Forbannede D-vitamindråper!

Nordlys83

Andre møte med forumet
Begynte med D-vitamindråper når baby var en uke. Da ble det null nattesøvn og magevondt dag og natt! Mye stønning og trykking. Prøvde i fire dager, og har nå hatt slutt i tre dager. Da har ho roet seg helt og magen er bra! Noen andre som sliter med dette? Evt prøvd d vitaminspray?
 
Begynte med D-vitamindråper når baby var en uke. Da ble det null nattesøvn og magevondt dag og natt! Mye stønning og trykking. Prøvde i fire dager, og har nå hatt slutt i tre dager. Da har ho roet seg helt og magen er bra! Noen andre som sliter med dette? Evt prøvd d vitaminspray?
Sniker fra mars! Slet og med dette, men ble bra med spray!!
 
Har ikke prøvd spray, men husker det var en utfordring med forrige. Eneste som hjalp var å bytte type til en jeg kjøpte på helsekosten med pingvin på :)
 
Tilsynelatende ingen magevondter med hverken det ene eller det andre her, men har forstått at enkelte babyer kan reagere på kokosoljen. Metode sin er uten kokosolje. Det er kokosolje i både Nycoplus sine dråper og Nordaid sin spray. Om dette er fasit dog skal jeg ikke uttale meg noe om for det må naturligvis du og din baby finne ut av :)
 
Vi sleit med det samme, og fant ut at han fikk magevondt på grunn av kokosolja som er i. Bytta til metode sin som har olivenolje. Det fungerte for oss:)
 
Samme skjedde med en venninne av meg! Bytt til tran om baby får magevondt. Det er ikke så mange år siden de pepret deg til å gi tran og ikke d dråper og det gikk helt fint

Nå er det d dråper og ikke tran… tror det er bedre med noe enn ingenting, men hadde ikke orket masse magevondt
 
Like greit å bare starte med metode sin med en gang da kanskje? For oss som ikke er kommet dit helt enda :)
 
Vi bruker spray her og er veldig fornøyd! Utrolig deilig at den kan stå i romtemperatur og ikke må i kjøleskapet og :)
 
Jordmor sa vi skulle gi 5 dråper hver dag, men vi har kjøpt metode sin og der står det 1 dråpe per dag. Ser ut som det er nycoplus sin man må ta 5 dråper hver dag. Dere som har byttet eller begynt på metode sine, forholder dere dere til 1 dråpe? :D
 
Jordmor sa vi skulle gi 5 dråper hver dag, men vi har kjøpt metode sin og der står det 1 dråpe per dag. Ser ut som det er nycoplus sin man må ta 5 dråper hver dag. Dere som har byttet eller begynt på metode sine, forholder dere dere til 1 dråpe? :D
På den vi har kjøpt fra metode, står det 5 dråper hver dag
 
Begynte på d dråpar onsdag. Har no hatt to dagar der mini har mykje vondt i magen og ein ser tydeleg at han jobba med ting. Skal bytte til metode sin for å sjå om det hjelpe på, for er heilt forferdeleg å sjå at han har vondt og det er lite ein kan gjere.
 
Vi gikk rett på metode sin, men begynte i går, så ikke rukket å merke noe :p ho bare lagde veldig grimaser da vi ga dem
 
Back
Topp