Fordel med Desember termin

-Når våren og sommeren kommer er vi over kneika og kan nyte lyse, fine dager med babyene våre :)

-Vi slipper å gå høygravide i sommervarmen :D

Høygravid på vinteren = beste moten å gå gravid i! Lett å style seg fint med strikkagenser, skjerf, tights og uggs eller støveletter :)
Julen er den koseligste og mest familieorienterte tiden <3 alle mine søsken bor i utlandet men kommer hjem til jul og er her lenge :)
Barna blir vårt lys i mørketida, spesielt mørketida som vanligvis er litt tung her oppe, kommer til å bli så fin!
Man kan kose inne med lille hvis det er dårlig vær ute, og slipper å ha dårlig samvittighet hvis man vil være hjemme i babybobla, jeg vet jeg kan skylde på dårlig vær da jeg bor i nord Norge :D
Man kan nyte de få finværsdagene som er om vinteren med å trille rundt, og har permisjon når det er januarsalg og man vil ha absolutt alt til lille :)
Man får masse ekstra gaver siden det også er jul^^ :)
Vi får de fineste julegavene av alle <3 alle som skryter av ny telefon eller data har ingenting å si mot oss, fordi vi har fått det beste på jord, nemlig et barn og en familie :)
Vi starter det nye året med et helt nytt liv, og nyttårsforsettet vårt kan være å kose oss mest mulig i permisjon :D
Vi har slutten av permisjon på sommeren, så vi kan nyte et iskaldt glass vin og reker til sommeren uten å tenke på at vi må holde oss unna, siden vi nettopp har født for mindre enn 6uker siden.
Kommer bare på positive jeg ^^

- Får den fineste julegaven av alle :)

Julestemninga, med den mørke bekysningen, te lys, glede , forventninger , og så en nydelig og fersk baby ❤️

Høygravid på vinteren = beste moten å gå gravid i! Lett å style seg fint med strikkagenser, skjerf, tights og uggs eller støveletter :)
Julen er den koseligste og mest familieorienterte tiden <3 alle mine søsken bor i utlandet men kommer hjem til jul og er her lenge :)
Barna blir vårt lys i mørketida, spesielt mørketida som vanligvis er litt tung her oppe, kommer til å bli så fin!
Man kan kose inne med lille hvis det er dårlig vær ute, og slipper å ha dårlig samvittighet hvis man vil være hjemme i babybobla, jeg vet jeg kan skylde på dårlig vær da jeg bor i nord Norge :D
Man kan nyte de få finværsdagene som er om vinteren med å trille rundt, og har permisjon når det er januarsalg og man vil ha absolutt alt til lille :)
Man får masse ekstra gaver siden det også er jul^^ :)
Vi får de fineste julegavene av alle <3 alle som skryter av ny telefon eller data har ingenting å si mot oss, fordi vi har fått det beste på jord, nemlig et barn og en familie :)
Vi starter det nye året med et helt nytt liv, og nyttårsforsettet vårt kan være å kose oss mest mulig i permisjon :D
Vi har slutten av permisjon på sommeren, så vi kan nyte et iskaldt glass vin og reker til sommeren uten å tenke på at vi må holde oss unna, siden vi nettopp har født for mindre enn 6uker siden.
Kommer bare på positive jeg ^^

Slutten av permisjonen på sommeren?? Når er du ferdig med permisjon da? Jeg skal tilbake i desember mener jeg at jeg regnet meg fram til

Slutten av permisjonen på sommeren?? Når er du ferdig med permisjon da? Jeg skal tilbake i desember mener jeg at jeg regnet meg fram til
Her er planen at jeg skal begynne å jobbe igjen i august/september neste år, så fordeler pappa'n og jeg permisjonen 50/50 utover høsten og frem til jul.

Mindre trøkk på føden, lettere å gå høygravid på høsten / vinteren , hvertfall for min del som sliter med pusten når det er klamt :) lettere og finne klær som passer :) god unnskyldning til å få besøk isteden for å reiser frem og tilbake , kan sitte inne og bare nyte juletiden med god samvittighet :)

Verdens beste julegave og bake ekstra julekaker slik at jeg serverer til de som kommer på barselbesøk ;)
Kjenner jeg gleder med til desember, og ja jeg liker jul og advent veldig godt :D

Tar jeg full permisjon er jeg ferdi 12.august, så har pappaen sine 10 uker pappaperm :)
Skal ha permisjon da totalt fra 16. November-12.august :)

Vinterbursdag er mye lettere å planlegge enn sommerbursdager som kan ødelegges av regn, tung inneluft eller veps.

Ekstragaver når ungene trenger bøtte, spade og svømmeføtter til sommeren.

Når sommervarmen kommer neste år er vi ikke høygravide, og ungene tåler litt sol.

Når neste vinter kommer, er ungene klare for akebrett.

Jeg er også ferdig med permisjonen sent på sommeren. Skal ha all permisjonen min først, og så skal pappaen ha sine 10 uker. Da blir det sånn :(

Jeg er også ferdig med permisjonen min august/september. Men går ulønnet til august 2017. Far tar ut sin perm våren 2017, mens jeg skriver masteroppgave.

Må si jeg kjenner meg heldig om skal ha 54 uker før pappaen tar sine 10 uker. Velger 100% utbetaling og tar 10 uker ulønnet etterpå + ferien fra sommeren :) så tilbake til jul i begynnelsen av desember en gang :)

Jeg velger samme som deg, 100%. Bare ulønnet litt lenger. Veldig glad for at vi har muligheten til det!!

Back
Topp