstid

Redd det samme kommer til å skje meg også... i følge mine saker på nav.no har de enda ikke mottatt inntektsopplysninger fra mine to arbeidsgivere :-( 8 uker behandlingstid(!!!) Og nå kommer jula og det stopper vell opp litt pga dette :-( men får etterbetalt om dette da skjer, men det bryr jo ikke regningene seg om ;p

Hadde akkurat det samme problemet
Nav sa at det er mitt ansvar å snakke med arbeidsgiver. Men det hjalp jo lite.
Jobber/bor i Bergen men lønnsavdelingen er i Oslo. Treg. Men etter de hadde sendt inntektsopplysningene fikk jeg søknaden innvilget innen 2 dager.

Innvilget! [emoji2] *Rogaland*

24.10 - sendt søknad
14.12 - sykemeldt frem til permisjon
18.12 - sendt melding til NAV, ekstra opplysninger i min sak, at sykemelding nå lå klar elektronisk og de kunne behandle søknaden (som avtalt over tlf)
18.12 - innvilget

Så da går jeg ut i godkjent permisjon 4.januar [emoji4]

Snakk om flax! Fikk godkjent søknaden min og fikk svar nå i dag som er første dag av permisjonen [emoji23] da kan heg slappe litt mer av [emoji4]

Jeg hadde samme problem med at jeg stod «aktiv» hos en gammel arbeidsgiver som er konkurs. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte selv ringe til Aa-registeret for å forklare saken og få meg fjernet fra det arbeidsforholdet. Måtte så vente noen dager før jeg fikk sendt inn søknaden. Håper det ordner seg for deg! Er kjedelig når alle får så forskjellige beskjeder..
Fikk svar i dag som og er min første dag i permisjon. At alt var i orden og permisjonen er godkjent [emoji16] puh litt nærvøs når jeg ringte i dag[emoji23] men pulsen sank fort når hun sa jeg kunne sjekke digipostkassen at svaret lå der [emoji4] litt i sisteliten men utrolig glad og lettet nå!

Fikk svar i dag som og er min første dag i permisjon. At alt var i orden og permisjonen er godkjent [emoji16] puh litt nærvøs når jeg ringte i dag[emoji23] men pulsen sank fort når hun sa jeg kunne sjekke digipostkassen at svaret lå der [emoji4] litt i sisteliten men utrolig glad og lettet nå!
Så godt å høre! Da er det bare å senke skuldrene og slappe av den siste tiden før baby kommer :)

Oh no[emoji58] har du ringt og hørt med de? Kanskje de kan få litt fortgang på det når du forklarer at du allerede er begynt på perm?

Flere ganger har jeg prata med de nå. Hver gang bli jeg satt over til forskjellige folk og avdelinger og må forklare saken min på nytt.

Som jeg har forstått det nå er problemet at jeg har vært sykemeldt en stund før permen startet. Jobben har ikke fått refundert sykepenger/lønn som de har utbetalt til meg og før det er gjort, kan ikke sykepengeavdelinga (eller hva de heter) avslutte sykemeldingssaken min og søknaden om foreldrepenger. På tross av at de har sittet på inntektsopplysningene mine siden oktober samt at jeg leverte sykemelding frem til permstart i oktober.Så viste det seg at de har rota bort en sykemelding fra september som måtte inn før nav kunne utbetale videre til jobben. Dette måtte jeg finne ut av selv, for ingen har etterspurt denne «manglende» sykemeldingen, selv om den har vært «borte» siden september. Derfor fikk jeg sendt dem en kopi av sykemeldingen, men dette tar visst ekstra tid å behandle.
Senest i dag hadde de ikke fått lagt inn den siste sykemeldingen, det tar visst en ukes tid. Etter den er registrert tar det rundt 2 uker å tilbakebetale jobben min. Og etter det, ja da kan foreldrepengersøknaden behandles..
ekstra hyggelig er det å få beskjed om det av ei som er så usympatisk og sier at sånn er det og det må jeg bare finne meg i.. så den 10 ukersbehandlingstiden jeg fikk beskjed om (både muntlig og skriftlig) når jeg søkte, var visst bare tull.

Nå ble det litt utblåsning her[emoji85] beklager det.

ååååh[emoji22]
off får vondt av deg! ingenting er som å prøve å nøste opp i ting som har med sykemld og nav og arb. giver. det er ei papirmølje uten like! håper du får ordnet opp i det. så surt å møte på sånne folk i tlf på nav som er veldig usympatiske... jeg har skreke i sinne og frustrasjon mange ganger etter samtaler med nav.
jeg spurte en gang om en kunne forklare meg noe jeg ikkje forstod og fikk til svar: "om eg hadde trodd de magisk ville gi meg penger der og da fordi jeg ringte." var jo ikkje penger jeg spurte om en gang. jeg lurte på om jeg hadde fylt et av skjemaene ut riktig.
det er håpløst vanskelig av og til!
ønsker deg masse lykketil og at ting går fortere enn de sier [emoji4]
Flere ganger har jeg prata med de nå. Hver gang bli jeg satt over til forskjellige folk og avdelinger og må forklare saken min på nytt.

