"For tjukk" til å føde i badekar??!!

Jeg har for lav bmi og fikk ikke føde i vann.. Første jeg sa når jeg kom inn på føden var at DET badekaret SKAL jeg oppi NÅ. Men hele tiden ba de meg vente litt.. Var på sykehuset i 14 timer. Så det var sabla lang ventetid! Var ingen grunn til at jeg ikke kunne sitte i badekaret heller. Vannet hadde ikke gått. Ikke fikk jeg epidural heller.
For meg virket det bare som om de ikke gadd å fylle i vann! Dette irriterer meg veldig enda kjenner jeg. ENESTE jeg ba om utenom en Paracet!
Skjønner virkelig ikke hvorfor sykehusene skal være så sære på badekaret, er det vannregningen de er redd for eller?
 
Jeg skulle egentlig bruke badekaret til smertelindring, men plutselig steg blodtrykket kraftig og bare økte på og gikk ikke ned før etter fødselen så da kunne jeg ikke bruke badekaret likevel.
Tviler uansett på at jeg hadde kommet meg oppi der for jeg klarte ikke stå og gå.
 
Jeg har for lav bmi og fikk ikke føde i vann.. Første jeg sa når jeg kom inn på føden var at DET badekaret SKAL jeg oppi NÅ. Men hele tiden ba de meg vente litt.. Var på sykehuset i 14 timer. Så det var sabla lang ventetid! Var ingen grunn til at jeg ikke kunne sitte i badekaret heller. Vannet hadde ikke gått. Ikke fikk jeg epidural heller.
For meg virket det bare som om de ikke gadd å fylle i vann! Dette irriterer meg veldig enda kjenner jeg. ENESTE jeg ba om utenom en Paracet!
Skjønner virkelig ikke hvorfor sykehusene skal være så sære på badekaret, er det vannregningen de er redd for eller?

Oi..hvorfor fikk du ikke epidural heller?? Paracet som smertelindring under fødsel liksom..det funker ikke på hodepine her omtrent :p
Hvilket sykehus fødte du på? Veldig spesiell behandling må jeg si..:s
 
Gikk relativt fort ja, fra 4 til 9 cm på 2 timer :O 3,5 time aktiv fødsel, 12 timer fra første rie.

Førstemann, hadde forventa noe mer i retning 30 timer ;)

Såpass ja! Ja det var raskt :p jeg hadde 10,5 timer fra første rie og 8 timer aktiv fødsel..takk Gud for epidural! Begynte å mase om det allerede på 3cm!! Haha :p
 
Wow! Det gikk unna :D Haha, er rart hvordan ting ikke blir som man tror! :p Hvor lang tid brukte du på hele prosessen? Når i forhold til termin fødte du?

Jeg ble satt i gang på fredag kveld pga protein i urin. Fikk rier lørdag kveld og fødte søndag morgen på termindagen :) 10 timer fra første rie og 8 timer aktiv fødsel :p
Gikk litt fortere enn jeg hadde tenkt :p 7/8 timer fra første rie, og 3 kvarter/time med aktiv fødsel. Gikk en halvtime fra 4cm til full åpning, og ca 15 min med pressing. Han kom 13 dager før :)
Er vel din første også? Ikke dårlig tid på en fødsel det der heller! Gøy med termindato da :-D
 
Jeg fødte jo veldig raskt (4 timer fra første uskyldige rie/sammentrekning) og hadde virkelig troen på badekar, men det klarte jeg bare 3 rier i før jeg måtte opp og stå Iom at jeg ikke rakk noe smertelindring, så ser jeg for meg at jeg prøver ABC klinikken neste gang (uten smertelindring) og gir badekaret en ny sjanse ;-)
 
Hvordan gikk det med dere, jenter? Fikk dere duppa dere under fødselen? :p
Jeg for min del fikk bruke badekar som smertelindring uten noe som helst spørsmål rundt det. Men jeg kunne aldri i verden ha født oppi der! Jeg gikk ut veeeeldig frivillig på 5 cm åpning og fikk epidural! :p
Jeg fikk ligge der under hele fødsel om jeg ønsket det, men gikk ut rundt 5 cm jeg og. Hadde alt for vondt til å klare å ligge i ro. Ble epidural her og. Hadde aldri klart å fullføre uten :)
 
