Fordeler og ulemper med juli baby

Ser ingen ulemper! Eneste jeg har tenkt på er at de aldri får feiret bursdag i skole og bhg, men sånn er det nå for alle født midt på sommeren. Okei da, gruer meg til å føde midt i fellesferien

Elsker lyse tider når man er oppe på natten og styrer. Også deilig å slippe mye klær. Fint å trille også.

Eneste negative er bursdag på sommeren mtp skole og feiring. Jeg hata å ha bursdag i ferien :P

Ulemper :

- Gå høygravid på den varmeste tiden
- Skole og bhg stengt i høygravid/barsel tid
- Bursdag i ferien
- ubehagelig å ha nyfødt ute i hetebølger
- ikke lang periode med varm barseltid
- søsken får en litt kjip sommerferie 2025

Positivt :
- mer familie hjemme på ferie og kan bidra
- mulighet for ute bursdag (selv desember barn og savnet mulighet for vannballong fest !
- enklere å bevege seg høygravid på sommerstid både med klær og føre
- ikke uendelig med plagg som må av og på hele tiden

Har desember og april (favoritt permisjon!) barn fra før og da det var litt tøft å gå høygravid på vinterstid var det helt fantastisk å ha barsel i de beste temperatur mnd. så tror det blir det største savnet. Er vanskeligere å komme seg ut når det er kaldt (fra september tider).

Ser ingen ulemper! Eneste jeg har tenkt på er at de aldri får feiret bursdag i skole og bhg, men sånn er det nå for alle født midt på sommeren. Okei da, gruer meg til å føde midt i fellesferien
Ulemper: føde i juli måned når det ofte er stappfult på føden, jordmødre har ferie og mange vikarer

Jeg håper den kommer tiden som storebror.. da slipper vi akkurat unna starten på fellesferien.
Det er virkelig en ting jeg gruer meg til er stappfull føde. Storebror er født i september, han var den eneste som ble født på Molde den dagen der. Hadde firemannsrom helt for meg selv i fire dager. Luksus rett og slett.

Må si jeg «bekymrer» meg litt for stappfull kapasitet på føden. Blir igangsatt ca. 2 uker før termin (20. juli) pga. kronisk sykdom.
Husker det var rimelig fullt da jeg skulle settes igang med minste. Ble tidligere enn først planlagt pga. minkende fostervann. Måtte komme tilbake 4 dager på rad for å vurdere om de hadde kapasitet til at jeg skulle bli innlagt. Var så sliten og redd for lille i magen på dag 4 at da de endelig bestemte seg for at jeg skulle legges inn rant tårene.
Vil tro kapasiteten ikke er bedre i begynnelsen/midten av juli :nailbiting:

Jeg tåler skikkelig dårlig veldig varmt vær som ikke gravid og gruer meg til å være en sprengt hummer i juli med termin i slutten av juli:shifty: er jeg heldig så har vi normal sommer med knallvær i april/mai og slutten av august, og med 12 grader og regn i hele juli:knegg:

Må si jeg «bekymrer» meg litt for stappfull kapasitet på føden. Blir igangsatt ca. 2 uker før termin (20. juli) pga. kronisk sykdom.
Husker det var rimelig fullt da jeg skulle settes igang med minste. Ble tidligere enn først planlagt pga. minkende fostervann. Måtte komme tilbake 4 dager på rad for å vurdere om de hadde kapasitet til at jeg skulle bli innlagt. Var så sliten og redd for lille i magen på dag 4 at da de endelig bestemte seg for at jeg skulle legges inn rant tårene.
Vil tro kapasiteten ikke er bedre i begynnelsen/midten av juli :nailbiting:
Den gruer jeg meg også til. Antar det også er flere uerfarne folk på jobb i juli - studenter og vikarer, tross alt fellesferie

Jeg tåler skikkelig dårlig veldig varmt vær som ikke gravid og gruer meg til å være en sprengt hummer i juli med termin i slutten av juli:shifty: er jeg heldig så har vi normal sommer med knallvær i april/mai og slutten av august, og med 12 grader og regn i hele juli:knegg:
Dette jeg også ser som den største ulempen! :hilarious: :dead: Spesielt siden jeg måtte få med stramme støttestrømper siste halvdel av forrige graviditet pga åreknuter.. det blir så varmt og stygt i sommer:meh: Blir nok mye is i sommer da!

Støttestrømpene er faktisk den største ulempen føler jeg :hilarious:
Fødte i Juni sist, og var så lei av svette varme stygge støttestrømper på de hovne stakkars beina mine. Så gruer meg mest til det altså! Men har siden da flyttet fra Oslo til Sunnmøre, så er lov å håpe på en svalere sommer her!

Vi hadde egentlig bestemt oss for at vi ikke ville ha julibarn noen gang pga sprengt kapasitet på føden på sommeren og skrekkhistorier om skader og dødsfall. Men så ble det jo plutselig det allikavel, og kjenner jeg er spent. Forrige var mai barn, og da var det også god trafikk på føden her vi bor. Skulle egentlig settes i gang før termin, men ble sendt hjem pga full avdeling og måtte komme tilbake noen dager senere. Satt igjen med en så som så opplevelse av hele barsel fordi ingen hadde ordentlig tid til å hjelpe oss som førstegangsforeldre... Så vi får bare se hvordan det blir

Back
Topp