Forbanna katter!

ORIGINAL: ~StRaToS~

ORIGINAL: Rullepupp

ORIGINAL: *BV addict*

ORIGINAL: lille nuppa

jeg fatter ikke at folk kan sitte her å si: du får bo ett sted uten naboer osv?
hvorfor være så frekke?

det må jo være lov å reagere på at hagen blir full av dritt fra katter du ikke eier selv?
naboene bør jo da evnt enten betale for middel som fungerer, eller plukke opp etter kattene sine

pappa hadde villkatter under trappa, og kasta ut en kinaputt fra vinduet, og det ble jaggu borte gitt
IKKE på dem altså, bare ved siden av trappa
vann funker også godt, stå klar med slangen å sprut på de som kommer inni hagen
tar ikke lang tid før de ikke liker hagen din[:)]

pepper høres jo bra ut om det funker, bare sjekk at dem ikke dør av det først[8D]

skal man ha dyr så følger ett ansvar, og om kattene velger naboens hage som do, så får man rydde opp etter dem[8|][>:][:@]

Det er da ikke verre med kattedritt for henne en alle andre.
Og det er da ikke frekt å si at da må man nesten bosette seg litt vekk fra alle andre, for er det noe det kryr av, så er det katter som går å driter.
Katter har gjort det i alle år og kommer nok til å fortsette med det. Slik er det bare.
Hehe, jeg skulle likt å sett at alle katteeiere fotfulgte kattene sine og plukketr opp driten etter dem[8D] Er da tross alt ikke slik det fungerer!

Da får de la være å ha katt når de ikke er modne nok til å ta ansvar. Det er slik det skal fungere.

Seriøst?! OMG...

Hadde DU likt å vaske vekk kattebæsjen fra skoene til barna dine?
Liker DU å tråkke i kattebæsj når du vandrer i din egen hage??
Tipper du ikke gjør det nei.

Sal kjøpe inn masssse pepper og strø over hele plenen og er jeg heldig så treffer jeg en av de stugge skapningene i øyet..... Så slipper jeg å se de mere.
Mishandling?? Dont give a fuck! Var ikke jeg som ba om de jævlene, er urettferdig at jeg skal stå igjen med dritten deres!
(får ønske meg ei bikkje til jul.... eller hagle[;)])
Jepp, det er slik jeg føler de de hårete skapningene.
Barnslig?? Bryr meg midt i ræva altså...[8|]
Det er ikke dere som sitter igjen med problemet.

Nei, jeg synes ikke det er særlig koselig.. Men jeg driver ikke med dyreplageri fordi!! [:'(][:'(] At folk kan synke så lavt!![:@][:@][:@]

Dyreplageri???
Hva da?? Å strø pepper??
Spar meg!!

Tror du ikke det svir i øynene og på potene på pusen?

Gaaaaad!!!
Gi dere med den forbanna quotinga!!

ORIGINAL: Labambie

Jeg har alltid ment at holdningen folk har til dyr sier mye om dem som personer... FYSJ, mange av dere bør jo bare gå å skamme dere. 

Må innrømme at jeg aldri har likt dyr noe særlig, men har heller ikke hatet de.
Men et sted går grensen!
Og hva sier det om meg??
At jeg ikke liker å trøkke i bæsj i min egen hage! Eller vaske skoene til ungene daglig for bæsjer kar klint seg fast! Ungene kan jo ikke komme inn i huset før jeg har tatt av de skoene ute for å gå og vaske de med engang.
Skammer meg ikke en plass jeg..

Du kan jo f.eks bo i en leilighet uten hage da, VIPS er du kvitt problemet med bajs i hagen [8D]

ORIGINAL: *BV addict*

ORIGINAL: lille nuppa

jeg fatter ikke at folk kan sitte her å si: du får bo ett sted uten naboer osv?
hvorfor være så frekke?

det må jo være lov å reagere på at hagen blir full av dritt fra katter du ikke eier selv?
naboene bør jo da evnt enten betale for middel som fungerer, eller plukke opp etter kattene sine

pappa hadde villkatter under trappa, og kasta ut en kinaputt fra vinduet, og det ble jaggu borte gitt
IKKE på dem altså, bare ved siden av trappa
vann funker også godt, stå klar med slangen å sprut på de som kommer inni hagen
tar ikke lang tid før de ikke liker hagen din[:)]

pepper høres jo bra ut om det funker, bare sjekk at dem ikke dør av det først[8D]

skal man ha dyr så følger ett ansvar, og om kattene velger naboens hage som do, så får man rydde opp etter dem[8|][>:][:@]

Det er da ikke verre med kattedritt for henne en alle andre.
Og det er da ikke frekt å si at da må man nesten bosette seg litt vekk fra alle andre, for er det noe det kryr av, så er det katter som går å driter.
Katter har gjort det i alle år og kommer nok til å fortsette med det. Slik er det bare.
Hehe, jeg skulle likt å sett at alle katteeiere fotfulgte kattene sine og plukketr opp driten etter dem[8D] Er da tross alt ikke slik det fungerer!

