Fordeling permisjon

Lunken

Blir kjent med forumet
Hvordan fordeler dere permisjonen? Satser dere på barnehagen august 2022 eller våren 2022? Jeg ser for meg jeg tar min del + fellesdelen frem til september ca, og så ulønnet fram te februar, så tar far sine 3 mnd fra februar til mai, og så har han ferie juni-august

Jeg kommer til å ta alt jeg kan ta av perm selv, så ferie og kanskje litt tid ulønnet.
Når mannen min starter sin perm, kommer vi til å søke om å få den 60% mens jeg også jobber 60% og er hjemme 40% da.
Ble tungt for mannen å være hjemme 100% sist.

Vi tar 80% utbetaling, jeg tar alt av fellesperioden. Hvis det klaffer blir mannen ferdig da med doktorgraden sin, og så går rett i permisjon høsten 21. Hvis vi ikke får barnehageplass våren 22 må vi bare ta ut ferie og eventuelt ulønnet eller få tak i dagmamma månedene mellom. Håper mannen min får ordnet seg jobb ila permisjonen.

Planen er her å jobbe 80% neste skoleår. Deler permisjonen mellom oss. Jeg begynner 40% på jobb igjen etter påske 2021(altså etter 7 uker). Jobber 40% ut året. Jobber 50% neste skoleår slik at jeg er ferdig med permisjon i mars 2022 og mannen ferdig i mai 2022. Satser på bhgplass august 2022. Svigermor hjelper fra mars til ut juni

80% permisjon.
Jeg tar fellesdel og min frem til slutten av oktober, deretter 6 uker ferie og 3 uker ulønnet. Starter i 50/60% stilling i januar, mens mannen tar 40% perm hele 2022. Barnehagestart august 2022, og jeg skal jobbe 100% fra september.

Tror det blir 80% utbetaling, jeg er hjemme til Jan 2022 (permisjon + ferie + ulønnet perm). Så tar mannen 50% permisjon fra Jan-sept 2022 og jeg jobber 50%. Barnehagestart aug 2022. Så kan baby få en myk start på barnehagetiden.

Godt å se det er flere med ulønnet perm! Ble ikke tatt så godt i mot på jobb, de mente vi måtte satse på barnehagen fra våren 2022 av

Permisjon ut 2021 (min del + fellesdel + ferie og litt ulønnet). Pappaen perm fra Jan-April, ulønnet Mai. Feriekabal frem til August 2022 og barnehagestart!

Vi håper på barnehagestart i januar/februar 22. Funker ikke det må vi finne andre løsninger...

Her kan vi bare glemme barnehage før august 2022. Fikk februar-baby sist også, så blir nok samme opplegget denne gangen.

Jeg hatet å være hjemme i permisjon, men har pupper som fungerer dårlig sammen med pumpe, og håndmelking går ihvertfall ikke.. Så pga den jævla ammingen er jeg nødt til å ha minst 7-8 mnd "fri" :/ Skulle veldig gjerne kunnet jobbe gradert, eller hvasomhelst så lenge jeg slapp ha 100% permisjon så lenge..

Her tok vi 100% sist, jeg måtte bruke ferie og hadde da de første 8 mnd "fri", så tok far over og hadde 19 uker i perm (fedrekvoten var da 10 uker, så han tok 9 uker av fellesen). Deretter jobbet vi begge redusert og var hjemme noen dager i uken hver, og fikk litt hjelp av snille besteforeldre, til barnehagestart i august.

Blærk... Synes det er så utrolig urettferdig at de som får baby på "rett" tid av året slipper å tape månedsvis med inntekt fordi man ikke får barnehageplass.

