For tidlig å handle?

Fugleskremsel

Forelsket i forumet
Junibarna 2019
Jeg får mye kommentarer på at jeg ikke må handle inn så mye til baby, og at det er så tidlig at jeg må roe meg ned. "husk at butikkene er åpen etter fødsel og".

Er halvveis i morgen og syns det er på tide at jeg får lov å handle litt klær innimellom. Har ikke handlet mer enn et par antrekk i forskjellige størrelser, så det er ikke slik at det er for mye heller.

Vi fikk vite på OUL for to uker siden at det er en jente, og jeg velger å stole på det hun sa. Likevel så skal alle andre kommentere at det kan jo være en gutt, og "tenk hvis det kommer en gutt ut da, kjipt at alle klærene er jenteklær". I tillegg så skal alle blande seg opp i hvordan jeg vil kle henne. "Må hun ha så mye rosa bare fordi hun er jente da?" "det er jo så mye fint som er nøytralt.
Dette sier folk uten at de vet hva jeg har handlet engang, jeg har absolutt ikke handlet bare rosa, men ønsker jo å kle jenten min i jenteklær selvom.

Hva tenker dere andre her? Har dere begynt med noe innkjøp? Kler dere babyene nøytralt?

Sniker fea mai. Skit i hva de andre sier og handle det du vil. Husk at hvis du skal ha ny vogn og bilstol er det ofte leveringstid på dette og.
Sykt irriterende med de som skal kverulere på dine valg.
Jeg har valgt å forberede meg på ny prematur, bare for å være forberedt, men får bare kommentarer om at jeg kommer til å gå en uke over termin. Jeg velger å overse de eller jatte med.
Kos deg med jenta di:Heartbigred

Kos deg med handlinga du! Jeg handla en god del sist etter oul. Jeg kjøpte litt begge deler sist. Noe nøytralt og noe rosa. Og hva du kjøper er din sak mener jeg da:) ville ikke handla for mye klær med tanke på at man ofte får en god del også.

Hørte egentlig til her, men mistet.
Her handlet vi allerede ette positiv test, gikk jo ikke bra, men shit au, det er ting vi slipper å kjøpe senere.
Jeg hadde ikke en eneste tanke til overs for å kjøpe noe som helst mot slutten, så bare for meg en stor, tung og sur Tiger som stresset med ting som ikke var gjort, det er ikke hyggelig for noen :bag:
Her har ikke folk turt å kommentere noe fordi de vet at de får streng beskjed om å holde kjeft med at vi kjøpte og så mistet :hilarious:

Har ikke handla noen ting enda selv, men kjør på med det du synes er riktig! Er vel ingen andres sak hva du velger å gjøre!

Kos deg med handlinga du! Jeg handla en god del sist etter oul. Jeg kjøpte litt begge deler sist. Noe nøytralt og noe rosa. Og hva du kjøper er din sak mener jeg da:) ville ikke handla for mye klær med tanke på at man ofte får en god del også.

Ja! Nei, jeg vet jo at jeg får endel, men litt derfor jeg ønsker å få handlet litt selv før alt blir "ferdig". Handler bare de tingene jeg forelsker meg helt i i butikken. Er mitt første barn, og jeg har ventet på dette i to år som prøver, forberedelsene er jo nesten halve kosen

Jeg får mye kommentarer på at jeg ikke må handle inn så mye til baby, og at det er så tidlig at jeg må roe meg ned. "husk at butikkene er åpen etter fødsel og".

Er halvveis i morgen og syns det er på tide at jeg får lov å handle litt klær innimellom. Har ikke handlet mer enn et par antrekk i forskjellige størrelser, så det er ikke slik at det er for mye heller.

Vi fikk vite på OUL for to uker siden at det er en jente, og jeg velger å stole på det hun sa. Likevel så skal alle andre kommentere at det kan jo være en gutt, og "tenk hvis det kommer en gutt ut da, kjipt at alle klærene er jenteklær". I tillegg så skal alle blande seg opp i hvordan jeg vil kle henne. "Må hun ha så mye rosa bare fordi hun er jente da?" "det er jo så mye fint som er nøytralt.
Dette sier folk uten at de vet hva jeg har handlet engang, jeg har absolutt ikke handlet bare rosa, men ønsker jo å kle jenten min i jenteklær selvom.

Hva tenker dere andre her? Har dere begynt med noe innkjøp? Kler dere babyene nøytralt?

Syns var och en skal få handla vad den vill, när den vill! Folk tror att det är allmänrätt att kommentera och komma med menande råd med en gång man blir gravid. Enten biter du av och svarer noe i stil med att det kanske er bättre dem handlar själva så det blir riktigt gjort? Eller så tar du det som vatten på en gås och driter i att alla ska tycka så mycket om allt hela tiden!

