Foreldre penger.

Lemy2

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Har dere søkt?
Jeg har søkt til kommunen og alt er klart. Har ikke søkt til nav enda..
Grunnen er at jeg har vært gjennom ett fullstendig nav kaos i sommerferien og det gikk fullstendig på helsa løs.. Så jeg bestilte time med min saksbehandler, som er nå på tirsdag, så kan hun hjelpe meg da..
Fortsatt innafor ja?
Leste at behandlingstiden i min kommune er senest 8 uker, er i uke 30 nå, så skal vel i teorien gå greit..
Stress..

I og med at permisjon starter 3 uker før termin så bør du iallfall få sendt avgårde løpet av uka:)

Jeg sendte søknad i uka som var, men i mitt fylke var behandlingstid 6 uker og jeg er i uke 31 nå:)

Skal få ordnet med det denne uka, er 27+2 i dag og skal til legen på tirsdag for svangerskapskontroll + få bekreftelse på termin til søknad. Tror det er 6 uker her i Trondheim. Gruer meg litt siden vi i tillegg skal søke om at jeg får overta fars permisjon siden han er student og det er lite praktisk (og uøkonomisk) at han tar permisjon... Har en følelse på at NAV er best på å håndtere de som er innenfor "normalen" med begge foreldre i jobb osv. Men satser på at det går fint.

Skal få ordnet med det denne uka, er 27+2 i dag og skal til legen på tirsdag for svangerskapskontroll + få bekreftelse på termin til søknad. Tror det er 6 uker her i Trondheim. Gruer meg litt siden vi i tillegg skal søke om at jeg får overta fars permisjon siden han er student og det er lite praktisk (og uøkonomisk) at han tar permisjon... Har en følelse på at NAV er best på å håndtere de som er innenfor "normalen" med begge foreldre i jobb osv. Men satser på at det går fint.
Er jo greit tidlig ute du da.. Litt stressa for at jeg er litt sein, men satser på det går fint.. :D

Er jo greit tidlig ute du da.. Litt stressa for at jeg er litt sein, men satser på det går fint.. :D

Det går nok helt fint skal du se! Men forstår følelsen - lett å bli stressa for sånt når de har så lang behandlingstid... Men var ikke så dumt å møte med saksbehandler slik at man får det riktig første gangen. Sikkert litt safere enn å søke elektronisk.

Jeg har søkt om permisjon og foreldrepenger på jobben og hos nav på fredag som var.
Regner med jeg har fylt ut noe feil og må søke på nytt etterhvert ;)

Jeg tenker at du er innenfor tiden:) i verste fall har jeg også lest at de kan etterbetalt opptil tre måneder hvis du skulle få svar en uke senere enn permisjonen starter:) Her hos meg er det 10 ukers behandlingstid... Jeg er litt i sjokk, søkte for en stund siden, men litt usikker på om jeg også får svar i tide. Vi får bare vente å se :)

Jeg har søkt om permisjon og foreldrepenger på jobben og hos nav på fredag som var.
Regner med jeg har fylt ut noe feil og må søke på nytt etterhvert ;)
Haha. Nav og skjema kaos. Nok til å gjøre alle stressa!

Skal til jordmor på tirsdag, håper å få litt klarhet i ting da :-)

Jeg sendte søknad til Nav på mandag som var, da var jeg 29+1. Håper det holder da det er 8 ukers behandlingstid i Oslo!
Men med ferie og reising fikk jeg ikke gjort det før.
På jobb er de informert, men jeg har ikke fått levert papirene på det siden jeg ikke har vært i byen de siste 3 ukene. Tar dette når jeg er tilbake på jobb i morgen.

Jeg er også sent ute, for skal til legen imorgen og få sånn attest eller hva det er. Så sender søknad imorgen. Da er jeg 30+0, så håper det holder akkurat :bag:

Jeg er skikkelig seint ute. Skal sende inn etter å ha fått attest på kontroll i neste uke. Er da 32 uker, men jeg skal bare ha engangsstønad, får resten via lånekassen og der søker man ikke før ungen er ute.

