Foreldremøter

• Trådstarter Trådstarter Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.
  • Opprettet Opprettet
Deltar alltid på foreldremøte i barnehagen:)
Veldig nyttig og viktig å følge opp barna.. Serveres kun kaffe, te og frukt:)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Deltar så sant det ikke kommer noe i veien.
Servering varierer veldig.

Det mener jeg er en selvfølge å få med seg som foreldre. Det går under oppfølging av ungene, og er viktig!!

På de 3 årene jeg har hatt barn i bhg har jeg desverre sett noen foreldre som aldri dukker opp. Det har gjerne vært 50% oppmøte og det er for dårlig.

Her hår vi begge to og har barnevakt. Har to på hver sin avdeling i bhg, der er det først felles så avdelingsvis etterpå. Da har vi delt oss!!

Jeg er i FAU i bhg for 3 året nå også, bidrar der jeg kan.

Det er hyggelig å treffe andre foreldre, bli kjent med personale og følge opp ungene.

Det blir servert kaffe/te og kjeks/twist. Må alltid ta med egen kopp :)

Syns det er viktig men ikkje om eg følger barna mindre opp, for eg ikkje kan møta der!!!!

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Mannen og jeg bytter på, har barn både i bhg og skole.
Nyttig; både og ;)
Kaffe/te, kjeks og frukt

Selvfølgelig.
Jeg jobber som lærer og ser det som en selvfølge at foreldre skal stille opp på foreldremøter.
Hos oss bytter foreldrene i gruppa på hvem som har med kaffe og noe og spise.

Noe av det viktige som skjer på foreldremøter er blant annet planlegging av sosiale arrangementer for elevene og planlegging av fellesdugnader til juletrefest, basar osv. Blir jo veldig dumt hvis det alltid skal være de samme som gjør denne jobben...

Ser også viktigheten av at foreldrene i klassen kjenner hverandre og viser at de står sammen. Dette sender gode signaler til barna.

Ellers er det mye viktig info som kommer fram på møtene som er greit at alle får med seg på en gang. Det at noen foreldre velger å ikke møte kan jo også være en viktig informasjon.

Jeg har barn i barnehagen og er også alltid med på møtene der, mye er likt av informasjon fra gang til gang, men synes alltid man får utbytte av å møte opp. Ikke minst fint å blir kjent med de andre foreldrene.

Syns det er viktig men ikkje om eg følger barna mindre opp, for eg ikkje kan møta der!!!!

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Det er en vesens forskjell på "gidder ikke, kommer ikke frem noe nyttig informasjon uansettt. Skal lese referatet!" Enn å prøve å evt få barnevakt om en trenger det.

Men er man to foreldre og ikke planer den dagen møte er synes jeg man stiller opp!

Barnevakt? Di fleste eg kjenner har små barn sjølv, besteforeldre vil ikkje passe sønnen vår, for han har vert skrikebarn. Og mannen jobber fra 13-14 til 02-04 om natta eller så jobber han 6-18-20... Ikkje enkelt å rekke foreldremøte klokka 19 da. Han må jo komme seg heim fra jobb også.

Men mange vil jo ANTA at me ikkje gidder!!

Back
Topp