Da får de la være å ha katt når de ikke er modne nok til å ta ansvar. Det er slik det skal fungere.

Seriøst?! OMG...

Hadde DU likt å vaske vekk kattebæsjen fra skoene til barna dine?
Liker DU å tråkke i kattebæsj når du vandrer i din egen hage??
Tipper du ikke gjør det nei.

Sal kjøpe inn masssse pepper og strø over hele plenen og er jeg heldig så treffer jeg en av de stugge skapningene i øyet..... Så slipper jeg å se de mere.
Mishandling?? Dont give a fuck! Var ikke jeg som ba om de jævlene, er urettferdig at jeg skal stå igjen med dritten deres!
(får ønske meg ei bikkje til jul.... eller hagle[;)])
Jepp, det er slik jeg føler de de hårete skapningene.
Barnslig?? Bryr meg midt i ræva altså...[8|]
Det er ikke dere som sitter igjen med problemet.

Nei, jeg synes ikke det er særlig koselig.. Men jeg driver ikke med dyreplageri fordi!! [:'(][:'(] At folk kan synke så lavt!![:@][:@][:@]

Dyreplageri???
Hva da?? Å strø pepper??
Spar meg!!

Tror du ikke det svir i øynene og på potene på pusen?

Buuuhuuu.... Tror du ikke jeg er lei av å gå rundt med bekkenløsning og rydde hagen? Skal jeg sette kattene i time-out kanskje?
Tror ikke de snakker det språket gitt...

ORIGINAL: Frk.Elefant

Du kan jo f.eks bo i en leilighet uten hage da, VIPS er du kvitt problemet med bajs i hagen [8D]

Endelig en med humor[;)]
Men synes ikke det er rettferdig at den som blir plaget må gi etter og flytte.

Men om du kunne velge, ville du hatt kattebajs eller mus og rotter rundt husveggen?
Jeg hadde lett valgt bajsen!

Har ikke problemet med mus eller rotter. Og nei det er ikke pga kattene.
Hele nabolaget er splitter nytt og ingen i hele gaten har noen gang sett ei mus/en rotte. Fant en edderkopp i huset i sommer, men ingen flere ubudne gjester nei.
Naboen har sagt at kattene aldri har kommet hjem med ei mus/rotte, eller sett en i nærheten.

ORIGINAL: Bouncy Bollocks

Må bare si at du virker så usympatisk at jeg håper de søte pelsklumpene har fått i seg noe de ikke tåler når de kommer bortom i natt.

Buuuhuuuuuu.....[:(]

Jeg kjenner et ganske stort hat til katter selv jeg..eller..i utgangspunktet så liker jeg katter men etter å ha bodd tre år med en fyr som mener han er dyreelsker når han har 17-20 katter boende i en 46 kvm leilighet kjenner jeg at jeg har katter langt oppe i halsen. Vel...sære katteeiere iallefall.
Dørmatter utenfor ytterdøra er forbruksvare, da kattene pisser den ned, døra må skrubbes med jevne mellomrom fordi kattene pisser på den. Hagen har vi aldri fått til å bruke fordi den er full av kattedritt. Barnevogna må vi ha inne.
Det har kommet tre nye kull bare i sommer og jeg regner med det er innavl på høyt plan.
Vi har forandret reglene i borettslaget til at man bare kan ha to husdyr. (Naboen sier han har bare to)
Vi har skrevet i reglene at mating av husdyr skal foregå inne ( han ignorerer det glatt..det står mat ute til enhver tid og han mater nok resten av nabolagets katter også)
Vi har sagt at han må i det minste kastrere kattene. (det har vi ikke lov til å kreve..)
Vi har strødd med katt-deg-vekk.. funker ikke.
Det er ikke mye man kan gjøre...
Vi flytter snart..takk og lov!

Må bare si at du virker så usympatisk at jeg håper de søte pelsklumpene har fått i seg noe de ikke tåler når de kommer bortom i natt.

Buuuhuuuuuu.....[:(]

Hva om katten ikke tåler pepper da, og får den i seg.. Så havner den hos dyrelegen.. Skal du betale den regninga da eller? Er jo ditt ansvar da.. Er jo du som har strødd det utover, sånn at pusen har fått det i seg..

Noe annet som fungerer i stedet for det pepperet det blir hylt så veldig om i denne tråden er appelsinskall... Helt ufarlig og kattene synes det lukter ufyselig. [;)] Det brytes jo ned i naturen også sånn at det er jo helt greit å hive ut litt her og litt der. Da blir det ikke så fristende å tusle rundt der.

