For tidlig å handle?

Har handla litt. Var en storesøster her som tok det litt tungt at det kom enda en gutt (blir 3 gutten), så for å snu henne litt så fikk hun bli med å velge ut litt klær. Det var stas :happy:
Jeg tenker at folk må få handla akkurat hva, når og hvor mye de ønsker selv. Om du ønsker kun rosa klær, javel, så er det ditt valg. Gjør det noe da!? :happy:
Aldri skjønt hvorfor folk føler de må kommentere andre sine valg, om ikke de blir spurt om en mening:hungover::p

Vi hadde allerede handla en god del når det gikk gaiken, men det blir jo ikke ødelagt så who cares. Skjønner ikke folk som skal legge seg oppi alt. Jeez. My money my choices :p

Jeg får mye kommentarer på at jeg ikke må handle inn så mye til baby, og at det er så tidlig at jeg må roe meg ned. "husk at butikkene er åpen etter fødsel og".

Er halvveis i morgen og syns det er på tide at jeg får lov å handle litt klær innimellom. Har ikke handlet mer enn et par antrekk i forskjellige størrelser, så det er ikke slik at det er for mye heller.

Vi fikk vite på OUL for to uker siden at det er en jente, og jeg velger å stole på det hun sa. Likevel så skal alle andre kommentere at det kan jo være en gutt, og "tenk hvis det kommer en gutt ut da, kjipt at alle klærene er jenteklær". I tillegg så skal alle blande seg opp i hvordan jeg vil kle henne. "Må hun ha så mye rosa bare fordi hun er jente da?" "det er jo så mye fint som er nøytralt.
Dette sier folk uten at de vet hva jeg har handlet engang, jeg har absolutt ikke handlet bare rosa, men ønsker jo å kle jenten min i jenteklær selvom.

Hva tenker dere andre her? Har dere begynt med noe innkjøp? Kler dere babyene nøytralt?

Sniker fra juli.
Blås i alle andre og kjøp det du vil når du vil. Med nr 1 begynte jeg å handle litt nå og da allerede når jeg var 13-14 uker, de store tingene (vogn, bilsete ect.) ventet vi med til etter OUL.
Er kostbart med barn, så jeg syns i grunn det var veldig greit å få spredd kostnadene utover. Noen ganger er det jo salg og tilbud, er dumt å ikke benytte seg av det når man kan. De som vil vente med shopping til de er i uke 30+++, tunge, sliten, kanskje i redusert form og vil kjøpe ting til full pris, ja, for all del, det må de gjerne. Hadde ikke jeg gjort :p
Er ikke mer enn 13 uker selv nå og til uken skal jeg handle litt utstyr siden det er flyttesalg på babybutikken i nærområdet.
Så jeg sier igjen, blås i andre, kjøp akkurat hva du vil, når du vil og hvor mye du vil. Ingen andre som har noe de skulle ha sagt :)

Kos deg med shoppingen! Om det blir jente her kommer jeg sikkert til å handle litt når jeg vet kjønn. (Har gutter fra før og masse klær i boden.)

Skjønner ikke hvorfor folk skal ha meninger om hva andre gjør hele tiden.
Vil du handle, rosa eller ei, kjør på!

Vi venter til etter oul, så begynner vi handlingen vi også. Om det stemmer med jente har vi det meste fra før :happy:

Skjønner ikke hvorfor folk skal ha meninger om hva andre gjør hele tiden.
Vil du handle, rosa eller ei, kjør på!

Vi venter til etter oul, så begynner vi handlingen vi også. Om det stemmer med jente har vi det meste fra før :happy:
Nei, virker som om alle har rett til å mene noe.... noe de ikke har.. samme som at mange mener de bare kan ta på magen til gravide liksom.. skal fikse T-skjorte og genser hvor det stor «dont touch» eller noe slikt :P

Jeg hørte på alle de andre sine meninger forrige gang, og det angret jeg på! Selv om butikkene er åpen etter fødsel, er det ikke bare bare å komme seg ut med en nyfødt! Jeg tenker å nyte tiden nå fremover, andre trimester er jo det beste :) Kjøper når jeg ser noe jeg liker, og nester og koser meg. Mye rosa blir kjøpt her, gleder meg til jenta kommer :Heartpink

Kos deg, og gjør som du vil!