Jeg er skikkelig seint ute. Skal sende inn etter å ha fått attest på kontroll i neste uke. Er da 32 uker, men jeg skal bare ha engangsstønad, får resten via lånekassen og der søker man ikke før ungen er ute.

Men engangsstønaden kan man søke om inntil 6 måneder etter fødsel mener jeg å ha lest :) Har ikke søkt enda, men skal søke når jeg får attest fra jordmor ved neste kontroll. (Skulle få sist, men glemte å få den med meg :P )

Har dere søkt?
Jeg har søkt til kommunen og alt er klart. Har ikke søkt til nav enda..
Grunnen er at jeg har vært gjennom ett fullstendig nav kaos i sommerferien og det gikk fullstendig på helsa løs.. Så jeg bestilte time med min saksbehandler, som er nå på tirsdag, så kan hun hjelpe meg da..
Fortsatt innafor ja?
Leste at behandlingstiden i min kommune er senest 8 uker, er i uke 30 nå, så skal vel i teorien gå greit..
Stress..
Hva har du søkt til kommunen? :) er det noe alle skal gjøre?

Hva har du søkt til kommunen? :) er det noe alle skal gjøre?
Det vet jeg ikke.. Jeg fikk bare beskjed om å gjøre det, fra personal og lønn. Er kommunalt ansatt, vet ikke om det er derfor..
Har som sagt vært utrolig mye styr med både nav og alt mulig.. Jeg ble så utslitt av hele greia at jeg bestilte bare en time til hjelp..
Må legge til at jeg går på 50% AAP i tillegg. Og har fått 3 forskjellige svar fra nav om hvordan jeg skal gjøre det.. Så, jeg ga litt opp for å ikke knekke helt sammen i sommeren.. Men nå blir det , på tirsdag.. Håper vi :)

Det vet jeg ikke.. Jeg fikk bare beskjed om å gjøre det, fra personal og lønn. Er kommunalt ansatt, vet ikke om det er derfor..
Har som sagt vært utrolig mye styr med både nav og alt mulig.. Jeg ble så utslitt av hele greia at jeg bestilte bare en time til hjelp..
Må legge til at jeg går på 50% AAP i tillegg. Og har fått 3 forskjellige svar fra nav om hvordan jeg skal gjøre det.. Så, jeg ga litt opp for å ikke knekke helt sammen i sommeren.. Men nå blir det , på tirsdag.. Håper vi :)

Jeg er også kommunalt ansatt. Og har søkt kommunen, de på jobben min (+de på lønn og personal) visste ikke om jeg måtte søke nav, eller om det er kommunen som ordner det:confused: de skulle sjekke det opp og ringe meg hvis det var noe jeg måtte ordne. De mente at ikke det var det, så lenge jeg får pengene mine av kommunen uansett. Kommunen får refusjon av nav. Så jeg har ikke søkt nav, og kjente jeg ble litt stressa nå :eek:

Jeg er også kommunalt ansatt. Og har søkt kommunen, de på jobben min (+de på lønn og personal) visste ikke om jeg måtte søke nav, eller om det er kommunen som ordner det:confused: de skulle sjekke det opp og ringe meg hvis det var noe jeg måtte ordne. De mente at ikke det var det, så lenge jeg får pengene mine av kommunen uansett. Kommunen får refusjon av nav. Så jeg har ikke søkt nav, og kjente jeg ble litt stressa nå :eek:

Så lenge jobben forskutterer, så går det fint.

Min jobb er med i et forsøksprosjekt der arbeidsgiver søker på vegne av arbeidstaker. Men HR-kontakten har hatt ferie hele juli, og før hun gikk på ferie var jeg ikke i uke 27, så vi får ikke søkt før uke 31. Hun mente det skulle gå helt fint likevel, siden de forskutterer.

Begynner å bli litt stresset når jeg leser at de fleste er godt i gang med å søke. Skal til legen neste mandag, så tenkte å søke da. Er da 29+5, og heldigvis er det bare 6 uker behandlingstid i Trondheim. Spent på om jeg får til å søke riktig da, er utrolig dårlig på slike ting :p

Tror vi må søke nav og.. Er så mange beskjeder ute og går, men ingenting stresse over:) det går nok fint uansett. Ring og hør :)

Back
Topp