Om jeg søker plass når barnet er født, så har vi mulighet til opptak fra januar, da betaler jeg for full plass, også bruker vi tiden frem til barnet er ett år på tilvenning og kortere dager. Jeg begynner enten på jobb kl 7 om morgenen og jobber til 15, eller jeg begynner 15 og jobber til 21.30 når jeg er på bensinstasjonen. De dagene jeg begynner seint kan jeg levere 10.30 også henter samboeren min kl 16. Og med tanke på dupp, så blir det ikke mange timene i våken tilstand. Når jeg slutter tidlig på jobb, henter jeg rett etter jobb. Jobber heller ikke hver eneste ukedag, så vi har noe fritid sammen også.
Jeg jobber også 50% som assistent, da har jeg lange dager... 9.5 time, men har mulighet enkelte dager å hente tidligere i barnehagen, og ha barnet med meg på jobb. Hun jeg er assistent for er jevngammel med meg og veldig glad i barn, så er heldig sånn sett.
Så selv om vi har plass i barnehagen fra 10-11 mnd alder, så er det ikke sånn at vi leverer når den åpner, og henter når den stenger hver dag. Barnet er bare i barnehagen når det må
Høres ut som dere har en god løsning som DERE trives med, og det er det viktigste
Her får ingen plass fra januar. Er august eller ingenting og er babyen typ 7-8 mnd da så får man ikke en plass man kan betale for også vente med å bruke heller.