For tidlig å tenke på navn?

Min mann er ganske urokkelig på navn nå. Vi har ett til hvert kjønn. Hatt de klare siden forrige gang. Er et litt vanlig jentenavn så jeg er på jakt etter et mellomnavn som gjør det litt mer uvanlig, men er ikke helt i mål med det ennå. Øverste hold har heller ikke godkjent det med dobbelt.

E og gubben har jo vært innom noen navn, men blir ALDRI enige.. Tror faktisk at vi aldri kommer til å finne et navn vi begge blir enige om xD kanskje lurt å skrive ned navn man liker allerede nå?

Blir i hvertfall ikke sånne top ti navn i Norge, da vi vil skille oss ut litt:) min datter heter Tomine, og det er jeg veldig fornøyd med! Men siden jeg har valgt ett norsk gammelt navn, så må jo nestemann/jente passe til det? Eller hur?

Å, Tomine er fint! Det står på lista mi over jentenavn :) Jeg synes ikke navnene trenger å passe sammen, eller starte på samme forbokstav (for noen er jo dette viktig). Så lenge navnet er fint! =)

Vi er nesten enige om guttenavn vi :-) men værre med jente. Har mange fine på lista. Stort sett lik smak da heldigvis.

Oj! Heldige er dere! Vi sliter med guttenavn, men har heldigvis ett vi er veldig fornøyde med begge to :) må funke på to språk...

Synes jentenevn er enklere.

Hvor har dere funnet navna?

Bare navn vi vet av :-) vi vil at de skal funke internasjonalt og at de ikke blir "ødelagt" av trønderdialekta ;-)

Heldig hvis veldig enig om navn. Og har både jente navn og gutt navn klare, tidlig ute nja vi hadde de igjen fra første mann så ;)

Er ikke lett. Skal vi kalle opp eller ikke. Hvilket etternavn.. godt det forhåpentlihvis er lenge igjen!

Oj! Heldige er dere! Vi sliter med guttenavn, men har heldigvis ett vi er veldig fornøyde med begge to :) må funke på to språk...

fins mange apper! jeg har lasta ned en som kosta 21 kr.. der står det hvor mange i norge som heter det, hva navnet betyr og hvor navnet stammer fra :) man kan også lagre favoritter, så er det enklere å holde orden :)

Er ikke lett. Skal vi kalle opp eller ikke. Hvilket etternavn.. godt det forhåpentlihvis er lenge igjen!

har besteforeldre/foreldre/venner noen slektstre liggende? da finner man maaange fine navn!! jeg fant navnet Mofiane i min bestemors slektstre som går tilbake til 1200-tallet :) litt spesielt men veldig søtt ^^

har besteforeldre/foreldre/venner noen slektstre liggende? da finner man maaange fine navn!! jeg fant navnet Mofiane i min bestemors slektstre som går tilbake til 1200-tallet :) litt spesielt men veldig søtt ^^

Har funnet slekt tilbake til Harald Hårfagre :p men ingen guttenavn faller i smak hos oss begge. Mannenavn har forandret seg lite. Men man har vært veldig kreative med jentenavn..

Har funnet slekt tilbake til Harald Hårfagre :p men ingen guttenavn faller i smak hos oss begge. Mannenavn har forandret seg lite. Men man har vært veldig kreative med jentenavn..

så gøy! jeg skjønner at folk her vil tviholde på navna sine, men jeg trenger inspo her ! hehe

så gøy! jeg skjønner at folk her vil tviholde på navna sine, men jeg trenger inspo her ! hehe

Vi fant et navn fra en tvserie. Det var ikke åpenbart med det første. Men da vi hadde smakt litt på det føltes det helt riktig.

Anbefaler at du bare skriver ned alle navna som høres greie. La dem ligge litt og så se på dem igjen :)

Gjør ikke noe om barnet hår noen mnd uten navn da! Jeg var 9mnd :p

Vi fant et navn fra en tvserie. Det var ikke åpenbart med det første. Men da vi hadde smakt litt på det føltes det helt riktig.

Anbefaler at du bare skriver ned alle navna som høres greie. La dem ligge litt og så se på dem igjen :)

Gjør ikke noe om barnet hår noen mnd uten navn da! Jeg var 9mnd :p

9 mnd!!! wow! hahaha.. jeg vet at du har 6 mnd å deg fra ungen er født til å finne ett navn, så har jo ca 1 år på meg fra nå :)

9 mnd!!! wow! hahaha.. jeg vet at du har 6 mnd å deg fra ungen er født til å finne ett navn, så har jo ca 1 år på meg fra nå :)

Mange morsomme historier rundt å finne navn til meg. Venner og familie engasjerte seg til de grader. Vil ikke si hva de foreslo, kan jo faktisk hende noen heter det og føler seg støtt :p

Ett år går bra :) dere kan jo skifte også om det blir krasj i fht personlighet ettersom h*n vokser opp :) noen barn finner faktisk på nye navn til seg selv.

fins mange apper! jeg har lasta ned en som kosta 21 kr.. der står det hvor mange i norge som heter det, hva navnet betyr og hvor navnet stammer fra :) man kan også lagre favoritter, så er det enklere å holde orden :)

Hva heter den appen ? :-)

Vi har snakket litt om navn og jeg har mange jeg liker til begge kjønn, men vi er ikke enige.
Venter til oul når vi vet kjønn :)

Vi skrev faktisk ned hvert vårt favorittnavn til hvert kjønn på en lapp også snudde samtidig og viste hverandre.. Og begge var like! Aldri snakket noe om dette før, så var veldig morsomt! :D

Da vårt andre barn kom hadde vi bestemt navn, men da den lille kom ut så passet hun slettes ikke til det navnet, så ble endret med en gang :) Vi duskuterer nå endel navn med den tredje men ingen bestemte enda

Back
Topp