Gikk litt fortere enn jeg hadde tenkt :p 7/8 timer fra første rie, og 3 kvarter/time med aktiv fødsel. Gikk en halvtime fra 4cm til full åpning, og ca 15 min med pressing. Han kom 13 dager før :)
Er vel din første også? Ikke dårlig tid på en fødsel det der heller! Gøy med termindato da :-D

Herregud, skikkelig kanonfart jo!:D gikk det bra syns du?:)
Jepp, første her også :) neida, det kunne tatt myyyye lenger tid. Tiden går jo så fort når man holder på også :p riene mine dabba av på 9cm da, så måtte få drypp for å få ordentlige pressrier. brukte vel 1 time ekstra der.. Ja, artig å være blant dem få som føder på termindatoen :D
 
Jeg fikk ligge der under hele fødsel om jeg ønsket det, men gikk ut rundt 5 cm jeg og. Hadde alt for vondt til å klare å ligge i ro. Ble epidural her og. Hadde aldri klart å fullføre uten :)

Så bra at du fikk tilbudet da! Vi var jo litt redde for det :p ja det ble nesten umulig til slutt,haha. Takk Gud for epidural ja!! Jeg fikk kløreaksjon av den da, så jeg klødde meg til blods..Ææh :p
 
Jeg fødte jo veldig raskt (4 timer fra første uskyldige rie/sammentrekning) og hadde virkelig troen på badekar, men det klarte jeg bare 3 rier i før jeg måtte opp og stå Iom at jeg ikke rakk noe smertelindring, så ser jeg for meg at jeg prøver ABC klinikken neste gang (uten smertelindring) og gir badekaret en ny sjanse ;-)

Hæææ, oi!! Det var raskt ja! :p syns du det var skummelt å ikke rekke smertelindring? Eller gikk det greit?:)
 
Herregud, skikkelig kanonfart jo!:D gikk det bra syns du?:)
Jepp, første her også :) neida, det kunne tatt myyyye lenger tid. Tiden går jo så fort når man holder på også :p riene mine dabba av på 9cm da, så måtte få drypp for å få ordentlige pressrier. brukte vel 1 time ekstra der.. Ja, artig å være blant dem få som føder på termindatoen :D
Jordmor fikk sjokk selv da hun sjekket meg siste gangen, og begynte å stresse veldig :p Hun var forberedt på at det skulle ta lengre tid, siden jeg var førstegangs :p Jeg og syntes tiden gikk kjempefort! Rakk ikke smertelindring i det hele tatt, men til tross for at jeg hadde ekstremt vondt, gikk det veldig greit. Jeg hadde jo en halvtime med rier, uten pauser mellom, så når pressriene kom, fikk jeg jo slappe av mellom :) God opplevelse i bunn og grunn :)
 
Hæææ, oi!! Det var raskt ja! :p syns du det var skummelt å ikke rekke smertelindring? Eller gikk det greit?:)

Ingen ting gikk etter planen her og vi rakk ikke komme oss til sykehuset engang, så jeg tenkte ikke engang på smertelindring. Bare på å ikke føde før ambulansepersonellet ankom huset, dvs, holde igjen trykkrier i 45 min. Det var ganske psykisk slitsomt. Men nå vet jeg jo at jeg takler det, så selv om jeg var den første til å si at jeg skulle ha all smertelindring i verden, så skjønner jeg nå at jeg faktisk takler det uten ;-P
 
Her ble det badekar og bra var det. Fødselen startet fredag kveld og søndag kveld fikk vi fødestue. Da ble det badekar da jordmora var gnien på smertestillende. Mandag morgen kom gutten etter tre døgn uten søvn... Slitsomt!
 
