Forberedelser

Gullskatten<3

Glad i forumet
Marshmallows2021
I starten av graviditeten ville jeg gjøre klart alt med en gang, handle inn, ordne, finne navn osv.. Stresset noe helt sykt, og måtte beherske meg! Men de siste mnd har jeg vært veldig rolig!! Måtte liksom holde igjen og ikke gjøre alt i starten, men nå merker jeg at jeg begynner å tenke: hmmm burde jeg ikke finne navn, kjøpe inn ting jeg trenger osv?! Andre som har det sånn? Er egentlig veldig deilig å være så rolig da;)

Jeg er også veldig rolig foreløpig :) Har gjort bittelitt research på vogn og bilsete og sånt, og såvidt begynt å lage en liste over ting vi trenger, men har ikke kjøpt noen ting og tar det veldig med ro. Hjelper å vite at jeg har fri i hele sommer da, så jeg vet jeg har god tid :)

Det eneste jeg tenker er at jeg har lyst til å dra og se på vogn snart, for hvis det er bestillingstid kan det være lurt å være ute i god tid. Men ellers tar jeg det med knusende ro :)

Er også veldig rolig og avslappet - kanskje fordi det er nummer to:)

Men kjøpte vogn, bilstol og vippestol forrige helg på Babyshop - de hadde jubileumstilbud med 30% på 3 valgfrie varer, så da klarte jeg ikke å la være;)

Har ikke lea en finger på forberedelser. Bortsett fra å kjøpe nytt hus så vi har plass til kyllingen. Men har alt av utstyr fra eldste å siden det blir ei jente til har vi alt av klær også:) navn tenker vi nok på seinere :p

Har det viktigste i hus. Eneste som mangler er å pusse opp babyrommet, men det blir ikke før i sommer :)

Jeg er midt i bryllupsplanlegging. Så blir nok babyhabdling etter bryllupet. Men har kikket endel på nett og vet ca hva vi vil ha av feks.vogn, bilstol ect :)

Her tar vi det også mye mer med ro med nr 2. Har jo alt vi trenger egentlig :P har akkurat flyttet inn i nytt hus da så har hatt mye å gjøre. Kommer sikkert til å stelle i stand litt i sommer :)

Jeg er også veldig rolig foreløpig :) Har gjort bittelitt research på vogn og bilsete og sånt, og såvidt begynt å lage en liste over ting vi trenger, men har ikke kjøpt noen ting og tar det veldig med ro. Hjelper å vite at jeg har fri i hele sommer da, så jeg vet jeg har god tid :)

Det eneste jeg tenker er at jeg har lyst til å dra og se på vogn snart, for hvis det er bestillingstid kan det være lurt å være ute i god tid. Men ellers tar jeg det med knusende ro :)

Eneste ordentlige vi har kjøpt er vel barnevogn!! Var tilbud på den jeg ville ha, så da klinte vi til;) (klarte ikke vente med alt;)hehehe) vet at jeg får arve mye av familie og sånn!!!

Her tar vi det også mye mer med ro med nr 2. Har jo alt vi trenger egentlig :P har akkurat flyttet inn i nytt hus da så har hatt mye å gjøre. Kommer sikkert til å stelle i stand litt i sommer :)
Ja det er deilig å vite at man har sommeren til å stelle istand litt:)

Jeg er helt motsatt, her er alt klart. Mangler bare bleier, og det har jeg lovt ungene at vi skal gå og kjøpe over helgen. :D

Er første og har vel ikke handlet inn annet enn voksipose og tåteflasker. Men har mammas krybbe, sprinkelseng og stokke tripptrapp fra da vi var små..
Når endelig mannen får første lønna blir det vel å sette i gang men har ikke bestemt oss for hvilket utstyr vi skal ha enda.
Dessuten håper eg at vi får søkt startlån og flytta før lillegull kommer.. Vi er drittlei av å flytte en gang i året :wtf:

Jeg har absolutt ingen ting klart! Men her skal det meste arves fra storebror som er født samme mnd - skal bare vaskes og sorteres. Bilstol har vi, samme med seng, vugge, ammeutstyr osv. Mangler stellebord og vogn - men vi skal ha det billige stellebordet fra Ikea + et vegghengt, så jeg vet når og hvor det skal kjøpes.

