Foreldrepenger søknad, behandlingstid

Litt tryggere når arb.giver betaler lønn, da vet du hvertfall når pengene kommer og at de kommer :)

Det er nav som skal betale meg, så stresset litt med behandlingstiden :/

Det forstår jeg godt. Du får ta å ringe dem, så kanskje du får «snike» i køen[emoji4]

Jeg fikk faktisk svar i begynnelsen av uka,og søkte vel 4-5 uker tidligere. Bor i Troms, de har selv angitt behandlingstid til 12 uker så jeg ble overrasket over kjapt svar.

Sniker fra desember.

Jeg fikk svar etter 3 uker, dagen etter at arbeidsgiver sendte inn inntektsopplysningene, til tross for at fylket har 12 uker behandlingstid.

Jeg fikk bare svar at min søknad blir behandlet når sykemeldingen min går ut[emoji45] den går jo ut til dagen jeg skal begynne i permisjon..
han på nav mente at de ville behandle den fortløpende og jeg skulle få etterbetalt permisjonspenger rett før jul. Jeg er spent på om det skjer... går ut 14.12. Nav utbetaler den 12. Litt kjipern å bare få utbetalt for halve mnd rett før jul..

Har du prøvd å ringe dem?

Min utbetaling fra 24. november er fremdeles ikke utbetalt fordi arbeidsgiver rotet bort sykmeldingen og inntektsopplysningene først kom i forrige uke. Det ”henger” så lenge andre saker ikke er ferdigbehandlet. Ganske klønete opplegg..

Min utbetaling fra 24. november er fremdeles ikke utbetalt fordi arbeidsgiver rotet bort sykmeldingen og inntektsopplysningene først kom i forrige uke. Det ”henger” så lenge andre saker ikke er ferdigbehandlet. Ganske klønete opplegg..

Sjekka opp med jobben da jeg søkte foreldrepenger, da fikk de sendt inn inntektsopplysninger både til sykemeldingen og til foreldrepengersøknaden. Jobben betaler ut sykepenger direkte til meg, men foreldrepenger får jeg av nav.

Men fikk du innvilget foreldrepenger mens du var sykemeldt? Så merkelig at jeg må vente da[emoji51]

Ja, det er klønete.

Fikk nettopp brev fra nav om innvilget søknad, har første dag i offisiell permisjon i morgen. Var innom nav-kontoret her jeg bor tidligere i dag, og da purret han på søknaden.

Sjekka opp med jobben da jeg søkte foreldrepenger, da fikk de sendt inn inntektsopplysninger både til sykemeldingen og til foreldrepengersøknaden. Jobben betaler ut sykepenger direkte til meg, men foreldrepenger får jeg av nav.

Men fikk du innvilget foreldrepenger mens du var sykemeldt? Så merkelig at jeg må vente da[emoji51]

Ja, det er klønete.

Ja, jeg fikk innvilget mens jeg var sykmeldt. Rart om det skal variere, da?

Noen som har fått svar på foreldrepenge søknadene sine? Hvor lang tid tok det, og hvilket fylke hører dere til?

Jeg bor i Rogaland.
Min søknad ble registret 24.10, så med 12 ukers saksbehandlingstid får jeg ikke svar før 16.01..
Permisjonen min skal i teorien begynne 04.01, og jeg synes det er stress om jeg ikke får svar før etter at permisjonen burde begynt [emoji85]
Jeg bor i Møre og Romsdal, og her å står det 12uker behandlingstid. Men jeg fikk svar og innvilget søknaden min 2 dager etter jeg sendte den inn i oktober. Aldri opplevd NAV så kjappe før, ble nesten litt sjokka:p

Jeg bor i Møre og Romsdal, og her å står det 12uker behandlingstid. Men jeg fikk svar og innvilget søknaden min 2 dager etter jeg sendte den inn i oktober. Aldri opplevd NAV så kjappe før, ble nesten litt sjokka:p
Wow! Så utrolig deilig [emoji2]

Håper jeg får snart svar jeg og.
Bor i Rogaland så er 12 uker hadde vert deilig å få svar før jeg går ut i permisjon om 10 dager [emoji32] hadde masse trøbbel med søkingen da de alt var på nett og jeg kunne ikkje fjerne gammle arb. Giver som gikk konk og derfor veødig vanskelig å få papirer fra(stod fortsatt som arb.giver) og så stod jeg som ansatt i en bedrift min gamle arb. Giver(den som gikk konk) hadde lånt meg ut til 1 gang. Så ble veldig mye ekstra arbeid med telefoner frem og tilbake for å forklare hvorfor det ikkje kom timelister ol fra disse plassene... så er livredd jeg kommer til å få avslag bare på grunn av det. Har jo forklart på hvert eneste punkt hvorfor de ikkje får papirer på disse tingene. Var det eneste jeg fikk beskjed om jeg kunne gjøre fikk beskjed via tlf at de kunne ikkje forandre at de stod som arb. Givere...
Litt stresset over dette jah...

