Fordeling av husarbeid anno 2016

Her gjer eg det meste av husarbeidet, med mindre eg ikkje er i form! Har blitt «kontrollfreak» etter at eg blei gravid, og vil gjere alt sjølv, slik at det blir som eg vil :-P Håpar dette gjev seg litt etter vesla kjem ut. Mannen lagar ein del mat i helger, og spør alltid om det er noko han skal hjelpe med. Han tar seg og av det meste av oppussinga, snømåking, bilmekking/bytte av dekk og slike litt meir handy ting. Hadde eg spurt han, så hadde han nok gjort mei, men så lenge ein gjer bitte litt kvar dag, føler eg ikkje at eg brukar så mykje tid på husarbeid kvar dag. Mannen forventar heller ikkje at eg skal gjere noko :-)

Slik jeg ser det er min "jobb" når jeg er i permisjon å være sammen med lille, og det er ikke synonymt med å være husmor. Jeg regner med at vi kommer til å fortsette fordelingen vi har i dag, at vi begge gjør rundt 50/50.

Jeg handler,lager middag,vasker,vasker og brettertøy, rydder. Mannen tar oppvasken etter middag og hjelper når jeg ber om det.

Vi er egentlig ganske gammeldagse slik... Han fikser/vasker bilen x1 i uka på sommeren klipper han plenen og jeg ordner med blomstene. :p

Men igjen, så liker jeg det slik!
Mannen er mannen og dama er dama! :)

Vi har faktisk snakket om dette i dag under middagen, eller rettere sagt forventninger og forhåpninger til hverandre. Og da sa han så fint at han har en forventning av at den som har permisjon gjør det meste av husarbeidet, men og klarer å prioritere seg selv en gang i blant. Syne det var godt å høre at han sa den som har permisjonen, for da går jo det selvfølgelig begge veier

Jeg handler,lager middag,vasker,vasker og brettertøy, rydder. Mannen tar oppvasken etter middag og hjelper når jeg ber om det.

Vi er egentlig ganske gammeldagse slik... Han fikser/vasker bilen x1 i uka på sommeren klipper han plenen og jeg ordner med blomstene. :p

Men igjen, så liker jeg det slik!
Mannen er mannen og dama er dama! :)
Her er også mannen mannen og jeg er dama men det betyr ikke at ikke husarbeidet er like mye hans jobb som min. :p ;) Jeg hadde blitt kokko om det skulle vært min jobb og han skulle hjulpet meg med det. Jeg har også en betalt jobb utenfor hjemmet, slik som han, så alt innenfor husets fire vegger og med barna er vårt felles ansvar. ;) Vi har hver våre oppgaver da, så vet begge hva som skal gjøres uten å måtte si noe til den andre. :)

Her er også mannen mannen og jeg er dama men det betyr ikke at ikke husarbeidet er like mye hans jobb som min. :p ;) Jeg hadde blitt kokko om det skulle vært min jobb og han skulle hjulpet meg med det. Jeg har også en betalt jobb utenfor hjemmet, slik som han, så alt innenfor husets fire vegger og med barna er vårt felles ansvar. ;) Vi har hver våre oppgaver da, så vet begge hva som skal gjøres uten å måtte si noe til den andre. :)

Stemmer... Samma her, men 80% da :)

Her blir mannen satt i arbeid. Før var det jeg som gjorde alt inne, men nå må han bidra på kjøkken, støvsuge hele huset og generelt ta i et tak for ryddighetens skyld. Vi skal få oss vaskehjelp når babyene kommer, og robotstøvsuger til stue-kjøkken. Regner med det hjelper en del!

Her blir mannen satt i arbeid. Før var det jeg som gjorde alt inne, men nå må han bidra på kjøkken, støvsuge hele huset og generelt ta i et tak for ryddighetens skyld. Vi skal få oss vaskehjelp når babyene kommer, og robotstøvsuger til stue-kjøkken. Regner med det hjelper en del!
Kjøpte robotstøvsuger i dag.. Elske den allerede :) ønsker meg vaskedame og. Men blir så stressa av og ha andre i huset. Den det hadde vert deilig.. Hater og vaske og det tar aldri slutt :/

Back
Topp