Forbanna katter!

Hva du enn gjør, så IKKE hell ut salmiakk. Dette tiltrekker seg kattene fordi salmiakk inneholder amoniakk, som finnes i kattepiss. De tror da at noen andre har tatt området deres og vil markere mer.
Pepper er ikke farlig, det er ikke verre enn andre katteskremmeprodukter.
Jeg har selv katter som går overalt og har sagt til naboene at de må si i fra hvis de er til sjenanse så får vi finne en løsning.
Men, katter hater vann(som regel), men vann er ikke farlig, så hvis du har tid en dag, så sitt på en strategisk plass og spyl de ned skikkelig med hageslangen. Ellers må du nok ta mot til deg og gå å snakke med katteeieren på en voksen måte. Det er IKKE kattene sin feil.

Hagle?? Neida kødda bare[:D] He he, nei, jeg har ingen kjærringråd desverre[;)]

Kan ikke fordra katter[:'(] Er 5-6stk som koser seg på tomta mi. Fint at de tar mus, men når man ikke kan la ungene løpe barfor på plena så er det ikke verdt det. Har bare skremt de hittil, men tror det må prøves ut med pepper og hageslange for problemet forsvinner ikke av seg selv.

ORIGINAL: hissigproppen

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal akseptere at katter går rundt omkring på alles eiendommer, men ikke hunder..

eg har både hund å katt. Å det hadde vore noe helt annet om folk sku la hundene gå løs.

ORIGINAL: *BV addict*

Du får bosette deg der det ikke finnes noen andre.

Smarting du[;)]
Skal jeg bare akseptere at disse dyrene driter i hagen vår?
Hvor våre barn leker?

Pepper..

Hadde ikke nølt.

Skjønner deg utrolig godt!
Er så mye snakk om oss hundeeiere og at vi ikke plukker opp møkka etter bikkja(ja, vet at mange ikke gjør det, men de fleste av oss gjør det da!). Men kattene går å driter OVERALT!!!![:@][:@][:@] husker i sameie der vi bodde før så ble vi hundeeiere plaga og kjefta på fordi det var så mye bæsj omkring, måtte ut å plukke og ordne(altså plukke andre hunders møkk), men så jo tydelig at det var helt SYYYYYYYYYKT mye mer kattemøkk enn hundemøkk!Ble så irritert at det var kun vi hundeeiere og ikke både katte- OG hundeeiere som måtte ut å rydde!

Sign. Syns ikke løsningen er å mishandle kattene. da burde man helle snakke med de som eier dem, og høre om de kan sette frem en kattedo en plass.

ORIGINAL: ~StRaToS~

Smarting du[;)]
Skal jeg bare akseptere at disse dyrene driter i hagen vår?
Hvor våre barn leker?

Du har vel strengt tatt ikke noe annet valg?!
Dette er likt for alle, slik gjør alle katter, de driter i hvor de driter!
Du må nesten bosette deg vekk fra alle andre om du ikke liker det, da det er katter over alt.

ORIGINAL: Sunniva snopesyk

Sign. Syns ikke løsningen er å mishandle kattene. da burde man helle snakke med de som eier dem, og høre om de kan sette frem en kattedo en plass.

Så man skal godta at kattene bæsjen og tisser overalt i hagen din? Nei, det hadde jeg aldri gjort! JA: jeg ville selvflgelig prata med eierne først, men guuuud å forbanna jeg hadde blitt på de kattene! Men JEG hadde bare slept bikkja ut hver gang de var ute da, så hadde de nok holdt seg unna[;)]

ORIGINAL: Skrulla86

ORIGINAL: Sunniva snopesyk

Så man skal godta at kattene bæsjen og tisser overalt i hagen din? Nei, det hadde jeg aldri gjort! JA: jeg ville selvflgelig prata med eierne først, men guuuud å forbanna jeg hadde blitt på de kattene! Men JEG hadde bare slept bikkja ut hver gang de var ute da, så hadde de nok holdt seg unna[;)]

Helt seriøst, det er ikke kattene sin feil. Å synke så lavt som å mishandle dyr pga noe de ikke vet at de gjør syns jeg er helt hårreisende. Om noen hadde sparka katten min fordi den hadde bæsja i hagen deres, ja da hadde jeg anmeldt dem på flekken. Det er mishandling, og IKKE greit!

Men for all del, puss bikkja på dem, spark dem, slå dem. Se hvor godt det føles etterpå.

ORIGINAL: ~Mummimamma~

ORIGINAL: *p!nk smile*

Naboen som har katt sa jeg skulle strø ut hel pepper,gjorde det..funket[:D]

Pepper er dyrplageri...
Vet ikke om det gjelder hel også, men går utifra det.