Som jeg har forstått det nå er problemet at jeg har vært sykemeldt en stund før permen startet. Jobben har ikke fått refundert sykepenger/lønn som de har utbetalt til meg og før det er gjort, kan ikke sykepengeavdelinga (eller hva de heter) avslutte sykemeldingssaken min og søknaden om foreldrepenger. På tross av at de har sittet på inntektsopplysningene mine siden oktober samt at jeg leverte sykemelding frem til permstart i oktober.Så viste det seg at de har rota bort en sykemelding fra september som måtte inn før nav kunne utbetale videre til jobben. Dette måtte jeg finne ut av selv, for ingen har etterspurt denne «manglende» sykemeldingen, selv om den har vært «borte» siden september. Derfor fikk jeg sendt dem en kopi av sykemeldingen, men dette tar visst ekstra tid å behandle.
Senest i dag hadde de ikke fått lagt inn den siste sykemeldingen, det tar visst en ukes tid. Etter den er registrert tar det rundt 2 uker å tilbakebetale jobben min. Og etter det, ja da kan foreldrepengersøknaden behandles..
ekstra hyggelig er det å få beskjed om det av ei som er så usympatisk og sier at sånn er det og det må jeg bare finne meg i.. så den 10 ukersbehandlingstiden jeg fikk beskjed om (både muntlig og skriftlig) når jeg søkte, var visst bare tull.

ååååh[emoji22]
off får vondt av deg! ingenting er som å prøve å nøste opp i ting som har med sykemld og nav og arb. giver. det er ei papirmølje uten like! håper du får ordnet opp i det. så surt å møte på sånne folk i tlf på nav som er veldig usympatiske... jeg har skreke i sinne og frustrasjon mange ganger etter samtaler med nav.
jeg spurte en gang om en kunne forklare meg noe jeg ikkje forstod og fikk til svar: "om eg hadde trodd de magisk ville gi meg penger der og da fordi jeg ringte." var jo ikkje penger jeg spurte om en gang. jeg lurte på om jeg hadde fylt et av skjemaene ut riktig.
det er håpløst vanskelig av og til!
ønsker deg masse lykketil og at ting går fortere enn de sier [emoji4]

Takk for støtte![emoji173]️ Det er godt å få det[emoji5]
Planen er bare å fortsette følge opp fremover, mase og mase. Jeg gir meg ikke! Skal kontakte de litt via chat nå fremover, så jeg får ting skriftlig.
Er det mulig? Tenk at de svarte deg sånn det er så ugreit.

Tusen takk![emoji173]️

Akkurat det samme skjedde med meg. Jeg fikk omsider etterbetalt i går.

Akkurat det samme skjedde med meg. Jeg fikk omsider etterbetalt i går.

Uff! Er det mulig?
Bra du har fått etterbetalt nå da, men leit at det skal være så knotete.[emoji51]
At jobben ikke har fått utbetalt det de legger ut for av sykepenger får være deres kamp å ta. Skjønner ikke hvorfor det skal ha noe å si for foreldrepengene, når de har fått alle opplysninger. [emoji85]

Takk for støtte![emoji173]️ Det er godt å få det[emoji5]
Planen er bare å fortsette følge opp fremover, mase og mase. Jeg gir meg ikke! Skal kontakte de litt via chat nå fremover, så jeg får ting skriftlig.
Er det mulig? Tenk at de svarte deg sånn det er så ugreit.

Tusen takk![emoji173]️
Skjønner det er superfrustrerende å ikke få beskjed og bli gående og lure.

Høres ut som det er arbeidsgiver som har gjort feil her, og ikke nav. Ingen vits å kjefte på nav, da. Men du bør absolutt følge opp arbeidsgiver.

Skjønner det er superfrustrerende å ikke få beskjed og bli gående og lure.

Høres ut som det er arbeidsgiver som har gjort feil her, og ikke nav. Ingen vits å kjefte på nav, da. Men du bør absolutt følge opp arbeidsgiver.

Jeg har vært på arbeidsgiver siden jeg sendte inn søknaden. Har fått de til å bekrefte alt på Mail hver gang de har sendt inn sykemeldinger og opplysninger om lønn til nav osv. Men, har jo så klart ikke fulgt opp at de igjen har fått etterbetaling av sykepenger de har betalt meg.
Men så klart, kan jo være rot fra arbeidsgivers side også. Får bare følge opp saken regelmessig og vente. Heldigvis funnet ut hva som gjorde at prosessen stoppa opp[emoji5]

Jepp. Søkte 30.nov. Fått innvilga vedtak :-)

Back
Topp