Hvordan fordeler dere permisjonen? Satser dere på barnehagen august 2022 eller våren 2022? Jeg ser for meg jeg tar min del + fellesdelen frem til september ca, og så ulønnet fram te februar, så tar far sine 3 mnd fra februar til mai, og så har han ferie juni-august

ser for meg samme modell :)

Godt å se det er flere med ulønnet perm! Ble ikke tatt så godt i mot på jobb, de mente vi måtte satse på barnehagen fra våren 2022 av
Du har krav på ulønnet i 12 mnd etter permisjon, begge to. Så det er bare egosme fra arbeidsgiver. jeg ble møtt med vrangsyn av arbeisagiver på første perm og de mente jeg ikke kunne komme tilbake når permen min var slutt også gå ut i ulønnet etter pappaen, noe som gjorde at jeg valgte 80% for å forlenge mest mulig. Tapte mye penger på å velge 80%. Måtte jo ta ulønnet uansett. Problemet var at de ikke ville ha meg tilbake i 10 uker også borte igjen.... egoisme. Denne gangen blir det 100% og ulønnet så mye vi må :)

Her skal jeg være hjemme til April 22, før samboer tar sine 15 uker + 5 uker ferie. Da tar han barnehagestart. Gleder meg til å gå hjemme så lenge! ❤️

Vi velger 80% dekning denne gangen. Jeg tar hele fellesdelen + 5 uker ferie og 3 uker ulønnet perm, da er vi kommet til 3. januar. Så tar far sine 19 uker + lang sommerferie og noe ulønnet før barnehageoppstart i august. Vi må vurdere om vi skal søke plass til henne før august, det kommer jo an på om vi tror hun er klar eller ikke. Men vi legger opp løpet slik at vi kan være hjemme til august med henne, så får vi ta de siste månedene litt som det kommer.

Her blir det fem mnd på meg og fem mnd på far og så krysser vi alt vi har for barnehageplass fra januar .
Tommel opp for likestilling !
Problemet er at menn er udugelige til amming... kan ikke likestille seg vekk fra det. Dessverre. Skulle også veldig gjerne delt 50/50, men når mannen sine brystvorter kun er der for pynt er det ikke så lett...

Problemet er at menn er udugelige til amming... kan ikke likestille seg vekk fra det. Dessverre. Skulle også veldig gjerne delt 50/50, men når mannen sine brystvorter kun er der for pynt er det ikke så lett...
Det har jeg full forståelse for. Forrige gang sluttet barnet selv å ta bryst etter fem mnd, han trengte mer enn jeg kunne tilby og nektet plent amming etter det. Nå er det ikke sikkert at det blir slik denne gangen (mest sannsynlig blir det jo noe annet). Men planen er i hvert fall sånn uansett. Amming er jo supert, men fem mnd var det jeg «klarte» sist. Det var også skikkelig godt å slippe ut av babyboblen og komme tilbake på jobb når det var gjort.

Det har jeg full forståelse for. Forrige gang sluttet barnet selv å ta bryst etter fem mnd, han trengte mer enn jeg kunne tilby og nektet plent amming etter det. Nå er det ikke sikkert at det blir slik denne gangen (mest sannsynlig blir det jo noe annet). Men planen er i hvert fall sånn uansett. Amming er jo supert, men fem mnd var det jeg «klarte» sist. Det var også skikkelig godt å slippe ut av babyboblen og komme tilbake på jobb når det var gjort.

Jeg måtte delamme de fire første mnd, for jeg hadde også litt lite melk. Hadde jeg klart å pumpe, skulle jeg også hatt kortere perm. Om ammingen ikke går, og vi ender opp med å uansett måtte gi mye flaske, blir det fort litt endring av permisjonsplanene. Det var himmelen å få komme på jobb igjen etter 8 mnd :) Følte meg endelig litt som meg selv igjen da.

Jeg måtte delamme de fire første mnd, for jeg hadde også litt lite melk. Hadde jeg klart å pumpe, skulle jeg også hatt kortere perm. Om ammingen ikke går, og vi ender opp med å uansett måtte gi mye flaske, blir det fort litt endring av permisjonsplanene. Det var himmelen å få komme på jobb igjen etter 8 mnd :) Følte meg endelig litt som meg selv igjen da.
Det artige var at jeg hadde masse melk. Men han ville ikke ha den. Og jeg pumpet meg masse for å ha fryseren full (det skulle jo være så bra med morsmelk). Men mini, han snudde seg vekk i avsky hver gang puppen nærmet seg. Klarte ikke engang å lure i han morsmelk i søvne en gang. Så da ble det vanlig mat og erstatning derfra og ut...

Back
Topp