Fordeler og ulemper med juli baby

Julibaby2025

Flørter med forumet
Skal vi kjøre en tråd hvor vi gjør hverandre oppmerksomme på positive og negative ting man kan forvente å få med juli baby? :) noen som har tanker eller erfaringer med å føde/få barn i juli?
 
Fin tråd!

Har sommerbarn fra før. Det kjedelige er at det er vanskelig å få feiret med storfamilie (og sikkert også venner litt senere). Men det herlige er at det er mange fine ting å finne på på dagen, og flust av nydelige bær og frukter å servere!
 
Er født tidlig i august selv. Det å ha bursdag midt i ferie er kjedelig..
Ellers så gleder jeg meg til å ha lyse fine dager med baby, og ikke gå høygravid en hel sommer! Storebror er født i september. Dagen vi dro hjem fra sykehuset den gang snudde været og første høststormen satte inn.
 
Må legge til at noe av det jeg gruer meg til er å ha nyfødt baby på de varmeste dagene, og sannsynligvis gå glipp av mesteparten av sommerens bading! Men deilig at familien har litt fri, så de kan kanskje stille opp litt ekstra håper jeg.
 
Må legge til at noe av det jeg gruer meg til er å ha nyfødt baby på de varmeste dagene, og sannsynligvis gå glipp av mesteparten av sommerens bading! Men deilig at familien har litt fri, så de kan kanskje stille opp litt ekstra håper jeg.
Ånei dette har jeg ikke tenkt på! Det blir vel ikke noe bading :wtf: Får håpe på en kald sommer. Vi har et novemberbarn fra før av, så kjenner det blir godt med permisjon når det er litt varmere, selv om vinteren kommer raskt.
 
Må legge til at noe av det jeg gruer meg til er å ha nyfødt baby på de varmeste dagene, og sannsynligvis gå glipp av mesteparten av sommerens bading! Men deilig at familien har litt fri, så de kan kanskje stille opp litt ekstra håper jeg.
Der sier du noe! Jeg håper jeg får badet litt før mini kommer :) Ellers blir det vel litt innetid ja. Vanligvis blir jeg sur av å være inne når det er fint vær, men det kommet heldigvis flere somre :love017
 
Har tidlig julibaby fra før :Heartred Var en fin opplevelse

Godt å kunne sove og gå rundt i huset i lette/ingen klær, enkelt når man har nyfødt som søker pupp ofte

Spørs selvfølgelig jobben, men mange har litt ekstra fleksibilitet på sommeren, så man kan få mer hjelp fra far/partner. I tillegg til partners ferie. Kjekt å ikke være alene hele tiden

Enkelt å ta barnet ut på trilletur. Ja man kanskje bader ikke men det er gode muligheter for soling

Samfunnet beveger seg litt treigere, folk er mer tålmodige og tolerante for en nybakt mamma som steller og triller og ammer i offentlige rom
 
Og - for de som oss som bor langt fra resten av familien gjør bursdag i ferietid det mulig for oss å feire bursdag sammen med besteforeldre. Det er veldig koselig
 
Last edited:
Må legge til at noe av det jeg gruer meg til er å ha nyfødt baby på de varmeste dagene, og sannsynligvis gå glipp av mesteparten av sommerens bading! Men deilig at familien har litt fri, så de kan kanskje stille opp litt ekstra håper jeg.
Man kan jo kle av barnet :Heartred Lette musselinteppe ble mye brukt med forrige julibarn. Heldigvis blir det som regel ikke ekstremt varmt i Norge. Eneste jeg husker ikke fungerte var å bruke bæresjal/slynge på de aller varmeste dagene
 
Mange gode innspill! Enig at det er godt å daffe rundt i lette klær og ta en fin trilletur ute i finværet. Fin tid når høsten kommer også. Gjerne litt lettere å komme seg ut i starten når været frister også:cool:

Tenker også fremover mtp. barnebursdager, så er det fin årstid å ta feiringen ute. Barna kan løpe rundt ute på gresset, istedenfor å være inne å rasere huset xsmile9
 
Man kan jo kle av barnet :Heartred Lette musselinteppe ble mye brukt med forrige julibarn. Heldigvis blir det som regel ikke ekstremt varmt i Norge. Eneste jeg husker ikke fungerte var å bruke bæresjal/slynge på de aller varmeste dagene
Ja, vi brukte nesten ikke klær de første ukene forrige gang. Men synes faktisk han ble varmere av å gå uten, for han tok opp i seg så mye av min kroppsvarme også. Denne gangen tenker jeg å skaffe bambuspmslagsbodier, det pusta best sist.
 
Back
Topp