Fordeler med oktoberbaby

Trønderen98

Forumet er livet
Marsboerne 2023
Mailykken 2025
Henter litt inspirasjon fra september gruppa! Hvilke fordeler tenker dere at det har å få baby i oktober?

Jeg tenker at det er deilig å slippe vinterjakke og høygravid mage! Hvis ikke vinteren kommer veldig tidlig da. Synes også det er fint at vi kanskje har fin gravidmage i sommerkjoler:Heartred
Det er også deilig at det ikke er midt på sommeren når babyen blir født slik at ikke alle har fri og man føler man må ut å finne på noe hele tiden

hva tenker du er fordelene med å få oktober baby?:Heartred

Henter litt inspirasjon fra september gruppa! Hvilke fordeler tenker dere at det har å få baby i oktober?

Jeg tenker at det er deilig å slippe vinterjakke og høygravid mage! Hvis ikke vinteren kommer veldig tidlig da. Synes også det er fint at vi kanskje har fin gravidmage i sommerkjoler:Heartred
Det er også deilig at det ikke er midt på sommeren når babyen blir født slik at ikke alle har fri og man føler man må ut å finne på noe hele tiden

Må si meg enig i at det er deilig å få baby når ikke alle har ferie eller det er varmt og solskinn ute. Fikk vårbaby sist og da var jeg mye på trilleturer og skulle finne på noe hele tiden. I utganspunktet hørtes det fint ut, men til tider ble det veldig varmt for baby og stress å ikke slappe mer av. Blir godt med høstvær, bare kose inne og nyte baby :dance008

Må si meg enig i at det er deilig å få baby når ikke alle har ferie eller det er varmt og solskinn ute. Fikk vårbaby sist og da var jeg mye på trilleturer og skulle finne på noe hele tiden. I utganspunktet hørtes det fint ut, men til tider ble det veldig varmt for baby og stress å ikke slappe mer av. Blir godt med høstvær, bare kose inne og nyte baby :dance008
Ja enig! Gleder meg til høstkvelder inne med baby:Heartred

Tenker det er en fordel å kunne finne på ting i sommer! Uten å være for høygravid og med mindre ansvar.

Er også greit nok i forhold til permisjon. Får vel ca mammaperm til over påske og så blir det pappaperm og blandet med litt ferie før og diverse frem til barnehagestart ca i oktober. Da får hen begynne uten at alle andre begynner samtidig. Det er nok fordel.

Fint med baby på 2 mnd i julen også, litt dumt med at den ikke kan være i pulk om vinteren bare.

Tenker det er en fordel å kunne finne på ting i sommer! Uten å være for høygravid og med mindre ansvar.

Er også greit nok i forhold til permisjon. Får vel ca mammaperm til over påske og så blir det pappaperm og blandet med litt ferie før og diverse frem til barnehagestart ca i oktober. Da får hen begynne uten at alle andre begynner samtidig. Det er nok fordel.

Fint med baby på 2 mnd i julen også, litt dumt med at den ikke kan være i pulk om vinteren bare.
Ja enig! Jeg kan ikke så mye om dette mer permisjon jeg, men er det lov å ta ut ferie rett etter permisjon? Så lenge det er i orden med arbeidsgiver

Ja enig! Jeg kan ikke så mye om dette mer permisjon jeg, men er det lov å ta ut ferie rett etter permisjon? Så lenge det er i orden med arbeidsgiver
Har ikke sjekket opp i det, men jeg tenkte å ta ferie etter mannen har vært i permisjon i type halve april, mai og juni, så det blir ikke ferie like etterpå. Sparer litt ferie til september uansett, og det blir heller ikke i forbindelse med permisjon (som sikkert er ferdig i april). Blir annerledes for mannen da som har sin permisjon opp mot ferien, så absolutt noe å se på :bookworm:

Har både født i oktober og i juni, og uten tvil er oktober best!!
i juni ble jeg sittende innendørs å se på solen og det fine været ute, uten å kunne være ute selv..
Gleder meg til å kunne være ute og trille i høstvær, kose oss inne når kveldene blir mørkere:Heartred
Gå gravid på sommeren men mindre og mer behagelige klær :D

Jeg hadde termin i slutten av mai sist, og gruet meg til å blø i 6 uker i potensielt sommer og badevær :hilarious: så en fordel å slippe renselse på sommeren.

Deilig med høstdager inne.

Man har krav på barnehageplass fra barnet fyller 1. Jeg er fristet til å være hjemme ut sommeren, ca 3 mnd ulønnet perm med andre ord. Så tar samboer perm etter det, og en rolig tilvenning i barnehage i november.

Det er ikke superkaldt når barnet blir født.

Det er bedre plass i bagvognen til vognpose osv når barnet er såpass lite på vinteren.

Ellers enig i de andre tingene som blir nevnt her :happy:

Så og si garantert plass på fødehotellet.
Jeg fødte i august sist laaaaangt på overtid og sommeren var varm og lang.
En god unnskyldning til å ta ekstra permisjon og være hjemme til de har krav på barnehageplass

Jeg fikk plass i august året etter forrige gang:)
Okei! Mulig dette er et dumt spørsmål, men kan barnet begynne i barnehage noen dager/korte dager mens far er i permisjon? Eller må barnet være helt «ledig» for at far skal kunne ha permisjon

Okei! Mulig dette er et dumt spørsmål, men kan barnet begynne i barnehage noen dager/korte dager mens far er i permisjon? Eller må barnet være helt «ledig» for at far skal kunne ha permisjon

Venninnen min gjorde det på denne måten for noen år siden. Så regner med at det fortsatt går. Planen vår er å ha tilvenning mens far er i perm :happy:

Ikke dumt spørsmål i det hele tatt:) her begynnte mini i barnehagen mens far hadde permisjon, så det ble bare kortere dager i barnehagen :)

Helt enige med alt det du skriver <3 har 3 barn fra før spm er født i januar, juni og oktober. Oktober er en absolutt favoritt <3

Okei men det er jo veldig kjekt! Så slipper man å starte rett på, de er jo så små:sorry:
Jaa:wideyed: første her startet i bhg når hun va 10 mnd, og det var jo bare babyen som ble levert:nailbiting: men det gikk jo såå bra! Og kjempe glad for han hun fikk starte med korte dager :Heartred

Jaa:wideyed: første her startet i bhg når hun va 10 mnd, og det var jo bare babyen som ble levert:nailbiting: men det gikk jo såå bra! Og kjempe glad for han hun fikk starte med korte dager :Heartred
Ja det går jo stort sett veldig bra! Åå det er så mye å glede seg til med å få barn kjenner jeg:Heartred

Back
Topp