Ja! Nei, jeg vet jo at jeg får endel, men litt derfor jeg ønsker å få handlet litt selv før alt blir "ferdig". Handler bare de tingene jeg forelsker meg helt i i butikken. Er mitt første barn, og jeg har ventet på dette i to år som prøver, forberedelsene er jo nesten halve kosen
Helt enig. Masse kos med det, så ikke la noen andre ødelegge kosen med redebygginga di. Det er en del av det som hører med når man gleder seg:happy: litt kjedelig at jeg har det meste av utstyr denne gangen:p

Helt enig. Masse kos med det, så ikke la noen andre ødelegge kosen med redebygginga di. Det er en del av det som hører med når man gleder seg:happy: litt kjedelig at jeg har det meste av utstyr denne gangen:p

Haha, bonusjenten min er så stor, så vi har ingenting av utstyr fra før heller!

Blir en dyr, men koselig affære det her

Ingen andre har noe med hva du gjør eller ikke gjør. Jeg har ikke handlet noe selv da vi venter på å få bekreftet kjønn på på oul om 1 1/2 uke. Fikk beskjed om at jordmor var ganske sikker på jente på tul uke 13, men klarer lissom ikke helt å stole på det når det var så tidlig. Men kommer helt klart til å kjøpe litt etter oul da dette er både mitt og samboers første barn.
Noen velger å ikke kjøpe noe særlig og så har du de som kjøper masse før fødsel. Jeg har ei venninne som har kjøpt inn klær til hele det første året før fødsel. Hun har 3 barn og hun sier jo selv at det er galskap, men det er noe hun ønsker og sier hun blir stressa hvis hun ikke har gjort det.

Kos deg med innkjøp og tiden før fødsel❤

Kos deg med innkjøp <3 det er ein magisk tid, så ikkje høyr på andre som sier noko ana :)
Eg har kjøpt litt, kjøpte ein body før me begynte å prøve også :p

Ingen andre har noe med hva du gjør eller ikke gjør. Jeg har ikke handlet noe selv da vi venter på å få bekreftet kjønn på på oul om 1 1/2 uke. Fikk beskjed om at jordmor var ganske sikker på jente på tul uke 13, men klarer lissom ikke helt å stole på det når det var så tidlig. Men kommer helt klart til å kjøpe litt etter oul da dette er både mitt og samboers første barn.
Noen velger å ikke kjøpe noe særlig og så har du de som kjøper masse før fødsel. Jeg har ei venninne som har kjøpt inn klær til hele det første året før fødsel. Hun har 3 barn og hun sier jo selv at det er galskap, men det er noe hun ønsker og sier hun blir stressa hvis hun ikke har gjort det.

Kos deg med innkjøp og tiden før fødsel❤

TUL antydet jente for oss og 11+6 faktisk! Men jeg stolte jo ikke på det før OUL

TUL antydet jente for oss og 11+6 faktisk! Men jeg stolte jo ikke på det før OUL

Broren min fikk beskjed om gutt i uke 12 og de klarte ikke se kjønn på oul eller ekstra ul pga morkake foran åpning, så de visste jo ikke sikkert og antok gutt siden man da skal ha sett en penis. Kom ut ei jente da...hehe. Så klarer ikke å stole på noe som helst før det har blitt bekreftet fra flere hold. Skal nok også spørre om ekstra ul pga konisering og får jeg ikke det offentlig, så kommer jeg nok til å ta det privat for å måle livmorhalsen i uke 24/25. Så da blir det flere muligheter etter oul for å finne ut av om det er riktig kjønn vi har fått beskjed om.

Hadde jeg visst kjønn hadde jeg og shoppet! Får vite i mars først :p Kos deg med shoppingen og ignorer slike kommentarer

Vi fikk vite at vi får gutt når jeg var 15+4:Heartblue Hun var 100% sikker sa hun:Heartblue vi har noe tøy som vi har fått litt her og der som er nøytralt men har handlet litt «guttefarger» i dag, er nå 16+4

Har begynt med innkjøpt. Og jeg skal kle ungen min i akkurat det jeg vil :) har kjøpt inn både nøytralt og jentete!
Gjør det som gir deg glede!

Har kun handla nøytralt. Eg vil ikkje vite kva kjønn det er, og likar best kjønnsnøytralt:) Men ungen kjem sikkert til å ha litt rosa, blå og andre farger om kvarandre. Har tenkt å kjøpe ein del brukt, og skal få arve etter søstera mi sine små. Er heller ikkje så interessert i at alle skal kunne vite kjønnet på ungen min med ein gong eg triller forbi. Ein baby er ein baby;) Når ungen uttrykker ønsker sjølv om farger så vil eg sjølvsagt høyre på det:)

Jeg tenker at du gjør akkurat det du har lyst til! Det skader da ingen at du handler inn ting nå, så gir det deg glede så bare ignorer kommentarene og fortsett å shoppe!

Back
Topp