Jeg synes det høres brutalt ut med hageslange... men hva med å bruke en liten sprayflaske? Jeg har en flaske som ble kjøpt inn til akkurat det formålet å "straffe" pusene mine når de gjorde noe rampestreker inne her. Yngste katten min var full av faan for å si det rett ut da vi fikk han. Han reiv ned ting og ødela utrolig mye inne i leiligheten og da jeg begynte å dusje han med sprayflaska for hver gang han gjorde ting han ikke hadde lov til så roet han seg etterhvert. Jeg fikk han til å slutte å klatre i møblene og oppi bokhylla. Kjøpte inn ett eget klatrestativ i stedet som jeg oppmuntret han til å bruke. Hver gang han ser sprayflaska nå så løper han unna for da vet han at han har gjort noe galt. Effektivt og ikke noe farlig for pus. [:)]

Men prøv å strø litt appelsinskall rundt omkring og se om det hjelper litt. Funker ikke på absolutt alle katter... men de aller fleste synes det er ekkel lukt av sitrusfrukter. [;)]

jeg har sagt klart at jeg skjønner problemet ditt men du drar den litt langt nå
du var drøy nok i HI

[&:]

Regner med du vet at katter kan bære med seg toxoplasmose, noe som igjen kan være svært farlig for ufødte barn..
Men for all del du er sikkert så sympatisk at det ikke er det du mener, men derimot en real rennadrit[;)]

ORIGINAL: iQra

Regner med du vet at katter kan bære med seg toxoplasmose, noe som igjen kan være svært farlig for ufødte barn..
Men for all del du er sikkert så sympatisk at det ikke er det du mener, men derimot en real rennadrit[;)]

Men hvem gravide er det som går og peller i kattedrit a? [8|]

ORIGINAL: Rattatai

Jeg kjenner et ganske stort hat til katter selv jeg..eller..i utgangspunktet så liker jeg katter men etter å ha bodd tre år med en fyr som mener han er dyreelsker når han har 17-20 katter boende i en 46 kvm leilighet kjenner jeg at jeg har katter langt oppe i halsen. Vel...sære katteeiere iallefall.
Dørmatter utenfor ytterdøra er forbruksvare, da kattene pisser den ned, døra må skrubbes med jevne mellomrom fordi kattene pisser på den. Hagen har vi aldri fått til å bruke fordi den er full av kattedritt. Barnevogna må vi ha inne.
Det har kommet tre nye kull bare i sommer og jeg regner med det er innavl på høyt plan.
Vi har forandret reglene i borettslaget til at man bare kan ha to husdyr. (Naboen sier han har bare to)
Vi har skrevet i reglene at mating av husdyr skal foregå inne ( han ignorerer det glatt..det står mat ute til enhver tid og han mater nok resten av nabolagets katter også)
Vi har sagt at han må i det minste kastrere kattene. (det har vi ikke lov til å kreve..)
Vi har strødd med katt-deg-vekk.. funker ikke.
Det er ikke mye man kan gjøre...
Vi flytter snart..takk og lov!

Klart du kan gjøre noe. Ring mattilsynet da, vel?

Vi har ringt dit. De sa de ikke kunne gjøre noe.

Når det kommer på skoene, man drar det inn i gangen, kanskje man triller sykkelen over uten å se det, kanskje man sparker ball og ballen havner i ei ruse.. man kan fort få kattedritt på seg om man er plaget av katter som driter rundt huset. Trenger ikke "gå å pelle i kattedrit" for det..

HI må vaske det av skoene til barna sine FORDI naboens KATTER driter i hagen hennes..

Selvfølgelig var det det jeg mente, så hva var poenget ditt med toxo-belæringen? Jeg er faktisk såpass ved mine fulle fem at jeg ikke ønsker toxoplasmose og dødfødsler på folk.

For øvrig regner jeg også med, tross alt, at HI er såpass glup at hun ikke SPISER resultatene av bajsjakt-øktene sine, og at hun vasker hendene hver gang.

Jeg bare tenkte det kunne være fint å føye det til siden det ikke var nevnt fra før[8|]

Igjen, flytt inn i leilighet uten hage, eventuelt laaaaangt vekk fra folk.
Du kan også gå til innkjøp av børse, men da må du regne med juling fra naboene dine [;)]

Hele poenget med å strø helpepper er jo at kattene skyr lukta, og da er det vel ingen fare for at de får det på poter eller i øyne?
Hvis noe lukter stygt for deg, så gnur du det ikke i øya sikkert?

Ellers så har de jo noe slags middel på dyrebutikken også som man kanstrø rundt på eiendommen for å holde katter vekke..

Back
Topp