Ingen ting gikk etter planen her og vi rakk ikke komme oss til sykehuset engang, så jeg tenkte ikke engang på smertelindring. Bare på å ikke føde før ambulansepersonellet ankom huset, dvs, holde igjen trykkrier i 45 min. Det var ganske psykisk slitsomt. Men nå vet jeg jo at jeg takler det, så selv om jeg var den første til å si at jeg skulle ha all smertelindring i verden, så skjønner jeg nå at jeg faktisk takler det uten ;-P
Samme her! Jeg har hele tiden tenkt at jeg må ha smertelindring, men klarte det jo fint uten :) Og neste unge kommer nok like fort, om ikke fortere, fikk jeg høre :p
 
Oi..hvorfor fikk du ikke epidural heller?? Paracet som smertelindring under fødsel liksom..det funker ikke på hodepine her omtrent :p
Hvilket sykehus fødte du på? Veldig spesiell behandling må jeg si..:s

Jo de prøvde 4-5 ganger, men ALLE bomma.. Var 4 forskjellige anestesi leger der inne men ingen klarte å treffe riktig.. De prøvde spinal blokade også men den bomma de også på.. Så da ble det Paracet.. Men den var for feberen og ikke smertene ;) Dette var A-hus forresten
 
Hoho, jeg kom inn med 4cm, og jordmor spurte mannen hvilken smertelindring jeg ønsket, han sa badekar, siden jeg har vært så klar på det. Da nesten ropte jeg nei nei nei :p Hadde prøvd varm dusj hjemme, og det gjorde alt verre. I tillegg hadde jeg så vondt at jeg ikke klarte å reise meg. Hadde ikke rukket det uansett, for 15 min etter at hun spurte hadde jeg full åpning. Så null badekar på meg gitt :)
Bra du fikk brukt det som lindring :)


Ja ting blir ikke alltid slik en tenker :p Hehe, jeg og var super innstilt på badekar om mulig, men når vi kom til stykket orka/ville jeg ikke likevel :p
Her varte ting lenge nok da, så hadde rukket det.. :p :) Men skal sies at vannet gikk jo ca 24 timer etter de første riene begynte, men en god stund før aktiv fødsel da :p
 
Jo de prøvde 4-5 ganger, men ALLE bomma.. Var 4 forskjellige anestesi leger der inne men ingen klarte å treffe riktig.. De prøvde spinal blokade også men den bomma de også på.. Så da ble det Paracet.. Men den var for feberen og ikke smertene ;) Dette var A-hus forresten

Uff, for en kjip opplevelse. :-( Jeg fødte også på Ahus og hos meg satt epiduralen som et skudd på første forsøk. Anestesilegen var full av selvtillit, men nå skjønner jeg at det tydeligvis var med god grunn. :p
 
Uff, for en kjip opplevelse. :-( Jeg fødte også på Ahus og hos meg satt epiduralen som et skudd på første forsøk. Anestesilegen var full av selvtillit, men nå skjønner jeg at det tydeligvis var med god grunn. :p


Fødte på Ahus jeg og, hun ene legen stakk 4 ganger før de ringte på en annen, han stakk en gang, men den funket bare på ene siden. Inne på operasjonsstua satt derimot spinalen på første forsøk.
 
Fødte på Ahus jeg og, hun ene legen stakk 4 ganger før de ringte på en annen, han stakk en gang, men den funket bare på ene siden. Inne på operasjonsstua satt derimot spinalen på første forsøk.

Er Ahus helt håpløse på sånt eller? Husker de skulle tappe spinal væske på junior. De bomma 5 ganger før de i det hele tatt hentet en anestesi lege. Som også bomma.. Man gjør ikke sånt med barn assa! For 2 uker siden skulle junior operere benet, de bomma 6 ganger bare på å sette inn en veneflon liksom.. Husker den veneflonen jeg fikk under fødselen til dryppet var faktisk mye vondere enn selve fødselen. Jeg skrek i smerter å ba dem fjerne den.. Må si jeg lurer på hva pokker det er som skjer på det sykehuset.. Elendige med nåler!
 
Back
Topp