Fordel med Desember termin

Jeg er også glad jeg slipper å gå høygravid og stor om sommeren :p

Så gleder jeg meg noe vanvittig til å ha permisjon hele adventstiden og bare kose meg med forberedelser til jul og til Minien kommer :D

Sååå mye positivt!! Og jeg som elsker advent og jul. 6. julefeiringen jeg har ventet og drømt om dette - og nå skjer det! Blir så rørt når jeg tenker på det. Det er stort å bli mamma for første gang, og tid på året er helt irrelevant for oss (ingen har turt å nevne det heller);-) Er klar over at ikke alt trenger å bli fryd og gammen, men må bare ta det som det kommer. Vi gleder oss STORT:-)

Må si jeg kjenner meg heldig om skal ha 54 uker før pappaen tar sine 10 uker. Velger 100% utbetaling og tar 10 uker ulønnet etterpå + ferien fra sommeren :) så tilbake til jul i begynnelsen av desember en gang :)
Jeg velger samme som deg, 100%. Bare ulønnet litt lenger. Veldig glad for at vi har muligheten til det!!
Lønner det seg? Har ikke satt meg helt inn i det... Men tenker min permisjon, så noen mnd ulønnet permisjon og så pappaperm før sommerferie og bhg-start!

Lønner det seg? Har ikke satt meg helt inn i det... Men tenker min permisjon, så noen mnd ulønnet permisjon og så pappaperm før sommerferie og bhg-start!

Lønner seg ved 100% lønnet permisjon for så å ta 10 uker ulønnet ja. Rett og slett fordi fars utbetaling bestemmes ut ifra ditt valg. Far har 10 uker uansett (så fremt dere ikke velger annerledes såklart) men hvor mye lønn han får avgjøres av hva du valgte. Vi taper godt over 10 000 på det

Såpass ja! Kjekt med tips ;-) Men da får jeg jo færre mnd med permisjon og må gå ulønnet lenger? Må sette meg ned og regne på det :-)

Såpass ja! Kjekt med tips ;-) Men da får jeg jo færre mnd med permisjon og må gå ulønnet lenger? Må sette meg ned og regne på det :-)

100% - 49 uker permisjon (10 uker til far)
80% - 59 uker (10 uker til far)

Jeg setter av de pengene som er over 80% av lønnen min, slik at jeg bruker disse pengene som lønn når jeg går ulønnet. Så da går det fint ;)

100% - 49 uker permisjon (10 uker til far)
80% - 59 uker (10 uker til far)

Jeg setter av de pengene som er over 80% av lønnen min, slik at jeg bruker disse pengene som lønn når jeg går ulønnet. Så da går det fint ;)

Huff, må sette meg inn i dette snart! Gruer meg..

Fikk streng beskjed så JM om å søke straks fordi det tar så lang tid!

Huff da.., sjefen min har printet og skrevet under på skjema som jeg har fått, og så fikk jeg bekreftelse fra legen i går. Men jeg aner virkelig ingenting om hva som lønner seg osv. Tror virkelig jeg må starte å lese i morgen:-)

Det lønner seg, ja. Her har far og en inntektsforskjell, så man må se på helheten og ikke kun egen inntekt og hva som lønner seg. Men man må klare å sette av penger da, hvis ikke er poenget borte.

Syntes ikke det er så mange ulemper med desember termin som så mange skal ha det til! Gleder meg til en rolig (forhåpentligvis) fødeavdeling og den garantert beste julen vår noensinne. :) Skal prøve å være tidlig ute med julebaksten i år siden jeg har termin i starten av desember! :happy:

Gleder meg masse til å tilbringe hele desember hjemme, skal prøve å ikke stresse like mye i år som jeg vanligvis gjør med gaver og slikt. Få ferdig det meste i november. Hvordan jula blir er jo litt uvist med termin 17. desember, har på følelsen av at lillegutt melder sin ankomst i romjula. Pappa har jo også bursdag i romjula, så han håper på at vi treffer samme dato.
Ser ingen ulemper med å ha termin i desember, det er færre på sykehuset da og alle (de fleste) er i ekstra godt humør i juletida. Her jeg bor er det ikke noe stort problem å få barnehageplass i januar når lillemann er et år heller, så vidt jeg har forstått det.

Back
Topp