Flere ganger har jeg prata med de nå. Hver gang bli jeg satt over til forskjellige folk og avdelinger og må forklare saken min på nytt.
Som jeg har forstått det nå er problemet at jeg har vært sykemeldt en stund før permen startet. Jobben har ikke fått refundert sykepenger/lønn som de har utbetalt til meg og før det er gjort, kan ikke sykepengeavdelinga (eller hva de heter) avslutte sykemeldingssaken min og søknaden om foreldrepenger. På tross av at de har sittet på inntektsopplysningene mine siden oktober samt at jeg leverte sykemelding frem til permstart i oktober.Så viste det seg at de har rota bort en sykemelding fra september som måtte inn før nav kunne utbetale videre til jobben. Dette måtte jeg finne ut av selv, for ingen har etterspurt denne «manglende» sykemeldingen, selv om den har vært «borte» siden september. Derfor fikk jeg sendt dem en kopi av sykemeldingen, men dette tar visst ekstra tid å behandle.
Senest i dag hadde de ikke fått lagt inn den siste sykemeldingen, det tar visst en ukes tid. Etter den er registrert tar det rundt 2 uker å tilbakebetale jobben min. Og etter det, ja da kan foreldrepengersøknaden behandles..
ekstra hyggelig er det å få beskjed om det av ei som er så usympatisk og sier at sånn er det og det må jeg bare finne meg i.. så den 10 ukersbehandlingstiden jeg fikk beskjed om (både muntlig og skriftlig) når jeg søkte, var visst bare tull.
Nå ble det litt utblåsning her[emoji85] beklager det.