Foreldre?

Lille-M

Glad i forumet
Assistert-jentene
Oktoberlykke 2019
Septemberlykke 2021
Når forteller dere foreldre/annen familie om graviditeten? Vi er førstegangsgravide, og lurer på hvor lenge vi skal vente før vi forteller det til foreldrene våre. Jeg tror ikke vi klarer å vente til uke 12, fordi det raskt vil bli et problem ift familiemiddager og gravidkosthold. Vi får TUL om 3-4 uker, så lurer på om vi får vente til etter den.
 
Forteller etter uke 12. Har da ingen problem med å skjule graviditeten til da.
 
Venter til vi har passert 12 uker :) men forstår veldig godt at man gjerne vil dele nyheten med hvertfal sine foreldre. Så det må man nesten kjenne på selv, om man vil holde det for seg selv litt til eller dele gleden med de andre i familien:Heartred
 
Her er det allerede en del venner som vet om graviditeten, fordi vi har vært åpne om prøverørsprosessen blant en del venner og kollegaer. Foreldrene våre vet ikke om prosessen, så vi har egentlig lyst til å vente så lenge som mulig med å fortelle om graviditeten. Men vi er så glade for første positive test at vi ikke vet om vi klarer å holde det skjult for dem så mange uker. Hehe :)
 
Kommer til å vente til jeg i minst 12 uker på vei. Mamma har bursdag tre dager etter at jeg har passert 12-ukers milepælen, så vurderer å bestille favorittleken hennes med en passende tekst eller bilde på :) Venner får vite det ansikt til ansikt etter at foreldrene våre har fått beskjed, eller så får de vite det når de oppdager magen :wideyed:
 
Min mor vet det allerede, hun spør støtt rett ut fordi vi har utsatt så lenge å få tredjemann :p vi skal prøve å vente med å si det til min far om min mor klarer å holde seg og svigers til etter TUL i uke 8, men det kommer an på formen. Sist ble jeg lagt inn, ikke så lett å holde det hemmelig da :rolleyes: Tenker at hvis jeg mister ville jeg gjerne at mamma skulle visst det, så det er helt greit. Mister jeg etter TUL og før uke 12 vil jeg nok uansett at foreldrene skal vite det.. men håper og tror jo alt går bra :)
 
Jeg har et såpass tett forhold til foreldrene mine, så de fikk vite det allerede for en uke siden (4+5) :) Vi har vært på UL og sett bankende hjerte i dag, så jeg tror nok svigerforeldrene mine også skal få vite det snart. Ellers vet kollegene mine det (må ha tilrettelegging når gravid) og noen nære venninner. Sist fikk brødrene mine vite om det etter vellykket UL etter uke 8, og så offentliggjorde vi det ordentlig etter uke 12. Men jeg håper egentlig vi klarer å vente til etter OUL denne gangen. Meeen... Det blir sikkert vanskelig :p
 
Med første fortalte vi det til mine foreldre gang tidlig. Lenge før uke 12. Denne gangen venter vi til etter uke 12.
 
Kommer til å vente til jeg i minst 12 uker på vei. Mamma har bursdag tre dager etter at jeg har passert 12-ukers milepælen, så vurderer å bestille favorittleken hennes med en passende tekst eller bilde på :) Venner får vite det ansikt til ansikt etter at foreldrene våre har fått beskjed, eller så får de vite det når de oppdager magen :wideyed:

Haha, favorittleken?? Mente selvfølgelig favorittKAKEN :rolleyes:
 
Haha, favorittleken?? Mente selvfølgelig favorittKAKEN :rolleyes:
Sniker fra august..
Jeg hadde SÅ mange morsomme bilder i hodet mitt av hvordan du skulle gjennomføre det der, kake var ikke et alternativ engang :hilarious:
 
Jeg har fortalt det til foreldrene mine, og søsteren min. Vi har så tette bånd at om noe går galt, så trenger jeg støtten fra dem.

Svigers og resten av familien og venner venter vi en stund med. For det første er det koselig å ha en liten hemmelighet. For det andre så vet jeg at det kommer til å bli blandet mottakelse, fordi vi har to barn sammen fra før og mannen har en sønn fra tidligere. Noen mener vi har mer enn nok :rolleyes:
 
Vi venter til etter uke 12 :)
 
Sniker fra august..
Jeg hadde SÅ mange morsomme bilder i hodet mitt av hvordan du skulle gjennomføre det der, kake var ikke et alternativ engang :hilarious:

Hahaha :hilarious: fatter ikke hvordan autokorrekt kan få favorittkaken til å bli favorittleken... når jeg oppdaget hva jeg (les: mobilen min) hadde skrevet så var min første tanke «den der, den kan misforståes» og så fikk jeg bilder i hodet som ABSOLUTT IKKE er velkomne der :hilarious::hilarious::hilarious:
 
Vi skulle egentlig vente til uke 12 med å fortelle det, men så fant jentungen en positiv test som hun kom med til stua å skulle måle tempen (hun trodde det var en temperaturmåler :hilarious:) mens vi hadde besøk av svigers :wacky:
 
Sniker fra august..
Jeg hadde SÅ mange morsomme bilder i hodet mitt av hvordan du skulle gjennomføre det der, kake var ikke et alternativ engang :hilarious:
Samme her :laughing002:laughing002:laughing002
 
Vi skulle egentlig vente til uke 12 med å fortelle det, men så fant jentungen en positiv test som hun kom med til stua å skulle måle tempen (hun trodde det var en temperaturmåler :hilarious:) mens vi hadde besøk av svigers :wacky:
Ouch!! Den er lei :laughing002:bag:
 
Back
Topp