Forbuden frukt....

Forstår bare ikke hvorfor folk tar sjangsen jeg:p selv om sjangsen er minimal så er den der!

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 17. Januar❤️

Helt enig ! det e helt uforståelig for meg at folk velger å lukke ørene til annbefalingene som står på matportalen.no fordi man "ikke har lyst på annen mat"
kan si for meg selv at jeg òg sliter med dårlig matlyst og kvalme,men spiser ikke mat som er annbefalt av gravide å holde seg unna . det er faktisk ikke oss det går utover hvis en er så uheldig å få toxoplasma eller listeria,det er di små i magen som må betale for det :(

Helt enig ! det e helt uforståelig for meg at folk velger å lukke ørene til annbefalingene som står på matportalen.no fordi man "ikke har lyst på annen mat"
kan si for meg selv at jeg òg sliter med dårlig matlyst og kvalme,men spiser ikke mat som er annbefalt av gravide å holde seg unna . det er faktisk ikke oss det går utover hvis en er så uheldig å få toxoplasma eller listeria,det er di små i magen som må betale for det :(
Akkurat! Hadde ikke klart å levd med med meg selv om noe hadde gått galt bare fordi jeg hadde hatt lyst på spekemat en dag:/

Det er så lite som vi gravide ikke er anbefalt å spise så det kan umulig være så vanskelig å holde seg unna:p

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 17. Januar❤️

det er rent oppspinn.

fra matportalen :

Kjøtt
• Unngå rått kjøtt. Eksempler:
spekekjøtt og biff-tartar.
• Unngå også oppskåret kjøttpålegg
mot slutten av holdbarhetstiden.
• Stek og kok alt kjøtt skikkelig.
• Ikke smak på rått kjøtt under
matlagingen.

Det er ikke rent oppspinn når jeg (og flere) har fått høre dette av jordmødre..

❤ Jente januar 2012 ❤
❤ Magetroll januar 2015 ❤

Termin 03.01.15

Sendt via BV-appen

Det er ikke rent oppspinn når jeg (og flere) har fått høre dette av jordmødre..

❤ Jente januar 2012 ❤
❤ Magetroll januar 2015 ❤

Termin 03.01.15

Sendt via BV-appen

det der er fra jordmødre som har den type holdning " vi gjorde det før i tid å folk lever da" helt på tryne spørr du meg.
nå har det seg sånn at matportalen er skrevet og forsket på av fagfolk som kan sitt om listeria og toxoplasma, å når de da skriver at gravide ikke bør spise spekemat,så er det i min mening egoistisk å spise rått kjøtt når det KAN skade fosteret.
eneste symptomer du som mor får, er influensalignende symtomer, mens babyen kan dø .
forstår ikke hvorfor man ikke bare kan holde seg unna i 9mnd.. eller evt steke det først som noen skriver her.

Back
Topp