Forbredelser til barseltiden

Thaliz

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Har dere begynt å forbrede dere til barseltiden?

Vi var i sverige i går da passet vi på å handle inn litt ekstra mat :) tenker at det kanskje er smart å lage litt middager å fryse ned så man slipper å stresse med det når man har kommer hjem fra sykehuset :)

Leste at noen også pleier å bake til sin egen barseltid, men er dette vanlig?

Har ikke tenkt så langt.. Men så har vi butikk i underetasjen på blokka :p så tror ikke det blir nødvendig med så mye planlegging..

Jeg har bakt kake som jeg har delt opp og fryst ned til besøk, middager gidder jeg ikke lage nå eller i barseltiden tror jeg :p tar det som det kommer.

Hmm..kanskje jeg skulle bakt boller :D
Vi har så liten plass i fryseren, at det er ikke mye som kan hamstres uansett :p

Her ligger det hjemmebakte cookies og kanelboller i fryseren, og kommer nok til å lage noen muffins etterhvert også, og kanskje boller. Ellers er det mye kjøtt osv som er lettlaget som ligger i fryseren. Hater ferdig laget mat som man varmer, så det blir ikke noe sånt her.

Vi har så liten fryser at det blir ikke plass til store greiene der :/ Men kanskje man hiver seg rundt og baker noen boller eller noe, kjekt å ha. Hvis ikke de bare blir spist opp med en gang, det er jo en fare :P

Pfff skal folk komme på besøk i barseltiden så kan de bake og ta med !!! Haha, neida... eller, joda, kanskje :D
Haha hvis jeg baker nå så kommer jeg eller gubben til å spise det opp.
Men jeg skal spandere på meg å ha litt kjeks stående framme og kaffe evnt :P
Men middagen er min hahaha

Vi har ikke plass i fryseren til mange middager el masse kaker.

Regner med folk skjønner at de ikke kan forvente full oppvartning rett etter fødsel :-)

Pfff skal folk komme på besøk i barseltiden så kan de bake og ta med !!! Haha, neida... eller, joda, kanskje :D
Det gjorde de som kom på besøk i barsel til oss forrige gang :) Kokte kun kaffe :) Og de som drakk kaffe fikk ikke holde baby haha (varm drikke og baby hører ikke sammen)

Det gjorde de som kom på besøk i barsel til oss forrige gang :) Kokte kun kaffe :) Og de som drakk kaffe fikk ikke holde baby haha (varm drikke og baby hører ikke sammen)

Hørtes fornuftig ut :)

Har bakt opp litt kanel boller og tenkte å bake eit par platekaker :-) Trur det kan vere kjekt å ha litt i fryseren til besøk :-)

Ikke store frysern her, så blir nok ikke noe hamstring og baking her i gården. De som kommer på besøk tror jeg ikke forventer kake og full oppvarting når de kommer. De har ikke krevd det før :p men tenker at det er jo kjapt å kjøpe inn litt kanelsnurrer eller kjeks til kaffen om det skulle stå på det :)

Venninnen min hadde bakt i forveien, ulempen der var bare at besøket ikke gikk :P de ble sittende i flere timer.

Et lite råd; ikke stress dere opp med mat og lignende til besøkende i barseltiden. Gjorde det sist. Det får klare seg med en kaffekopp og et (ikke hjemmelaget) kjeks! Husket jeg stod der med melkespreng og brystbetennelse og styra på kjøkkenet. Med stor slekt kan det fort bli for mye.

Venninnen min hadde bakt i forveien, ulempen der var bare at besøket ikke gikk :P de ble sittende i flere timer.

Uff jeg tenker faktisk at hvis formen tillater det, la flest mulig komme siste dagen på barselhotell, da er det så mye lettere si hei og hade,
Og heller få ro når vi kommer hjem
:p !!

Back
Topp