Forberedelser og milepæler

Freia1997

Gift med forumet
Junispirene24❤️
Julibarna2024☀️
Hei :love017

Tenkte vi kunne ha en egen tråd for å dele forberedelser i løpet av graviditeten, og diverse milepæler.

MILEPÆLER:
26.10 :Heartred Legebesøk
30.10 :Heartred 5 uker (kjemisk)
10.11 :Heartred Tidlig ultralyd (6+4)

15.12 :Heartred OTUL privat (11+4)
16.12 :Heartred Begynne å dele nyheten med nærmeste familie
18.12 :Heartred 12 uker
19.12 :Heartred Første time hos jordmor (12+1)
25.12 :Heartred 2. trimester
26.12 :Heartred OTUL (13+1)

Last edited:
De første :love7
:love2 legetime 6.november
:love2 tul privat 13.november (7+0)
:love2 12 uker 18.desember

Last edited:
Legen mente jeg er 5+3 (pga siste menstruasjon) med termin 28. juni. Men blir værende i juli-gruppen frem til tidlig ultralyd :knegg: :Heartred

Legen mente jeg er 5+3 (pga siste menstruasjon) med termin 28. juni. Men blir værende i juli-gruppen frem til tidlig ultralyd :knegg: :Heartred
Hvis jeg går ut i fra siste «mens» (SA), får jeg termin i juni og. Men nå vet jeg jo at jeg hadde eggløsning 16. okt, så da blir det juli :love2

Hvis jeg går ut i fra siste «mens» (SA), får jeg termin i juni og. Men nå vet jeg jo at jeg hadde eggløsning 16. okt, så da blir det juli :love2
Jeg også er sikker på EL, og sa datoen til legen, men det avhenger vel av antall syklusdager? Jeg har 35 dager syklus, og med EL 9.10 blir det 5+3 i dag :) Så usikker på hva som er riktig her..

Jeg også er sikker på EL, og sa datoen til legen, men det avhenger vel av antall syklusdager? Jeg har 35 dager syklus, og med EL 9.10 blir det 5+3 i dag :) Så usikker på hva som er riktig her..
Legene bryr seg ikke om el, men går etter første dag i mens og en standard på 28.
den ordentlige termin-datoen blir jo uansett satt av tidlig ultralyd eller på ordinær ultralyd, avhengig av hvor du bor (har jeg sett) :happy:

Legene bryr seg ikke om el, men går etter første dag i mens og en standard på 28.
den ordentlige termin-datoen blir jo uansett satt av tidlig ultralyd eller på ordinær ultralyd, avhengig av hvor du bor (har jeg sett) :happy:
Skjønner :Heartred blir bare veldig usikker på når jeg bør dra på privat tul, siden de helst vil at man skal være 7+0 på vei.:confused005

Skjønner :Heartred blir bare veldig usikker på når jeg bør dra på privat tul, siden de helst vil at man skal være 7+0 på vei.:confused005
Hvis du hadde eggløsning 09.10 er du 4+3 i dag, jeg er akkurat én uke etter deg, 3+3. Så det blir riktig å dra på UL 17.11, da er du 7+4. Hvis det skal bli riktig hos legen, må du oppgi 25.09 som første dag i siste mens :) Vurderer å gjøre det selv, for at det skal bli riktig. Så slipper jeg to datoer som sist, hadde sykluser på 42 dager, og måtte hele tiden opplyse om dette da de stusset på termindato på ultralyd.

Last edited:
Hvis du hadde eggløsning 09.10 er du 4+3 i dag, jeg er akkurat én uke etter deg, 3+3. Så det blir riktig å dra på UL 17.11, da er du 7+4. Hvis det skal bli riktig hos legen, må du oppgi 25.09 som første dag i siste mens :) Vurderer å gjøre det selv, for at det skal bli riktig. Så slipper jeg to datoer som sist, hadde sykluser på 42 dager, og måtte hele tiden opplyse om dette da de stusset på termindato på ultralyd.
Så utrolig irriterende at legene ikke hører på EL-dagen :knegg: Men tar privat tul 6+0 (7+0 ifølge legen) uansett, så får vi sett bønnen, og igjen 1,5 uke senere for hjerteslag eventuelt

Så utrolig irriterende at legene ikke hører på EL-dagen :knegg: Men tar privat tul 6+0 (7+0 ifølge legen) uansett, så får vi sett bønnen, og igjen 1,5 uke senere for hjerteslag eventuelt
Ja, greit med den 1,5 uke senere da :Heartpink Kommer nok litt an på legen, men grunnen til at de følger mens er jo fordi de fleste ikke vet akkurat når eggløsning var :) Bestiller selv UL etter når eggløsning var, så får jeg se hva legen velger å skrive i kortet.

Men nå må jeg først får en ordentlig positiv test, før jeg kan tenke så langt :love2

Ja, greit med den 1,5 uke senere da :Heartpink Kommer nok litt an på legen, men grunnen til at de følger mens er jo fordi de fleste ikke vet akkurat når eggløsning var :) Bestiller selv UL etter når eggløsning var, så får jeg se hva legen velger å skrive i kortet.

Men nå må jeg først får en ordentlig positiv test, før jeg kan tenke så langt :love2
Takk for gode svar, setter veldig stor pris på sånne som deg, spesielt som førstegangsgravid :love017

Venter på svar fra blodprøven i går, og er så nervøs for hcg-nivået o_O Håper virkelig spiren sitter!

Da har jeg bestilt første legetime 6+3, så det blir 17.november. Så det blir første mål her :) Legen har ultralyd, så håper kanskje vi får hørt om det er hjerteslag da. Jeg skal hvertfall få henvisning til OTUL, forhåpentligvis før jul :) og få en oversikt over hvor jeg skal ta kontakt med jordmor :)

Åå, godt å høre :Heartpink jeg venter på time til jordmor, håper jeg får snaaart!
Åå spennende! Jeg fikk ikke time hos jordmor før et stykke ut i desember, så er evig glad for å ha en flink fastlege jeg kjenner godt. Er visst veldig mye å gjøre her jeg bor for tiden :smiley-angelic006 :Heartred

Har forresten vært litt gæren, og kjøpt seng til lille allerede. Drømmesengen var på salg, og mannen var på gli, så da grep jeg muligheten :laughing002 :Heartred

MILEPÆLER:
26.10 :Heartred Legebesøk (700 hcg, 4+3)
30.10 :Heartred 5 uker (kjemisk)

10.11 :Heartred Tidlig ultralyd (6+4)
15.12 :Heartred Ordinær tidlig ultralyd privat (11+4)
18.12 :Heartred 12 uker
25.12 :Heartred 2. trimester

Back
Topp