Når naboen som har katt ber meg om å gjøre det så gjør jeg det...har vært myyye mindre katter her pga den hele pepperen,de får det jo ikke i seg..så forstår ikke problemet[8|]

ORIGINAL: Inmari

ORIGINAL: ¤Pingu¤

Liker heller ikke katter som driter ned hagen min.[:@] Men søte å se på da.[;)]

Enig i det. Har selv 2 katter jeg, men de gjør for det meste fra seg i våre egne blomsterbed, heldigvis[8D]

Jeg synes det er høl i huet at noen mener at alle katter burde være i bånd. Det fungerer bare ikke. Og jeg tror de ville bli svært overrasket over hvor mye mus og rotter som ville oppstått da. De fleste bor i ganske tettbebygde strøk hvor mus og rotter ikke har naturlige fiender som rev og grevling f.eks. Kattene gjør en ganske bra jobb der altså.

Men jeg har forståelse for at det er irriterende kattemøkk. Og jeg synes det er lite solidarisk å ha 4 utekatter i en husstand i et relativt tett nabolag.

Signerer denne!

Mitt beste tips er å skaffe seg katt selv, gjerne en som kan bli gatas skrekk! [;)]

ser kanskje at noen har tolka mitt svar som dyremishandling .. og jeg mener ikke at man tar fram høytrykkspyleren å stiller på det sterkeste å sikter på katta.. men en vanlig vannslange som man skvetter litt på pusen med .. bruker det samme prinsippet inne med en imsdalsflaske, om noen av kattene mine hopper opp på bordet så viser jeg de bare flaska åsså hopper de ned igjen ..

men syns ikke noe om å sparke eller slå kattene..

Skjønner at det kan være irriterende med drit i bedet, men hva kan kattens eier gjøre om du så skulle gått å klaget? Kjeftet på katten når den kom inn, sagt at den sure damen ved siden av liker ikke at du bæsjer i bedet hennes, kan du slutte?
Prøv kjerringrådene, jeg har desverre ikke andre forslag. Har ikke katt selv atm, men har vokst opp med katt hele veien, å har selv vært igjennom naboer som klager [:)]

Skjønner utrolig godt at du ikke liker at de driter i hagen din! Man vil jo ikke at ungene skal leke i katte dritt..[:'(]

Håper du finner en human måte å skremme de vekk på! For de skjønner jo ikke at de gjør noe galt[:)]

Dere får begynne å drite i bedet til de som eier kattene,hehe[8D]

ORIGINAL: Que

Jeg får VELDIG lyst til å slippe ut bikkja når jeg ser at det går en katt i hagen hos oss...

Jeg får veldig lyst å finne fram hagla når jeg ser at folk som lufter hundene sine har latt dem drite på parkeringsplassen vår eller oppi veien vår, og så bare lar de det ligge. [:-] Skjer ikke sjelden heller det er det verste. [:'(] Sorry, men syns slike utsagn er ganske barnslige, og som du kanskje forstår tuller jeg bare angående å finne fram hagla, men kunne godt tenkt meg å tatt en alvorsprat med de uansvarlige eierne. [>:]

Vi har selv katt og dessverre har han det med å skite på plenen vår også, jævlig irriterende ja, men det nytter liksom ikke be ham gå en annen plass å skite. Eneste som hjelper her er å ikke la gresset bli langt, for katter liker ikke å la dritten ligge utildekket når de går fra den. Har trådstarter forsøkt dette? Å ikke la gresset bli så langt mener jeg? Ellers kan du jo faktisk si til naboen din at du har store utgifter til slik stoff du har hatt på plenen så kanskje de kunne sponsa dette for deg, er jo tross alt naobens katter. Jeg hadde ikke blitt sur om en nabo hadde kommet med en slik forespørsel om jeg hadde flere katter som skeit ned plenen deres.

ORIGINAL: Frk.Mamma

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal akseptere at katter går rundt omkring på alles eiendommer, men ikke hunder..

litt vanskelig og ikke la katta gå der den vill da. skal man gå og følge etter den når den er ute da elelr? hunder går jo liksom i band og er jo ikke løse ute vel hvertfall ikke her. men katta er jo ute hele tiden så kan jo ikke følge den
Jeg et ikke så begeistret for utekatter... Få seg dyr for at det skal gå rundt ute.

Men det er meg. Jeg er redd for katter.

Du burde faktisk bare være glad for at det finnes katter i nabolaget ditt som går rundt ute. Hadde det ikke vært for katter hadde det vært mye mer mus og rotter rundt deg. Og velger man å ha katten bare inne kan du banne på andre igjen kommer og kaller det for dyreplageri. Man får seg vel ikke katt for at den bare skal gå ute, vel er sikkert noen som gjør det og, men her er katten mest inne men er ute og lufter seg innimellom selvfølgelig, akkurat som folk lufter hundene sine. Og nei, man lufter ikke katten sin i bånd.

Back
Topp