Bor i Rogaland så er 12 uker hadde vert deilig å få svar før jeg går ut i permisjon om 10 dager [emoji32] hadde masse trøbbel med søkingen da de alt var på nett og jeg kunne ikkje fjerne gammle arb. Giver som gikk konk og derfor veødig vanskelig å få papirer fra(stod fortsatt som arb.giver) og så stod jeg som ansatt i en bedrift min gamle arb. Giver(den som gikk konk) hadde lånt meg ut til 1 gang. Så ble veldig mye ekstra arbeid med telefoner frem og tilbake for å forklare hvorfor det ikkje kom timelister ol fra disse plassene... så er livredd jeg kommer til å få avslag bare på grunn av det. Har jo forklart på hvert eneste punkt hvorfor de ikkje får papirer på disse tingene. Var det eneste jeg fikk beskjed om jeg kunne gjøre fikk beskjed via tlf at de kunne ikkje forandre at de stod som arb. Givere...
Huff, det skal ikke være enkelt!
Hadde vært fint om det gikk an å få ordnet ting på NAV sine kontorer kjenner jeg, men det går jo ikke lenger :/

Syns det er vanskelig å stole på de beskjedene jeg får over tlf, ingen trenger liksom å ta ansvar for om informasjonen er riktig - og man hører jo så mye rart om NAV!

Håper du får svar snart, og at det ikke blir kluss pga din gamle arbeidsgiver! Forstår godt at du er stresset!!

Huff, det skal ikke være enkelt!
Hadde vært fint om det gikk an å få ordnet ting på NAV sine kontorer kjenner jeg, men det går jo ikke lenger :/

Syns det er vanskelig å stole på de beskjedene jeg får over tlf, ingen trenger liksom å ta ansvar for om informasjonen er riktig - og man hører jo så mye rart om NAV!

Håper du får svar snart, og at det ikke blir kluss pga din gamle arbeidsgiver! Forstår godt at du er stresset!!
Takk. Ja er inne hver dag og sjekker på nett. Ringer og spør en gang i uka om hcordan saken ligger ann... lite behjelplige og lei av å måtte forklare hver eneste tlf samtale hvorfor jeg iknje har sendt dokumenter(timelister ol) selv om det står i søknaden på alle punkter det skulle vert lastet opp...

Bor i Rogaland så er 12 uker hadde vert deilig å få svar før jeg går ut i permisjon om 10 dager
emoji32.png
hadde masse trøbbel med søkingen da de alt var på nett og jeg kunne ikkje fjerne gammle arb. Giver som gikk konk og derfor veødig vanskelig å få papirer fra(stod fortsatt som arb.giver) og så stod jeg som ansatt i en bedrift min gamle arb. Giver(den som gikk konk) hadde lånt meg ut til 1 gang. Så ble veldig mye ekstra arbeid med telefoner frem og tilbake for å forklare hvorfor det ikkje kom timelister ol fra disse plassene... så er livredd jeg kommer til å få avslag bare på grunn av det. Har jo forklart på hvert eneste punkt hvorfor de ikkje får papirer på disse tingene. Var det eneste jeg fikk beskjed om jeg kunne gjøre fikk beskjed via tlf at de kunne ikkje forandre at de stod som arb. Givere...
Jeg hadde samme problem med at jeg stod «aktiv» hos en gammel arbeidsgiver som er konkurs. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte selv ringe til Aa-registeret for å forklare saken og få meg fjernet fra det arbeidsforholdet. Måtte så vente noen dager før jeg fikk sendt inn søknaden. Håper det ordner seg for deg! Er kjedelig når alle får så forskjellige beskjeder..

Søkte i oktober, gikk ut i perm for to dager siden, fortsatt ikke blitt innvilget[emoji17]

Søkte i oktober, gikk ut i perm for to dager siden, fortsatt ikke blitt innvilget[emoji17]
Redd det samme kommer til å skje meg også... i følge mine saker på nav.no har de enda ikke mottatt inntektsopplysninger fra mine to arbeidsgivere :-( 8 uker behandlingstid(!!!) Og nå kommer jula og det stopper vell opp litt pga dette :-( men får etterbetalt om dette da skjer, men det bryr jo ikke regningene seg om ;p

Redd det samme kommer til å skje meg også... i følge mine saker på nav.no har de enda ikke mottatt inntektsopplysninger fra mine to arbeidsgivere :-( 8 uker behandlingstid(!!!) Og nå kommer jula og det stopper vell opp litt pga dette :-( men får etterbetalt om dette da skjer, men det bryr jo ikke regningene seg om ;p

Det der er så kjipt altså! Har du hørt med arbeidsgiverne dine?
Håper nav tar hensyn til at det er arbeidsgiver som er trege, ikke noe du har gjort og at de godkjenner snarest.
Nei, dessverre tar ikke regningene hensyn til det[emoji85]
Krysser fingrene for at det løser seg for oss snart

Back
Topp