Fordeler og ulemper med letrozol?

Takk :) Krysser fingrene :)
Håper du også sitter med 2 streker snart :Heartred
Hvor mange dager skal du ta letrozol?
Jeg har som regel kort syklus og har tatt fra dag 3 til og med dag 8, på dobbel dose :) (har få egg)
Jeg skal ta i fem dager, første i dag (CD3). Men når jeg leser negative ting om letrozol, så angrer jeg litt på at jeg tok en tablett i dag tidlig. Er alltis å i tvil. Så du har få egg, men får eggløsning uten letrozol også?
 
Jeg skal ta i fem dager, første i dag (CD3). Men når jeg leser negative ting om letrozol, så angrer jeg litt på at jeg tok en tablett i dag tidlig. Er alltis å i tvil. Så du har få egg, men får eggløsning uten letrozol også?
Jeg har slitt veldig med el uten letrozolen, fikk vell egentlig mer regelmessig el etter letrozol, men har i noen sykluser valgt å ta ovitrelle også. Har tatt ul de fleste syklusene for å få bekreftet el etter jeg startet med letrozol, men valgte å ikke gjøre det denne gang, så satt bare ovitrellen også :)
Hva har du lest om letrozol som ikke er bra?
Jeg har bra kvalitet på eggene, men få av de.
 
Jeg har slitt veldig med el uten letrozolen, fikk vell egentlig mer regelmessig el etter letrozol, men har i noen sykluser valgt å ta ovitrelle også. Har tatt ul de fleste syklusene for å få bekreftet el etter jeg startet med letrozol, men valgte å ikke gjøre det denne gang, så satt bare ovitrellen også :)
Hva har du lest om letrozol som ikke er bra?
Jeg har bra kvalitet på eggene, men få av de.
Skjønner, det er det jo veldig nyttig å bruke letrozol.

Jeg ble litt skremt da jeg leste kilden jeg limte inn litt tidligere i tråden, men det vil jo være litt rart om det stemmer at letrozol kan redusere kvaliteten når det faktisk brukes i IVF etc....

Conclusions: According to the results, letrozole may reduce oocyte quality and cause poor IVF outcomes as well.

 
Skjønner, det er det jo veldig nyttig å bruke letrozol.

Jeg ble litt skremt da jeg leste kilden jeg limte inn litt tidligere i tråden, men det vil jo være litt rart om det stemmer at letrozol kan redusere kvaliteten når det faktisk brukes i IVF etc....

Conclusions: According to the results, letrozole may reduce oocyte quality and cause poor IVF outcomes as well.

Det har jeg ikke fått med meg, men ville så absolutt ha prøvd det ut :)
 
Så trist når det skjer så sent, når det er langt forbi uke 12. Håper du har mer flaks denne gangen. Jeg har og ment jeg har sett streker i nesten hver syklus. For min del har det nok vært noe i det. Har hatt fire kjemiske som jeg vet om, men har sett skyggestreker i andre sykluser som muligens og har vært kjemiske.
Har eggløsning av meg selv, men googler meg ihjel og blir i tvil om alt egentlig. F.eks. da jeg så denne i dag angret jeg på at jeg tok en letrozol-tablett i dag tidlig:

Conclusions: According to the results, letrozole may reduce oocyte quality and cause poor IVF outcomes as well.

Skjønner den. Jeg har valgt en stole på min gyn. At dette var det beste for meg. Jeg er 39 år. Vil jo helst klare alt på egenhånd uten hjelp fra medisin. Men jeg må innse at livet går ikke alltid min vei. Mine 2 andre barn. Kom og på letrozol.
Det er egentlig bare masse stress å drive prøving. Ikke gøy å gå på ultralyd. Og ta gyn prat. Koster penger. Tar privat.
Men det er dette ønsket. Ønsket om mamma permisjon og få det siste barnet. Så skal jeg være fornøyd.
 
Er så fram og tilbake, og når jeg tenker etter har jeg kun blitt gravid (selv om det var kjemiske) i sykluser hvor jeg ikke brukte letrozol. Men, jeg tok en tablett i går, på CD3. Hvor skadelig/negativt vil det være om jeg dropper å ta de resterende fire tablettene? Kan jeg risikere å ikke få eggløsning? Jeg har det naturlig av meg selv, men siden jeg tok en tablett i går har kroppen kanskje innstilt seg på at eggløsning ikke skjer uten denne "hjelpen"?
 
Ett spørsmål, kan hende det er feil sted å stille men jeg prøver meg. Er det noe som har erfaring med dette.
Jeg ble satt på enkel dose letrozol. Fikk beskjed om å teste etter eggløsning fra syklus dag 8. jeg bruker clearblue sin monitor og fra syklusdag 8 så viste den høy. Dette har den nå vist helt frem til i dag hvor jeg er på syklusdag 23. ikke vist Max noen dag. Jeg tester morgen og har også testet med eggløsningstester. Disse strimlene har vist i tre dager svak eggløsning strek men ikke like sterk som den du skal sammenlikne med. De viste svak positiv strek i syklusdagene 14-16.
Noen som har opplevd dette ? Og noen som har noe tips
 
Ett spørsmål, kan hende det er feil sted å stille men jeg prøver meg. Er det noe som har erfaring med dette.
Jeg ble satt på enkel dose letrozol. Fikk beskjed om å teste etter eggløsning fra syklus dag 8. jeg bruker clearblue sin monitor og fra syklusdag 8 så viste den høy. Dette har den nå vist helt frem til i dag hvor jeg er på syklusdag 23. ikke vist Max noen dag. Jeg tester morgen og har også testet med eggløsningstester. Disse strimlene har vist i tre dager svak eggløsning strek men ikke like sterk som den du skal sammenlikne med. De viste svak positiv strek i syklusdagene 14-16.
Noen som har opplevd dette ? Og noen som har noe tips
Hmm, beklager, jeg vet ikke om du da har hatt eggløsning eller ikke. Du kan ikke ha gått glipp av LH-toppen siden du testet kun morgen? Jeg har iblant testet to ganger per dag når jeg har nærmet meg antatt positiv test; både formiddag og ettermiddag/kveld.
 
Back
Topp