Kos deg med handlingen du :Heartred Det er foreldrene og ikke alle andre som bestemmer, gjør det du føler for, kjøp det du vil og kle jenta i akkurat hva du vil :Heartred

Vi var på OUL på fredag og kjøpte første antrekket etter vi fikk vite at det metæst sannsynlig er gutt. Sist kjøpte vi litt nøytralt før vi fikk vite kjønnet, men denne gangen har jeg latt være rett og slett fordi vi har en gutt fra før og masse klær! Så kommer ikke til å kjøpe noe særlig før vi ser behovet denne gangen. Hadde det vært jente, hadde jeg kjøpt inn en del rosa og jentete klær, føler meg underernært på rosa :knegg: Men siden det er gutt så er det ikke noe vits. Synes det er stas å bruke litt rosa og lyseblått når de er helt små.

Sist fikk vi vogn i uke 10 ca og hadde mye på plass tidlig. Det er opp til deg hvordan du vil gjøre ting, kunne ønske folk kunne slutte å bry seg borti hvordan alle andre gjør ting. Kos deg med shopping og rosa du :Heartpink

Sniker fra juli, har vært prøver lenge :)
Jeg har handla hver gang jeg ramla over noe ville ha :p
Handla en del på diverse utenlandsturer, litt tøy og leker jeg bare falt fullstendig for.
Strikker og en del, greit å ha noen prosjekter på gang i ventetiden.
Så i en stor skuff under senga har jeg samlet det vi har til nå, det ligger helt fint der og venter på noen som kan bruke det. Forhåpentligvis blir det den lille i magen, er 12+2 nå :)

Gjør det som fungerer for deg og drit i hva andre sier :)

Hadde tenkt til å ikke kjøpe stort, og i hvertfall ikke før om lenge.
Og så var vi på ul og fant ut at det var motsatt kjønn av hva vi har..
Så da fikk redebyggern fart på seg og har ikke tenkt på annet enn babyting i flere dager:p

Blås i hva andre sier! Gjør akkurat det du vil og kos deg med det! :)

Her er vi ferdig shoppa. Bestilte brystpumpe i kveld og med det er alt på listen handlet inn (og mer til!). Har fått mye av de samme kommentarene, men har det gått mest i at jeg ikke trenger å kjøpe alt nytt og at vi kommer til å få så mye i gave. Men dette er vår første og vi har lyst på alt nytt. Gaver ser jeg dessuten på som en bonus i tillegg til det vi allerede har :) Det er ditt barn og din lommebok. Skjønner ikke hvorfor alle skal ha så mye å si/mene når man er gravid. Det er en veldig rar ting. Plutselig er det fritt frem :think005

Syns du skal drite i hva alle andre har å si :rolleyes: lol. Folk vil kommentere ALT du gjør nå, og kommer til å gjøre etter fødsel uansett. Ammer du enda? Har du sluttet å amme allerede? Sover h*n sammen med dere?? At du gidder å samsove.. bla bla bla. Folk skal komme med sitt uansett. Gjør det du syns er best ;)

Vi har bestilt barnevogn, kjøpt ny bil, og handlet masse klær. Ikke bry deg om hva andre sier, gjør det du selv føler er rett ❤️

Har familie som har tatt helt av etter ultralyden på mandag.kjøpt kun en sparkebukse jeg :shy:

Vi har begynt og handle, men vi har ikke handlet for mye heller..
men no vet vi og st vi får masse klær og.. men vi vil og gjerne kjøpe noe selv og noe nytt..
bestilt vogn og vi :p
Er 21 uker.
Og vist dere vil begynne og kjøpe inn noe skal vell ikke andre ta den gleden fra dere ;)
Syns dere heller skal kose dere med det vist dere ønsker og kjøpe baby ting :dummy::dummy1:

Back
Topp