Også skal vi kjøpe en Bugaboo Buffalo - tenkte bestille om en mnds tid.

Navn er absolutt ikke klart - aner ikke hva han skal hete.

Men jeg er fullstendig rolig på alle områder. Sist hadde jeg et mye større behov for å ha ting klart. Nå vet jeg at behovet for at alt skal være i hus så fort babyen er ute ikke er så veldig reelt. Ting kan kjøpes etterhvert. Det viktigste er kanskje å ha vogn, bilstol, stellesaker og en haug med pysjer/bodyer og strømpebukser klart. Resten tar vi når behovet melder seg.

Helt rolig her, tenke de få innkjøpene vi må gjøre blir gjort når vi har ferie i juli...men vi har d meste etter første så lite som må handles... men skrevet opp ka vi må handle etterhvert som æ kommer på...men e sånn ca kun stellebord, madrass, sengekant og pledd som skal kjøpes...

Ellers har vi hatt navn klart til begge kjønn fra uke 10-12, eller va vel da vi fant jentenavn...guttenavnet har vi klart fra eldste ble født, ble jente da og hadde navn til begge kjønn klart da....

Jg har ALT til barneværelset allerede, bortsett fra klesskap, jeg har en søppelsekk med klær, og noen leker, gyngehest og x-antall mammaeffekter som brystpumpe, ammeinnlegg, ammesingleter +++ og er idag 23+4 ;) du er ikke alene

Er første og har vel ikke handlet inn annet enn voksipose og tåteflasker. Men har mammas krybbe, sprinkelseng og stokke tripptrapp fra da vi var små..
Når endelig mannen får første lønna blir det vel å sette i gang men har ikke bestemt oss for hvilket utstyr vi skal ha enda.
Dessuten håper eg at vi får søkt startlån og flytta før lillegull kommer.. Vi er drittlei av å flytte en gang i året :wtf:
Huff ja, det skjønner jeg!! Vi skal også flytte, eller bygge hus:/ men vi blir ikke ferdig før den i magen blir større:p

Har kjøpt inn de største tingene når jeg har funnet billig enten på face eller finn, men ellers stresser jeg svært lite, vi snakket om navn i begynnelsen, men nå gjør vi ikke det :p

kjæresten min er egentlig veldig lite involvert i babyen, må be han om å kjenne på magen når mini sparker, ellers så nevner ikke han babyen noe særlig, han har eksamensperiode nå da, så det er nok litt grunnen.

Jeg begynte på ett babyteppe da vi fikk vite kjønn, men får no se om det blir ferdig før han kommer:p

Har en aktiv 5-åring, så det er nok mye av årsaken:p bruker heller tid og penger på henne nå:)

satser på å ordne resten når permisjonen starter 12 august, frem til da er det så mye annet :p

Stresser ikke så mye enda vi heller. Men jeg planlegger mye I hodet mitt. ☺ også har jeg kjøpt noen plagg for det synes jeg er så koselig.

Har kjøpt inn mesteparten av utstyr, da vi begge er studenter og har måtte kjøpt inn etter når vi har hatt mest penger. Vi skal flytte inn i nytt rekkehus som forhåpentligvis er ferdig i løpet av sommeren, så får ikke ordnet til noe før da. I sommer blir det å handle inn babyklær osv. :)

Har kjøpt inn de største tingene når jeg har funnet billig enten på face eller finn, men ellers stresser jeg svært lite, vi snakket om navn i begynnelsen, men nå gjør vi ikke det :p

kjæresten min er egentlig veldig lite involvert i babyen, må be han om å kjenne på magen når mini sparker, ellers så nevner ikke han babyen noe særlig, han har eksamensperiode nå da, så det er nok litt grunnen.

Jeg begynte på ett babyteppe da vi fikk vite kjønn, men får no se om det blir ferdig før han kommer:p

Har en aktiv 5-åring, så det er nok mye av årsaken:p bruker heller tid og penger på henne nå:)

satser på å ordne resten når permisjonen starter 12 august, frem til da er det så mye annet :p
Den dagen starter min permisjon også!! (Eller kanskje 13.. Husker ikke helt)

Back
Topp