Sommerbaby19
Forelsket i forumet
Jeg tenker nok veldig annerledes enn dere. Jeg har foreldre som er noe opp i årene og de bor også to timer unna. Ville aldri bedt de passe han på 1,5 år før fødsel. Jeg har i stedet spurt søstera mi om å se etter ungen, og valget sto mellom å spørre henne og å spørre en god venninne. Jeg forventer ikke at de skal holde seg hjemme rundt termin eller endre noe. Jeg vil heller ikke love at verken de eller svigermor får komme på barselbesøk rett etter fødsel. Det skal sies at dette er barnebarn nr 11 for foreldrene mine,og det er klart at de for det første er blitt eldre og for det andre så tror jeg realistisk sett det blir litt "vanlig" å få barnebarn. Merker jo det samme som tante, det er veldig hyggelig å bli tante men det var mer spesielt de første gangene.
Jeg føler at jeg er voksen og klarer meg selv, jeg trenger ikke hjelp sånn sett. Følelsesmessig engasjement har de, og er gode besteforeldre, for meg er det viktigst. Leser jo her at en del ikke opplever noen interesse, og det synes jeg er trist. Når det gjelder ferier og hjelp så tenker jeg at mange besteforeldre i dag, kanskje de fleste, jo er yrkesaktive selv. De trenger vel fri og hvile de også.
Vi ser vel ting fra litt ulike vinkler, men tror det for de fleste kan være greit å enten formidle sine forventninger til foreldrene sine eller å justere sine forventninger litt slik at ikke det blir så stor skuffelse.
Ja vi er jo ulike sånn og hvis dine foreldre er oppe i åra blir jo situasjonen en helt annen.
Jeg har full forståelse for at de ikke har kapasitet til å passe våre barn hele tida, og det forventer jeg heller ikke.
Jeg syns bare det er veldig trist at de ikke engasjerer seg mer i barnebarna.
Må nok jobbe med å ikke forvente noe særlig av de i det hele tatt også får man prøve å tenke at det er deres tap. Det som er veldig trist er at det går jo utover mine barn.
Foreløpig har jeg bestemt meg for ikke å ta det opp med de,men får se hvordan ting blir fremover.
Lykke til med fødsel
. Håper det ordner seg til det beste likevel.

Men tenker som så at vi klarer oss selv, å kommer ikke til å inkludere de mer enn de involverer seg selv heller. Trist egentlig, mtp at det nok kommer til å gå utover forholdet til barnebarna..