Fordeling permisjon

Som du sier, man hørte mer om dagmamma når vi var små :) Finnes sikkert noen sider, men må si jeg er skeptisk til dagmamma. Men sikkert noen som har eldre barn her inne og erfaring med det :)
Skeptisk selv, så jeg hadde nok sjekket grundig og hatt intervjuer og alt mulig men det er også en grunn til at det blir ulønnet perm her, ingen vi kjenner som er dagmamma...

Vi tar ut 100%. Jeg har da permisjon til september 2021, far er i permisjon fra september til januar. Vi satser på barnehageplass fra januar, ellers kommer jeg til å gå hjemme ulønnet frem til august :)

Vi håper på at vi deler permisjonen likt :) Men er pragmatisk innstilt. Fremdeles litt uvisshet om begges jobbsituasjon etter sommeren.
Satser på barnehagestart januar 2022! Om det ikke går, så får vi legge en god plan.

Takk for svar :)

Vi tenker i utgangspunktet å ha det sånn (hvis mulig):
Hele juli: Far har ferie, jeg har mammaperm
Hele august: Jeg har ferie, far har pappaperm

Fyller jeg det inn på den måten står jeg uten noen ting i hele juli og alt forskyves slik at min permisjon ikke starter før i september/oktober igjen.. Må kanskje begynne på nytt og se.
Hei, husk at hvis far ikke går ut i perm fra første dag etter at du er ferdig så må han søke utsettelse på permisjon, FØR du er ferdig i perm. Ellers mister dere foreldrepenger for den perioden som går imellom du er ferdig i perm og han går ut i perm. Det har vært snakk om å endre disse reglene, men vet ikke hva status er. Mange som har tapt mye penger/foreldreperm der.

Aiaiaiai, dette var vanskeligere enn jeg trodde. Har lest hele tråden, men ikke blitt mye klokere..
Jeg er lærer som har 7 uker jndervisningsfri om sommeren, har det noe å si for permisjonen? Kan jeg søke permisjon til feriestart, så vanlig lønn, så permisjon fra skoleårets start igjen?
Eller er det 4 uker ferie uansett arbeidsituasjon?
Og må spørre igjen, hvordan regnes ferien som mange av dete har snakket om/kontaktet nav om inn i permisjonen? Er den ulønnet eller lønnet?
Helt forvirra nå..

Back
Topp