Fordeler med oktoberbaby

Har ikke rukket å tenke så mye over det. Men ser en stor fordel allerede for min del. Mine to første er vinter/tidlig vår barn og har bursdag ganske nær hverandre. Denne vil få sin egen dag på høsten der ikke like mange i familien har bursdag.

Jeg ser klart fordel med å slippe stor mage i vinterjakke. Jeg fikk tidlig stor mage og stressa fælt med å skaffe en stor nok jakke. Frustrerende å da ikke ha noe mer bruk for den digre jakka etter fødsel. Vinteren etter så var jo jakka som et hustelt på meg. :laughing002

Fordel for min del må være at jeg har september barn fra før av. Så har mye å Arve i riktig str ifht årstider hehe. Og jeg syns det er koselig med gravid mage å sommerkjoler. Samt permisjonstid på sommeren :angelic:

Utenom å slippe høygravid sommeren så kommer jeg ikke på så mange fordeler :P

Skulle gjerne hatt mai som sist (tross av at vi bodde på sykehuset til juli). Gruer meg litt til å forholde meg til RS og lignende til høsten med liten baby + barnehagebarn.

Utenom å slippe høygravid sommeren så kommer jeg ikke på så mange fordeler :p

Skulle gjerne hatt mai som sist (tross av at vi bodde på sykehuset til juli). Gruer meg litt til å forholde meg til RS og lignende til høsten med liten baby + barnehagebarn.
Jeg er enig i den.. Ser ikke mange fordeler med oktober baby jeg heller :oops:
Sist fikk jeg i mars, noe som var perfekt på alle måter:happy8

Jeg er enig i den.. Ser ikke mange fordeler med oktober baby jeg heller :oops:
Sist fikk jeg i mars, noe som var perfekt på alle måter:happy8

Men jeg er takknemlig jeg ble gravid, ingen selvfølge det ❤️ Når det er sagt så håper jeg i det minste høsten blir fin og ikke så våt :)

Har alltid tenkt at jeg syntes det virker fint med termin på våren. Men nå mener jeg at oktober er helt helt perfekt :Heartpink:Heartpink

• Kose seg inne med baby og nyte nyfødtboblen
• Kunne kjøpe mye deilige pledd, ulltøy og koseting til baby
• Fint å være gravid med mage på sommeren, kan gå i fine kjoler og ta fine bilder
• Til våren/sommeren igjen er baby større og det blir fint å gjøre ting med barnet utendørs

Har alltid tenkt at jeg syntes det virker fint med termin på våren. Men nå mener jeg at oktober er helt helt perfekt :Heartpink:Heartpink

• Kose seg inne med baby og nyte nyfødtboblen
• Kunne kjøpe mye deilige pledd, ulltøy og koseting til baby
• Fint å være gravid med mage på sommeren, kan gå i fine kjoler og ta fine bilder
• Til våren/sommeren igjen er baby større og det blir fint å gjøre ting med barnet utendørs
Jeg er helt enig faktisk! Alltid tenkt at d var best med sommerbarn, men nå er jeg veldig glad for termin i oktober

Fordel for min del må være at jeg har september barn fra før av. Så har mye å Arve i riktig str ifht årstider hehe. Og jeg syns det er koselig med gravid mage å sommerkjoler. Samt permisjonstid på sommeren :angelic:
Jeg har også en fra september fra før, så virkelig et pluss det med klær:D

Har allerede ei jente født i oktober 2020, så en stor fordel er at alle klærne vi har etter henne har passelig størrelse i forhold til sesongene.
Det er nydelig å trille tur i nydelige høstfarger og frisk luft.
Til neste sommer vil babyen være nokså stor, så det er lettere å dra på sommerferie og nyte sommeren ute

Jeg har også en fra september fra før, så virkelig et pluss det med klær:D
Jeg også, og det hadde jeg faktisk ikke tenkt på en gang :hilarious: Det er jo en superfordel!!
Tenkte bare at jeg syntes september var perfekt sist, koste meg masse med babyen inne de første 6 månedene, og når lille var klar til å utforske verden på egenhånd ble det vår og varmt ute. Så gleder meg veldig til å få det nesten likt igjen denne gangen.

