Forbokstav

Jeg har litt tvangstanker om slike ting, så jeg hadde gått for samme bokstav.
Jeg synes det er litt viktig at navnene "hører sammen". Sambo har dobbeltnavn (han bruker bare fornavnet), mens broren har bare ett navn, jeg synes det et et snodig valg av foreldrene.

Her har mini fått et norrønt fornavn, og dermed hadde det blitt veldig rart for meg å gi nestemann feks et bibelsk navn. Mini har i tillegg et mellomnavn, nestemann er derfor "nødt" til å ha det og.

Men det er meg.. :)

Sånn er jeg og, hehe :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg synes heller det høres litt dumt ut når alle barna heter noe med samme forbokstav ;)

Jeg ville ha valgt samme :) men hvis ikke jeg hadde fant en navn på den bokstaven, så hadde jeg valgt noe annet :)

Neiii, velg det navnet dere liker :-) har jo ingenting å si hva de andre heter.

Synes absolutt ikke det blir feil. Viktigere å velge et navn dere liker og som såklart passer babyen!

Det viktigste er jo å finne et navn dere liker. De skal tross alt ikke være "bundet" sammen med søsknene resten av livet, så det vil ikke bety så mye etterhvert om navnene til søsknene passer sammen...

Synes ikke det betyr noe, men vi har vært litt innom noe i samme duren. Både jeg, mannen og datter har samme forbokstav. Sønnen vår har egen. Nå når vi venter nummer tre får jeg meg ikke til å velge forbokstaven 3/4 allerede har, så de navnene har falt bort.

Synes det er mer rart at alle har samme forbokstav! :P

Kjenner en helt familie som alle har navn på H, for meg blir det litt tja.. snodig :P

Hadde valgt et navn jeg liker uavhengig av forbokstav, antall bokstaver osv

Her har vi alle fem pluss katten navn som begynner på C. Førstemann fikk det tilfeldig, de andre har vi kun vurdert navn på den bokstaven

Nei, det syns jeg ikke. Tenker det blir mer teit å velge bort et navn man ellers liker for å oppnå bokstavrim. Det kunne jo vært tilfeldig at de to første fikk navn på samme forbokstav.

Back
Topp