Jeg også, og det hadde jeg faktisk ikke tenkt på en gang :hilarious: Det er jo en superfordel!!
Tenkte bare at jeg syntes september var perfekt sist, koste meg masse med babyen inne de første 6 månedene, og når lille var klar til å utforske verden på egenhånd ble det vår og varmt ute. Så gleder meg veldig til å få det nesten likt igjen denne gangen.
Ja samme het, syntes det var helt perfekt med september sist jeg også:D ikke for varmt og ikke for kaldt heller om man skal ut :hilarious:

Husker også fra sist (septemberbaby) at det var sååå deilig å ha permisjon på vinterhalvåret, fordi man faktisk fikk brukt de få timene med dagslys ute. Så koselig med trilleturer i høst og vinter :Heartred

Hvis det blir veldig varmt i sommer vet jeg av erfaring at det ikke er noe fordel:hilarious: men deilig å gå i lette klær da, det er det :D

Hvis det blir veldig varmt i sommer vet jeg av erfaring at det ikke er noe fordel:hilarious: men deilig å gå i lette klær da, det er det :D
Ja dette er min eneste bekymring egentlig med tanke på årstid, jeg tåler ikke varme fra før:laughing002 Ser for meg nå at jeg kommer til å gå med fin rund mage med flagrende sommerkjole og solbrun hud.. egentlig så vet jeg at jeg blir solbrent bare av å gå ute og at jeg absolutt ikke liker sol og varme så jeg kommer til å være rød, svett og sur:laughing002:laughing002

Ja dette er min eneste bekymring egentlig med tanke på årstid, jeg tåler ikke varme fra før:laughing002 Ser for meg nå at jeg kommer til å gå med fin rund mage med flagrende sommerkjole og solbrun hud.. egentlig så vet jeg at jeg blir solbrent bare av å gå ute og at jeg absolutt ikke liker sol og varme så jeg kommer til å være rød, svett og sur:laughing002:laughing002
Oh yes! Jeg orka ikke være ute engang :hilarious: satt inne når det var strålende sol :yuck:

Ja enig! Jeg kan ikke så mye om dette mer permisjon jeg, men er det lov å ta ut ferie rett etter permisjon? Så lenge det er i orden med arbeidsgiver
Man kan kombinere ferie med permisjon, ihvertfall så lenge arbeidsgiver godkjenner det. Jeg tenker bruke to uker fra årets ferie, ta ut i typ desember og forskyve permisjonen to uker. Og gjøre det samme neste vår. Da kan jeg få 4 uker lenger «permisjon» og allikevel ha 3 fri om sommeren.

En annen «lur» ting er at man kan dra på ferie i permisjonen og kun bruke fra en av de voksnes feriekvote. Så vi kan ta et par uker i syden til vinteren imens jeg har permisjon og far tar ut ferie. Hadde masse reiseplaner første permisjon, men så kom korona… håper det blir en litt friere permisjon denne gangen :)

Tenker der er flere fordeler.

1. Slippe høygravid midt i en høytid eller midt i varmeste juli.
2. Permisjonen går opp med barnehageplass/rettigheter på barnehageplass
3. Rekker noen uker tilbake på jobb etter ferie før permisjon
4. Slipper at det er alt for kaldt når baby kommer mtp brystbetennelse
5. Å gå trilletur i høstvær er jo bare kjempe deilig.
6. Slipper å være på føden midt i ferieavvikling eller med høytidsbemanning
7. Høstinspirerte nyfødtfoto er jo bare super søte

Eldstemann skal begynne på skolen til hlsten og da passer det veldig godt at han bare skal gå noen uker før jeg går ut i mammaperm og kan følge han til og fra skole og ikke minst at vi slipper problemet med høst og vinterferie når jeg allerede er hjemme

Back
Topp